شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
اکیپ های عملیاتی در محل تصفیه خانه ها شبانه روز به خصوص در مواقع ضروری جهت تعمیرات و پیشگیری از معایب احتمالی در سیستم تصفیه خانه ها فعال می باشند.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، اهم اقداماتی که درچندماهه اخیر در محل تصفیه خانه شماره یک اهواز در راستای تعمیرات اساسی در قالب پروژه هایی موثر در سیستم آن انجام شده بدین شرح می باشد:
تعمیر اساسی کمپروسور هوادهی و درایر(خشک کن) (کمپروسور هوا وظیفه هوادهی جهت شستشوی فیلترهای سالن فیلتراسیون و همچنین باز و بسته نمودن شیرهای پنوماتیکی ورودی و خروجی فیلترها دارد. یکی از کمپروسورهای مذکور که به مدت چهار سال خارج از مدار بود، پس از بازسازی و تعمیر در مدار قرار گرفت. درایر وسیله خشک کردن رطوبت هوای درون خطوط لوله هوادهی جهت جلوگیری از آسیب رسانی به سولونوئید ولوها، بوبین ها و همچنین شیرهای فیلترها است.) 
تعمیر اساسی بلوورهای هوادهی،تعمیر قایق لایروب جهت لایروبی آبگیر اسکله ، شستشوی مستمر کلاریفایرها جهت جلوگیری از رشد جلبک ها وافزایش کیفیت آب، عملیات نصب شناور وتعمیرات مکش سیفون ها، نصب وراه اندازی بلوئر هوا جهت هوادهی مواد شیمیایی.
بازسازي لوله ها دیگر اقدام واحد عملیات تصفیه خانه شماره یک و از مهم ترین پروژه ها در راستای تعمیرات به حساب می آید.در این روش با استفاده از يك پليمر اپوكسي با خصوصيات عالي مكانيكي و چسبندگي فوق العاده به فولاد و مقاوم در برابر خوردگي شيميايي به همراه فيبر شيشه ، پوششي تهيه و بدور لوله اجرا می گردد كه باعث افزايش استحكام مكانيكي و همچنين مقاوم در برابر خوردگي می شود .
لازم بذکر است بدلیل خوردگي در لوله ورودي آب به پمپ آب خام تصفيه خانه شماره يك شهرستان اهواز امكان تعويض لوله و قطع آب وجود نداشت در ضمن بخاطر عبور لوله از درون ديوار انجام عمليات تعويض لوله پر هزينه و طولاني مدت مي بود لذا اعمال روش یادشده سبب کاهش هزینه های تعمیر و رفع مورد یاد شده گردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار