اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
امام جمعه چغادک در هندیجان:
امام جمعه چغادک در گفتگو با خبرنگار ما در شهرستان هندیجان گفت: هدف از پیاده روی اربعین حسینی از جمهوری اسلامی ایران ارتقای شور حسینی در جامعه اسلامی ایران است چون تنها را نجات جامعه امروزی از آلودگی ها ارتقای شور حسینی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی امام جمعه شهر چغادک در ادامه افزود: ما 6 سال است که برنامه پیاده روی برای اربعین حسینی در ایران داریم.
امام جمعه چغادک بیان کرد:شهر چغادک با جمعیت 20 هزار نفری توانست با اینگونه اقدامات عظیم شهره عام و خاص شود ولی ما در دو سال اخیر متوجه شدیم حرکت ما نقص بزرگی دارد و آن هم محدود کردن پیاده روی در سرزمین عراق است. 
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی اظهار کرد: یعنی در ایران هیچ نوع پیاده روی نداشتیم لذا سال گذشته با 25 نفر از عزیزان پیاده روری را در ایران اسلامی شروع کردیم، اما امسال با همت و تلاش جوانان و رغبت دینی و مذهبی و ارادت نسبت به حضرت سیدالشهداء(ع) این مسافران کربلا به 110 نفر ارتقا پیدا کردند و امیدواریم در سال آینده چندین برابر شود.
وی عنوان کرد: ما به مدت 7 روز است که در مسیر هستیم و از بوشهر کارگاه خیمه گاه حضرت ابالفضل العباس (ع) حرکت را آغاز کرده ایم. با همین طرح سالیانه چندین رسول ترک و علی گندابی متحول شده اند و از تاریکی ها به سمت نورانیت هدایت می شوند.
امام جمعه چغادک اظهار داشت: این زائرین در هر شهر و روستایی که وارد می شوند انقلاب حسینی در آن شهر یا روستا به پا می شود و دلها را منقلب و اشتیاق مردم را نسبت به سیدالشهداء را افزایش می دهند و دلگرمی و استقبال مردم در مسیر و شور اشتیاق آنها قابل توصیف نیست برخی ها با پای برهنه دنبال کاروان زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می دوند تا با شکوه فراوان از آنها استقبال کنند.
موسوس تأکید کرد:مردم در طول مسیر استقبال بسیار عجیبی از زوار حضرت امام حسین(ع) می کردند خیلی ها منتظر آمدن ما بودند و با اصرار فراوان خواهان حضور زوار در خانه خود بودند حتی در بعضی مواقع برای دعوت زوار بحث های فراوانی بین اهالی شهر پیش می آمد که این از عمق و ارادت مردم برای خدمت به زائرین حضرت امام حسین(ع) است.
امام جمعه چغادک از مهمان نوازی مردم هندیجان این چنین گفت: مهمان نوازی مردم این شهر بسیار عالی بود که حتی برای پذیرایی از زوار بحث و صحبت های زیادی بین اهالی صورت گرفت که جای تشکر و قدردانی دارد البته در هندیجان مجبور شدیم زائرین را در بیش 10 خانه اسکان دهیم.
وی مسیر پیاده روی در ایران و عراق را اینگونه تشریح کرد: مسیر اولیه از استان بوشهر،شهرستان برازجان،شهرستان بندرگناوه، بندردیلم، استان خوزستان، بندرهندیجان، بندرماهشهر، بندرامام خمینی(ره)، شادگان، آبادان، خرمشهر، شلمچه، کشور عراق،شافعیه،شامیه،نجف اشرف،کوفه و در آخر کربلای معلی می باشد. 
حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی در پایان از اظهار لطف همه مردم ولایتمدار هندیجان بخصوص امام جمعه هندیجان، بخصوص حسینیه حاج سعیدحلفی و ائمه جمعه و مردم تمام شهرستان هایی که به استقبال ما آمدند و تمام کسانی که در این نهضت حسینی شریک هستند تشکر فراوانی کرد و از کسانی که در خاک ایران اسلامی پیاده روی می کنند ، خواست پیاده روی را ادامه بدهند که هر قدم پیاده روی یک حماسه است و در روایت داریم هر قدم پیاده روی برای زیارت امام حسین(ع) ثواب 1000 حج و 1000 عمره دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار