اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
دکتر جمشیدسلحشور:
عضوشورای شهر اهواز: در حوزه مدیریت شهری سه مولفه مدیریت هزینه ، مدیریت زمان و مدیریت کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا باید هزینه هایی که از مردم گرفته می شود به بهترین نحو استفاده شود.
عضو شورای شهر اهواز گفت: در دومین سال از فعالیت های شورای چهارم شهر اهواز، یکی از برنامه های کمیسیون عمران نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی است و شورا اجازه اجرای پروژه های نازل و بی کیفیت در شهر اهواز را نمی دهد.

'جمشید سلحشور' چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در سال دوم شورای شهر تلاش خواهیم کرد مسایل کلان حوزه شهری و عمران مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در سال اول شورا وجود داشت، مطرح شدن مسایل کم اهمیت مانند کمک های مالی ناچیز به افراد، و تصویب برخی لوایح مساعدت مالی به ارگان ها و افراد بود که این مصوبات باید به حداقل برسد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز گفت: هم اکنون یکی از مشکلات سامانه شهرداری اهواز، وضعیت پیمانکاران شهرداری است که شورا می تواند با ورود به این مساله ،مشکلات این حوزه را بررسی و در راستای حل آن اقدام کند.

سلحشور افزود: در حوزه مدیریت شهری سه مولفه مدیریت هزینه ، مدیریت زمان و مدیریت کیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا باید هزینه هایی که از مردم گرفته می شود به بهترین نحو استفاده شود.

وی اظهار کرد: برخی پروژه ها در مناطق مختلف شهر اهواز در حال اجرا است که نیازی به اجرای این پروژه ها نیست و باید از برنامه های اجرایی شهرداری اهواز حذف شود.

عضو شورای شهر اهواز بر ضرورت تصویب لایحه مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و گفت: چندین سال است که مساله مدیریت یکپارچه شهری در کشور مطرح شده که بی شک اجرای مفاد این لایحه می تواند بسیاری از مشکلات حوزه مدیریت شهری را حل کند.

سلحشور افزود: با اجرای قانون مدیریت یکپارچه شهری اجرای بسیاری از امور در حوزه شهری در اختیار شهرداری قرار داده می شود و با این امر از موازی کاری و یا اسراف اعتبارات جلوگیری می شود.

وی گفت: یکی از مشکلات اجرای پروژه های عمرانی نداشتن زیرساخت های لازم است و در برخی موارد شاهد هستیم که آسفالت خیابان ها پس از مدتی به دلیل اقدام برای ایجاد فاضلاب یا مشکلات دیگر از بین می رود در حالی که با اجرای مدیریت یکپارچه شهری با قرار گفتن یک ارگان به عنوان متولی این معضلات حل خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز اظهارکرد: مدیریت شهری باید در اختیار شهرداری باشد تا با ایجاد تشکیلات قوی مشکلات اجرای پروژه های عمرانی به حداقل برسد.

سلحشور در خصوص واگذاری اختیارات حاشیه رودخانه کارون به شهرداری اهواز گفت: در صورتی که این اختیارات به شهرداری اهواز داده شود،برنامه و پروژه هایی بسیاری وجود دارد که می تواند موجب بهبود وضعیت حاشیه این رودخانه شود.

وی افزود: طبق قانون انجام هرگونه طرح در حاشیه رودخانه کارون منوط به دریافت مجوز از سوی سازمان آب و برق خوزستان است، در صورتی که اکنون استانداری خوزستان از طریق سازمان عمران کارون پروژه هایی را در حال اجرا دارد که موجب اعتراض سازمان آب و برق نیز شده است.

این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد:رودخانه کارون برای شهر اهواز از اهمیت بسیای برخورد است و باید پروژه هایی در این مقطع اجرا شود که اثر بخشی داشته باشد.

سلحشور با اشاره به اجرای پروژه عمرانی تعریض پل سوم در اهواز گفت: اجرای این پروژه توسط شهرداری اهواز به خوبی در حال اجرا است که برای کاهش بار ترافیکی این منطقه تعریف شده است.

وی به پروژه های عمرانی ساخت زیر گذر شریعتی و خلیج فارس و همچنین تقاطع غیر همسطح جواد الائمه اشاره کرد و افزود:شورای شهر نیز بر اجرای این پروژه ها نظارت کافی را دارد.

سلحشور درباره اجرای پروژه قطار شهری در اهواز گفت: با اجرای این پروژه ممکن است اختلالاتی مانند نشست برخی از خیابان ها، و یا ایجاد ترک هایی در ساختمان ها به دلیل عبور دستگاه های tbm ایجاد شود که در این خصوص پیشنهاد شده ستاد بحرانی متشکل از شواری شهر، شهرداری و قطار شهری اهواز تشکیل شود.

رییس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز در خصوص اجرای این پروژه در مقطع رودخانه کارون بیان کرد: اجرای این پروژه در مقطع رودخانه کارون از نظر فنی شدنی است اما در مقطع کارون این امکان وجود داشت به جای عبور از زیر رودخانه، از مونوریل استفاده کرد که هزینه کمتری نیز دارد.

سلحشور گفت: به دلیل وجود آب های زیر زمینی در شهر اهواز، این پروژه می توانست تلفیقی از مترو و منوریل باشد که در بسیاری از نقاط جهان و حتی در مقطعی از متروی شهر تهران نیز اجرا شده است.

وی افزود: در برنامه های سال دوم شورای شهر اهواز در حوزه عمران شهری تلاش خواهیم کرد از دوباره کاری اجتناب، و طرح هایی اجرا شود که مشکلات را به حداقل برساند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
comment
0
0
comment جناب دکتر با کدام تخصص
comment
حسین اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
comment
0
0
comment دکترای عمران دارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار