اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
وزارت نیرو اعلام کرد که برای 550 هزار هکتار آب نیست و ما مجبور شدیم در فاز اول همان 307 هکتاری را مد نظر قرار دهیم.
    نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در برنامه پایش با طرح سوالی از وزیر جهاد کشاورزی علت کاهش سطح اراضی طرح کشاورزی استان خوزستان را از حجتی پرسید.
                                                                                                                         سیدشریف حسینی، شب‌گذشته در برنامه پایش شبکه‌یک، این سوال را مطرح‌کرد که با توجه به این‌که طرح مقام معظم رهبری در خوزستان در سال 75، 880 هزار هکتار بوده ولی اکنون به 550 هزار هکتار کاهش یافته است، چرا فقط برای 307 هزار هکتار که تازه 50 هزار هکتار آن هم مربوط به استان ایلام است، مجوز تامین آب تحت فشار صادر شده و چرا 880 هزار هکتار اکنون به 300 هزار هکتار رسیده است.
 
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ گفت: چیزی که در دستور کار قرار گرفته بود، 550 هزار هکتار بود که در سفر رئیس‌جمهور هم همین عدد مدنظر بوده که 50 هزار هکتار آن مربوط به استان ایلام است.
 
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های آبی، وزارت نیرو اعلام کرد که برای 550 هزار هکتار آب نیست و ما نیز نهایتا مجبور شدیم در فاز اول همان 307 هکتاری را مد نظر قرار دهیم.
 
وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان‌کرد: در مورد این 307 هکتار نیز با وزارت نیرو جلسه مشترکی داشتیم و صورت جلسه‌ای را امضا کردیم و تا جایی که اطلاع دارم اکنون بزرگترین کارگاه آب و خاک کشور در خوزستان است و حدود 50 شرکت پیمانکاری در حال اجرای این طرح در استان خوزستان هستند. ما منتظر هستیم در جلسه شورای هماهنگی عالی آب، وزارت نیرو آب مابقی اراضی را تامین کند که فاز دوم را شروع کنیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محیط زیستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
comment
0
1
comment تامین اب برای اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری(880هزارهکتاری سابق)بسیار مهم است ولی مسئولان و نمایندگان خوزستان نباید از تامین حقابه تالاب های استان غافل شوند؛ عدم تامین اب تالابهای بزرگ استان(هور العظیم،شادگان،بامدژ ،میانگران)و... موجب افزایش دفعات تکرار و غلظت ریزگردها شده و تاثیر قابل توجهی در بالا رفتن دمای هوای استان دارد. از انجاییکه ارزش تالابها در پایداری اکوسیستم منطقه و اشتغالزایی بسیار مهم و حیاتی ارزیابی میشود از مسئولان و رسانه های استان تقاضای دارم که مسئله تامین حقابه تالابهای خوزستان را با جدیت پیگیری نمایند.
تامین حقابه های محیط زیست از اولویتهای مهم و غیر قابل انکار در همه جای دنیاست که متاسفانه در کشور ما کمتر به ان توجه میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار