شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت که پا به مرحله سوم گذاشته در شهرستان باغملک با ارائه خدمات بالای بهداشتی و درمانی باعث رضایت مندی مردم و مسولین شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک ؛ رییس شبکه بهداشت و درمان، رییس و معاون بیمارستان شهید طباطبایی باغملک ، مسول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان ، مسول روابط عمومی فرمانداری باغملک با خبرنگاران روزنامه ها، سایت ها ، هفته نامه ها و خبرنگار صدا و سیما نشست خبری برگزار کردند.

در نشست خبری مسولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک در خصوص طرح طرح تحول نظام سلامت دکتر علی فرجی رییس شبکه بهداشت و درمان باغملک ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دولت تدبیر و امید در خصوص این طرح که به واقع برابر با چهار سال خدمت این دولت است و وزیر بهداشت گفت : موفقیت این طرح در باغملک حاصل تلاش شبانه روزی همه همکاران ،پزشکان و پرسنل شبکه است .

وی به بیان مختصری از شروع این طرح در تاریخ 15/2/93 پرداخت و گفت :عدالت در سلامت بخش از عدالت اجتماعی است که این دولت در برنامه های خود قرار داده است .

فرجی افزود : شروع طرح تحول نظام سلامت طی فرمایشات مقام معظم رهبری وبا حمایت های رییس جمهور و پیگیری های وزیر بهداشت در تاریخ 15 اردیبهشت کلید خورد با چندین مرحله بوده است . 
وی گفت : مرحله اول طرح سلامت شامل چن فاز بوده که فاز اول آن کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم بوده که در بخش های درمانی و بیمارستان های دولتی به اجرا گذاشته شد .وی افزود : کسانی که تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی، تامین اجتماعی، نیرو های مسلح بودند می باست 10 درصد از کل هزینه هار پرداخت میکردند. رییس شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و دارندگان دفترچه روستایی 5 درصد هزینه را پرداخت نمایند .وی گفت : که در دو ماهه اخیر این درصد ها به 6 و 3 درصد کاهش پیدا کرد .

وی با اشاره به رضایت مندی خانواده ها و زنان باردار گفت: فاز دوم مرحله اول طرح تحول نظام فاز شامل رایگان نمودن تمام زایمان های طبیعی بوده که باعث استقبال زنان باردار از زایمان طبیعی شد که در سالیان گذشته خانمها و مادران باردار به سمت روش غیر طبیعی و غلط سزارین رو آورده بودند .فرجی افزود : با شروع این طرح 10 درصد از زایمان غیر طبیعی سزارین کاسته شد . 

وی گفت : بیمارستان های دولتی در فاز سوم مرحله اول ملزم به تهیه ملزومات پزشکی لباس بیمار شدند که در این طرح تمام این ملزومات توسط بیمارستان ها تهیه می شده است وی افزود: استقبال مردم این فاز باعث کوتاه شدن دست دلالان از دارو و لباس بیمار شد و کاهش 50 درصد ملزومات پزشکی را به همراه داشت که بر رضایت مندی مردم افزود.

فرجی گفت :فاز بعدی طرح تحول نظام سلامت ماندگاری پزشکان بود که با افزایش کارانه در مناطق محروم زمینه ایجاد شد تا پزشکان در مناطق محروم بمانند و خدمت کنند . وی با شاره به فاز های بعدی این طرح افزود : هتلینگ کردن بیمارستانها شامل تعویض تخت ها و رنگ کاری ساختمان و روشنایی ، سیستم پیجینگ ، تعویض بعضی بخشها و تاسیس اتاق انتظار برای همراهان انجام شد.با اشاره کسب رتبه اول شهرستان در سطح استان در خصوص طرح درمانگاه تخصصی گفت : شهرستان باغملک شاید تنها شهرستان در سطح استان است که بعد از جلسه با پزشکان متخصص کلیه مطب های به صورت داوطلبانه تعطیل شد .

فرجی گفت : پزشکان متخصص از اول تیرماه به صورت داوطالبانه در درمانگاه تخصص در دو تایم صبح و عصر مشغول خدمت رسانی شدند. رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان باغملک گفت : با افتتاح این درمانگاه ماهیانه 5700نفر با ویزیت 3 هزار تومان ویزیت می شوند . وی گفت : مرحله دوم طرح سلامت شامل تحول در نظام بهداشت می باشد که از 15 آبان ماه شرو ع شده است .فرجی افزود : با شروع این مرحله از طرح سلامت 1115 میلیاردو صدو پانزده میلیون تومان برای ساخت 15خانه بهداشت در مناطق مختلف شهرستان هزینه شده است .وی گفت : این که این 15 خانه بهداشت به تعداد 56 خانه بهداشت موجود اضافه خواهد شد و در ماه های بعدی افتتاح خواهند شد . 
در ادامه دکتر بهنام چاروسای رییس بیمارستان شهید طباطبایی گفت : در طرح تحول نظام سلامت در باغملک طرح اورژانس هوایی است . وی افزود : چون شهرستان باغملک جز مناطق صعب العبور می باشد اورژانس هوایی با حمایت های وزیر محترم بهداشت در شهرستان رقم خورد که باعث نجات جان دو مادر باردر در کوه های صب العبور دهدز و لالی شد.چاروسایی با اشاره به خرید خدمت گفت : این مرکز از طریق خرید خدمت دستگاه اکو قلب ، سونوگرافی رنگی را خرید خدمت نمودیم .وی افزود : خرید خدمت دستگاه لاپاراس کپ فاز بلندتر خرید خدمت در شهرستان می باشد که در سطح استان کم نظیر است که از اواسط شهریور شروع به خدمت راسانی آغاز شده است .دکتر چاروسایی در پایان گزارشات خود افتتاح مطب تخصصی ارتوپد و زیبایی دو روز در هفته را به مردم باغملک داده است .

وی افزود : طرح خرید خدمت در این شهرستان با رشد و حمایت همه جانبه مسولین شهرستان و شبکه بهداشت در حال انجام و اجراست . 

در ادامه مسولین شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاسخگوی سوالات خبرنگاران در خصوص طرح تحول نظام سلامت بودند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار