شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱

شوشان : مهندس محمدعلی دوائی فر شهردار 52 ساله دزفول از نوادر شهردارانی است که در جوانی پا به توپ بوده و حالا نیز پایش به توپ می خورد و مدیرعاملی یک باشگاه فوتبالی را هم بر عهده دارد . دوایی فر به قول خودش از از 4 سالگی مشغول بازی با توپ بوده و آن زمان در منطقه ایی به نام خرمنگاه جولان می داده است.

دوایی فر که شهردار نمونه خوزستان نیز در کارنامه کاری خود دارد در گفت و گویی با " راوی " از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی خود چنین می گوید :  یادم می آید که برادر بزرگترم در کویت زندگی می کرد که از او خواستم برایم توپ فوتبال بیاورد و او هم دو توپ فوتبال برایم آورد و هر کدام از بچه ها توپ را بیشتر با پا به سمت هوا می زد می گفتیم قدرت پای او بیشتر است.

محمد علی دوایی فر برای اولین بار در تیم عادل دزفول که پروانه اش هم به نام خودش می باشد فوتبال بازی کرده و سپس مربی و بعد هم مدیر تیم شده و اکنون بدلیل اینکه رباط صلیبی اش پاره شده کمتر پا به توپ می شود و بیشتر به نظاره فوتبال می نشیند. خستگی های تیم داری و عدم حمایت از او باعث شده کمتر به تیم داری با مدیریت خودش بپردازد و تنها به تیم شهرداری دزفول که در دسته دو کشور بازی می کند فکر می کند. وی دوایی فر بیان داشت: علیرغم تمامی ظرفیت های خوزستان در بخش ورزش اما گویا مجموعه مدیران استان باور ندارند که هزینه کردن در ورزش و جذب جوانان می تواند بسیاری از ناهنجاری ها و بزهکاری ها را از جامعه ما حذف کند و همچنین میزان سلامتی جامعه را افزایش دهد، اما متاسفانه اکنون نه بخش های خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در فوتبال خوزستان هستند و نه سرمایه گذاران دولتی و کسانی هم که تلاش با موانع و چالش های فراوانی مواجه هستند.

شهردار دزفول اضافه کرد : بدون شک هر فردی که می خواهد در زمینه ای سرمایه گذاری کند باید تمامی موانع و چالش ها از پیش روی او برداشته شود و حمایت های لازم از او به عمل آید، اما متاسفانه در خوزستان این مسئله به خصوص در ورزش به چشم نمی آید و همین مسئله باعث شده که ورزش خوزستان به جای پیشرفت با پسرفت مواجه شود.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی عادل دزفول گفت: زمانی که تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز به لیگ برتر آمد، نمایندگان آذربایجان تمامی مدیران کل استان را به جلسه ایی دعوت کردند و به آنها گوشزد کردند که هر فردی که می تواند به ورزش کمک کند بماند و هر فردی که نمی تواند برود، زیرا ما نمی خواهیم شاهد جوانانی باشیم که ناهنجاری را برای استان و شهرستان بوجود می آورند و اکنون جواب این کار را گرفته اند و ظرف 2 تا 3 سال تیم شان تا لحظات آخر مدعی قهرمانی در بام بلند فوتبال کشور بودند و اکنون به باشگاه های آسیا راه یافته اند، ولی در خوزستان تمام مدیران پراکنده کار می کنند و هر مسئولی که وارد می شود باید به تنهایی چالش های پیش رو برطرف نماید. وی تصریح کرد: متاسفانه ورزش خوزستان در همه مسائل اولیه هم با مشکل مواجه است، شما در نظر بگیرید برای کرایه آمبولانس در ابتدا باید پول به حساب هلال احمر واریز کنیم سپس منتظر ورود آمبولانس به ورزشگاه باشیم و همین مسئله باعث عدم ایجاد انگیزه در مدیران و سرمایه گذاران می شود و دیگر وقت نمی گذارد تا بخش اعظمی از جوانان را دور و بر خود جمع کند و تیمی تشکیل دهد و در آنها ایجاد انگیزه کند و بخشی از انرژی آنها را در راستای سلامتی جامعه تخلیه کند، اما متاسفانه کمتر این مهم را در خوزستان می بینیم ، این در حالی است که هیچ استانی در کشور وجود ندارد که برای حضور آمبولانس و نیروهای انتظامی با چنین مشکلاتی مواجه باشد.

شهردار دزفول در پایان صحبت های خود گفت: در حال حاضر یکی از دلایل موفق بودن اصفهانی ها در تمامی رشته های ورزشی از قبیل، فوتبال، هندبال، بکستبال و ... توجه تمامی مسئولین و مدیران و برنامه ریزی بلند مدت و تعریف سند چشم انداز و انتقال تجربیات مدیران به یکدیگر است، اما متاسفانه در خوزستان بدلیل عدم این تفکرات امسال تیم ها قهرمان می شوند و سال های بعد باید شاهد سقوط به دسته های پایین تر آنها باشیم و مشکلات را به صورت ریشه ای حل نمی کنیم که امیدواریم با تغییر این دیدگاه و رفع مشکلات و موانع پیش روی ورزش شاهد ارتقاء کیفی و کمی تمامی رشته های ورزشی در خوزستان باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار