اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
واکنش سیدشریف به جوابیه معاون اول رییس‌جمهور
وعده رییس‌جمهور در سفر استانی به خوزستان برای حل یک هفته‌ای مشکل آب اهواز محقق شده یا خیر؟ لازم نیست ما به دنبال کتمان واقعیت باشیم. متاسفانه نوعی کتمان واقعیت توسط معاون اول رییس‌جمهور در حال وقوع است.
نماینده مردم اهواز در مجلس در واکنش به پاسخ اسحاق جهانگیری به نامه‌ای که وی به رییس‌جمهور نوشته بود، از او خواست کمیته‌ای را برای راستی‌آزمایی اظهارات وی و بررسی واقعیت‌های موجود استان خوزستان تعیین کند.

سیدشریف حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم کسی به آقای جهانگیری نامه ننوشته که ایشان پاسخ داده بلکه من به شخص رییس‌جمهور نامه نوشتم و دولت هم سخنگو دارد. ضمن این‌که این نوع انفعال از آقای جهانگیری که دست به قلمش برای نوشتن نامه سرگشاده در دولت قبل خیلی خوب بود عجیب است و به نظر می‌رسد ایشان باید سعه‌صدر خود را بالا ببرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای جهانگیری در صحبت‌هایش من را به دروغگویی و جعل خبر متهم کرده است. به نظر می‌رسد ایشان باید نامه را به درستی مطالعه می‌کردند یا می‌گفتند کسی برای‌شان نامه را بخواند و تفسیر کند. من در آن نامه گفته بودم اختصاص آب برای 550 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی تحقق نیافته است.

معنایش این است که طرح 880 هزار هکتاری در سال 75 با لطف دولت یازدهم مصوب شد که 550 هزار هکتار آن انجام شود و در شروع کار وزیر جهاد کشاورزی نشستی را برای اختصاص آب به 550 هزار هکتار زمین کشاورزی داشت که اعلام شد تنها می‌توانیم به 307 هزار هکتار از این زمین‌ها آب تحت فشار اختصاص دهیم که 50 هزار هکتار آن هم مربوط به ایلام است و 250 هزار هکتار دیگر باقی می‌ماند پس این‌که 550 هزار هکتار مصوبه دولت محقق نشده درست است و ما به دنبال این هستیم که کاری که اکنون در استان انجام می‌دهند تا 550 هزار هکتار تکمیل شود.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: نامه من به رییس‌جمهور واقعیتی است که در استان خوزستان وجود دارد. خبرنگاران می‌توانند راستی‌آزمایی کنند که وعده رییس‌جمهور در سفر استانی به خوزستان برای حل یک هفته‌ای مشکل آب اهواز محقق شده یا خیر؟ لازم نیست ما به دنبال کتمان واقعیت باشیم. متاسفانه نوعی کتمان واقعیت توسط معاون اول رییس‌جمهور در حال وقوع است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما گفتیم آب خوزستان آلوده است و مشکل دارد، گفتیم وعده رییس‌جمهور عملی نشده و اینکه منطقه آزاد اروند برای خوزستان منفعتی نداشته است. دلیل‌مان هم این است که هم وزیر صنعت جلوگیری از تردد خودروهای اروند را در استان اعلام کرد و هم آقای ترکان گفت که نیروی انتظامی با تردد این خودروها برخورد کند. من تاکید می‌کنم هر کس که نامه را می‌خواند درست آن را مطالعه کند زیرا من برای هر کدام از مطالبم استقلال منطقی و مستندات خود را دارم.

وی هم‌چنین با اشاره به پتانسیل بالای خوزستان برای ایجاد اشتغال از شرایط اشتغال در این استان گله کرد و افزود: اگر آقای جهانگیری واقعا می‌خواهد ببیند چه کسی راست می‌گوید کمیته‌ای را در دولت تعیین کند اما نه این‌که با مسئولین مربوطه به جاهایی برود که واقعیت کتمان می‌شود بلکه بدون نماینده، استاندار، معاون و مسئول به شکل غیرمحسوس در مناطق حاشیه شهر و مناطق شهری حضور پیدا کند و ببیند آیا این واقعیت‌ها وجود دارد یا خیر؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دیگری که من در نامه اشاره کرده بودم عدم حضور وزیر بهداشت در خوزستان با وجود آمار بالای کسانی بود که از باران‌های اسیدی در خوزستان متاثر شده بودند. در سال گذشته طبق آمار موجود در دانشگاه علوم پزشکی 21 هزار نفر از باران‌های اسیدی دچار تنگی نفس شدند که بعضی بستری و برخی سرپایی درمان شدند. این‌که وزیر بهداشت با قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان ملاقات کرد یک کار انسانی و خوب بود اما بد نیست ایشان به استان خوزستان هم سری بزند؛ چراکه امسال هم شش تا هفت هزار نفر در اولین بارندگی دچار تنگی نفس شدند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: خواسته‌های ما معقول است، من هم نماینده مردم و منعکس‌کننده خواست مردم به دولت هستم اما اگر شخصی در دولت سعه‌صدر لازم را ندارد و کسی که مشکلات مردم را مطرح می‌کند به دروغگویی متهم می‌کنند من واقعا متاسفم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۶
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
0
1
comment لايروبي اروند را ذكر نكردي
comment
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
0
2
comment 1- اب خوزستان الوده است؛
اینکه اظهر من الشمس است یعنی با وجود انواع فاضلاب های تصفیه نشده و پسابهای کشاورزی که به رودخانه های استان خصوصا کارون میریزد،شکی هم در این مسئله وجود دارد!!
2-طرح 800هزارهکتاری؛
بعد از 18 سال تاخیر، حالا هم که میخوان طرح را به صورت ناقص اجرایی کنن!! راستی اگر وزارت نیرو ادعا دارد که اب کافی برای اجرای این طرح ندارد پس میبایست تمامی طرحهای انتقال اب از سرشاخه های کارون را برای همیشه متوقف کند.
3-منطقه ازاد اروند؛
تنها دلخوشی مردم خوزستان از منطقه ازاد اروند همین تردد خودروهای پلاک اروند است که ظاهرا یه عده ای همین دلخوشی کوچک رو هم برای مردم خوزستان نمیخوان!!
4-اشتغال؛
ایا کسی هم هست که درباره وضعیت فاجعه بار بیکاری در استان خوزستان تردیدی داشته باشد؟!!
5-بارانهای اسیدی و الودگی شدید هوا؛
ایا کسی هم هست که درباره ریزگردهایی که در ده سال گذشته نفس مردم را بند اورده اند تردیدی داشته باشد؟!!
ایا بارانهای الوده دروغ است؟!!
ایا اقایان معرفی اهواز بعنوان الوده ترین شهر جهان _بر طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی_ را قبول ندارند؟!!
چرا بعضی اقایان بجای تلاش برای حل معضلات مردم خوزستان درپی کتمان واقعیتهای موجود هستند؟!!
comment
باغملکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
0
7
comment از جاده اهواز-هفتکل باغملک که کشتارگاه مردم باغملک شده هم بگو-هرهفته مراسم تشیع جنازه در باغملک داریم
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
comment
0
2
comment ما داریم از فاضلاب اب میخوریم شیر اب رو که باز میکنیم از سیاه و بو لجن میده،،،،تو همین کیان اباد که ادعا میشه اب اون مناطق درست شده ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
comment
0
2
comment درود بر سید شریف فرزند خوزستان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
comment
0
0
comment با سلام البته حرف شما در مورد خوزستان باید حمایت سایر همکارانتان را داشته باشد اما عملکردتان برای برای اینکه مردم احساس کنند این حرفها از سر دلسوزی است نیاز به پالایش دارد ... در آخر قطعا دفاع شما از خوزستان باید سرلوحه ی فعالیت همه نمایندگان استان باشد اما کمی هم به ما حق بدهید که ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار