اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
حسین عبدالعزیزی:
بی‌شک یکی از آثار ارزشمند حادثه‏ عاشورا الگودهی آن است، در واقع اربعین یعنی احیای یاد شهدا و بازخوانی فلسفه شهادت برای مردمان عصرهای آینده.
اربعین، آینه‏‌ای است در برابر چشمان میلیون‏‌ها انسان متعهد، که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرم نقش می‏‌بندد. اربعین روز باشکوهی است که از خون حسین(ع) حیات گرفته و نقطه‏ آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک است، چرا که در این روز اولین مجلس عزاداری برای اباعبدالله علیه‏السلام و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش صورت گرفت.
اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر (ص)، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه و این کار پایه‌گذاری شد، همچنین اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی، در حوادث گوناگون همچون شهادت امام حسین بن علی(ع) در عاشورا به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبسته بود، نسل‌های بعد، از دستاورد شهادت استفاده زیادی نمی‌کردند.

به فرموده حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی «درست است که خدای متعال، شهدا را در همین دنیا هم زنده نگه می‌دارد و شهید به طور قهری در تاریخ و یاد مردم ماندگار است؛ اما ابزار طبیعی‌‌‌ که خدای متعال برای این کار ـ مثل همه کار‌ها ـ قرار داده، ‌همین چیزی است که در اختیار و اراده ماست. ما هستیم که با تصمیم درست و به جا، می‌توانیم یاد شهدا و خاطره و فلسفه شهادت را احیا کنیم و زنده نگه داریم».
بر این اساس درسی که اربعین حسینی به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت، همچنین باید تأکید شود که یکی ازعواملی که در حفظ و تداوم نهضت عاشورای حسینی نقش مؤثری داشت بزرگداشت اربعین آن حادثه‏ غمبار است.
در قیام کربلا و حادثه‏ عاشورا از آغاز تا پایان مجموعه‏‌ای از حوادث و صحنه‏‌های دلپذیر و دلخراش دیده می‏‌شود که بعضی از آن‏ها سرشار از انسانیت، جوانمردی، عزت و عظمت است. این صحنه‏‌های دلپذیر و جذاب و به یاد ماندنی در نهایت، قیام کربلا را برای همیشه مورد توجه انسان‏‌های آزاده و حق‏‌طلب قرار داده و از نشستن گرد و غبار فراموشی به آن جلوگیری کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار