شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
روزبه کردونی در جلسه حمایت از کودکان کار که صبح یکشنبه ۲۳ آذر ۹۳ در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: طبق آماری که در سطح کشور گرفته شد، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور ۱۷۰ هزار نفر است که در صورت اجرای سیاست های وزارت آموزش پرورش و تعاون امیدواریم شاهد وضعیت مناسب تری در این زمینه باشیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق آماری که در سطح کشور گرفته شد، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور ۱۷۰ هزار نفر است.

به گزارش نوید نیوز، روزبه کردونی در جلسه حمایت از کودکان کار که صبح یکشنبه ۲۳ آذر ۹۳ در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: طبق آماری که در سطح کشور گرفته شد، تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور ۱۷۰ هزار نفر است که در صورت اجرای سیاست های وزارت آموزش پرورش و تعاون امیدواریم شاهد وضعیت مناسب تری در این زمینه باشیم.

وی افزود: واقعیت امر این است که آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد در جامعه گسترده شده است. در استان خوزستان در یک سال گذشته شاهد رویکرد نسبتا خوبی در این زمینه بودیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: استانداران اکثرا سعی می‌کنند که در حوزه‌های معماری سرمایه گذاری کنند چون بهره برداری آن سریع‌تر و پر سود‌تر است اما استاندار خوزستان به حوزه اجتماعی توجه ویژه ایی کرده و از چهار ماه پیش تلاش می‌کردند تا چنین جلسه ایی در استان برگزار شود که ما به این جهت از ایشان تشکر می‌کنیم.

کردونی بیان کرد: بعد از هشت سال در وزارت تعاون جلسات شورای ساماندهی کودکان خیابانی فعالیت خود را شروع کرد که در فروردین ماه دومین جلسه آن تشکیل و یکی از مصوبات آن ارائه تشویقی برای کودکانی است که از درس خواندن باز مانده‌اند.

وی ادامه داد: پکیجی در این خصوص تعریف شد تا به یک رقم کلی از کودکان باز مانده از تحصیل دست یابیم و برای آنان اعتباری تخصیص دهیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی رفاه مشکلات مانع تحصیل کودکان کار، به دو مورد تقسیم شدند که یکی از آن‌ها به دلیل فقر و ناتوانی درآمد برای خانواده این کودکان است و با برنامه ریزی‌هایی که انجام شد کمترین ریزش را در این حوزه خواهیم داشت.

کردونی توضیح داد: در پکیجی که تعریف شده کودکانی که شناسایی می‌شوند به خانواده‌های آن‌ها مشوغی پرداخت خواهد شد و ماهانه گزارش حضور این کودکان در مدارس به مراکز ما ارسال خواهد شد و تا وقتی که دانش آموز در کلاس درس باشد پرداختی وجه نقدی به خانواده وی صورت می‌گیرد.


مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نکته بعدی این است که بیمه خدمات درمانی در چهارچوب بیمه سلامت ایرانیان باید کودکان کار و خانواده آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد و در این راستا نیز هماهنگی‌هایی را به منظور ارائه خدمات ویژه با وزارت بهداشت انجام داده‌ایم.

کردونی بیان کرد: به بعضی از آمار‌های دروغینی که سایت‌های خارجی در خصوص کودکان کار موجود در ایران داده می‌شود نباید توجه کرد. طبق آخرین آماری که توسط این سایت‌ها داده شده بود عنوان شده بود که در ایران ۷ میلیون کودک کار وجود دارد حال آنکه در واقعیت این است که در کل خاورمیانه و آفریقا ۶ میلیون کودک کار وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار