اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۶۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
منصور کوهی رستمی :
سرپرست اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این اداره ی کل نهادینه کردن فضا و گفتمان کتاب و کتابخوانی است ، گفت : امسال بنا به تاکید مقام معظم رهبری بر مباحث فرهنگی سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.
شوشان : سارا ممبینی - منصور کوهی رستمی ،سرپرست اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد از شهریورماه سال جاری تا کنون گفت :
همواره سعی شده تا فضای توسعه و رشد کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان حفظ شود و در این راستا تجهیز و راه اندازی چند کتابخانه  توسط مجموعه ی اداره ی کل کتابخانه های استان خوزستان انجام شده است. 
وی از پروژه های کتابخانه ای که از زمان دریافت حکم سرپرستی اجرا شده است به کتابخانه ی شهرک 5 گتوند، تجهیز و راه اندازی کتابخانه ای در منطقه ی سادات حسینی دهدز، همچنین راه اندازی بخش کودک در کتابخانه ی شهید مطهری رامشیر و تجهیز و راه اندازی کتابخانهی کودکان امید  ویژه ی کودکان و نوجوانان نابینا در محل کتابخانه ی مرکزی اهواز واقع در جاده ی ساحلی اشاره کرد . 
منصور کوهی رستمی در عین حال خاطر نشان کرد که در هفته ی کتاب و کتاب خوانی، کتابخانه ی روستای عنبر در مسجد سلیمان افتتاح شد و کلنگ زنی کتابخانه ای در غیزانیه ی اهواز نیز انجام شده است. 
سرپرست اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این اداره ی کل نهادینه کردن فضا و گفتمان کتاب و کتابخوانی است ، گفت :
امسال بنا به تاکید مقام معظم رهبری بر مباحث فرهنگی سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده است و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است. لذا برنامه هایی که امسال در هفته ی کتاب و کتاب خوانی انجام شد بسیار گسترده تر و متفاوت تر از سال های پیش بود. وی افزود : در طی این هفته  موفق شدیم 19 نمایشگاه کتاب در استان خوزستان دایر کنیم و طی مراسمی ویژه در کتابخانه ی مرکزی اهواز نمایشگاه کتابی با بیش از 5 هزار جلد کتاب توسط آیت الله شفیعی در هفته ی کتاب و کتاب خوانی افتتاح شد.
وی با اشاره به نواختن "زنگ کتابخوانی" در کلیه ی مدارس استان خوزستان در اولین روز از آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی ، خاطر نشان کرد : 
برای اولین بار در استان خوزستان با همکاری اداره ی کل آموزش و پرورش و معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری زنگ کتاب و کتاب خوانی زده شد. 
سرپرست اداره ی کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان اقدام دیگراین  اداره ی کل در هفتهی  کتاب و کتابخوانی را دعوت از محمدحسین رجبی دوانی،  صاحب اثر یاد سرمستان ذکر کرد و حضور این پژوهشگر عرصه ی پژوهش و نقد را افتخاری در کارنامه ی برنامه های هفته ی کتاب و کتابخوانی دانست . و در کنار این 22 کتاب از نویسندگان بومی در سطح استان معرفی و نقد شد. 
وی در عین حال از  برگزاری بیش از 13 مسابقه ی کتابخوانی آن لاین از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای که بزرگترین شبکه اجتماعی کتاب محور کشور است در سطح استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت این یک مسابقه بزرگ کتابخوانی استانی از کتاب " من و کتاب " مقام معظم رهبری که دغدغه های ایشان درباب کتاب و کتابخوانی است با همکاری استانداری، و چند شرکت بزرگ استان از جمله فولاد، ملی حفاری و شرکت نفت در حال برگزاری است.
یکی از نکات مثبت و بارز این هفته نگاه و توجه جدی مسولین صدا و سیمای مرکز خوزستان بوده است که برنامه های متعدد و متنوع و جدیدی که عمدتا در سطح کشور بی نظیر بوده اند را به نمایش گذاشتند. درج لحظه به لحظه اخبار، میزگردهای علمی متعدد، گفتگوهای ویژه و ... از مهم ترین فعالیت های رسانه ای بوده اند. ضمن اینکه خبرنگاران، روزنامه نگاران، خبرگزاری ها، روزنامه های محلی امسال بسیار ویژه و شایسته تقدیر فضا و گفتمان کتاب و کتابخوانی را در سطح استان ترویج و اشاعه داده اند. 
منصور کوهی رستمی ، یکی دیگر از برنامه های مثبت هفته ی کتاب و کتابخوانی را توجه به قشر کتابدار و ارتقاء منزلت آنان دانست و گفت :
براساس رویکردی که در سطح کشور و به تبع آن در استان خوزستان مبنی بر توجه به قشر کتابدار وجود دارد برای اولین بار در استان خوزستان، دو تن از کتابداران استان در برنامه ی  زنده ی صدا و سیمای خوزستان حضور پیدا کردند و در خصوص کتاب و کتابخوانی به ارائه ی دیدگاه های خود پرداختند . وی در عین حال  از حضور پررنگ مسئولین استان در مراسم بزرگداشت هفته ی کتاب و کتابخوانی و تقدیر از کتابخوانان ، کتابداران و خیرین تشکر و قدردانی کرد.
منصور کوهی رستمی گفت :با توجه به تغییرات اساسی در نگاه و سبک مدیریتی نهاد کتابخانه های عموم کشور که مبتنی بر کتابدار و کتابخانه محوری است. امیدوارم با رفع مشکلات معیشتی کتابداران، شاهد گسترش و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان عزیزمان باشیم. هر چند کتابداران عزیز علی رغم تمامی مشکلاتی هیچگاه در انجام وظیفه و رسالتشان کوتاهی نکرده اند و این مدیران هستند که باید برنامه هایی را جهت ترویج کتاب و کتابخوانی تدوین و ارایه نمایند.
وی در عین حال برنامه های آتی کتابخانه های عمومی استان را  توجه جدی و برنامه ریزی به منظور کیفی سازی کتابخانه ها و ارتقائ وضعیت کتابخانه های موجود استان، توجه جدی به عضو یت و فعالیت های ترویجی کتاب و کتابخوانی ، تمرکز و توجه بر خانواده محور کردن کتاب در استان و آشتی دادن کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی در دنیای پر جاذبه نور و تصویر و فن آوری، پژوهش محور کردن فعالیتها و برنامه های کتاب و کتابخوانی در استان ،توانمندسازی و ارتقائ منزلت اجتماعی، ارتقاء سطح تحصیلی، مهارتی و ارتباطی کتابداران همچنین  برنامه ریزی جهت افزایش سرمایه ی اجتماعی (مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی و انسجام اجتماعی) کتابخانه های عمومی استان ذکر کرد . 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
comment
0
0
comment با سلام
در هفته كتاب خواني مبلغ شانزده هزار تومان جهت عضويت در كتابخانه...كرفتند.......مكر در هفته كتاب خواني عضويت رايكان نيست؟!..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار