اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۴۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
مشکل اصلی استان را نباید در مدیران و انتصابات جستجو کرد اینکه اعضای ستاد دکتر روحانی به پست و منصب و مقام برسند در مقابل توسعه و رشد استان کمترین اهمیت را دارد از طرفی با نقد صحیح و اصولی در حوزه مدیریتی و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها و اهمیت به تنوع قومی در انتخاب مدیران ، اکثر نواقص و کاستی ها رفع خواهد شد
محمود عبداللهی

مدتی است که در اکثر محافل سیاسی استان صحبت از رفتن مقتدایی است ، در آخرین رویداد ، مجمع نمایندگان استان خوزستان طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار حمایت بیشتر دکتر روحانی از استاندار خوزستان شدند ، مقتدایی اما بی اعتنا به این شایعات هر روز صبح با یک کیف دستی به دفتر کارش می رود ، چرا که این روزها را سالها قبل هم تجربه کرده بنابراین ترجیح داده تا زمانی که استاندار است فقط و فقط به کار کردن فکر کند.

به باور نویسنده ، مقتدایی معصوم نیست و مانند سایر مسئولان ، انتقاداتی هم به او وارد است ، اما او با همه استانداران خوزستان یک تفاوت عمده دارد ، اگر عملکرد همه استانداران خوزستان را از ابتدای انقلاب تا کنون بررسی کنیم هیچکدام از آنها حتی حجازی که مدت زمان طولانی استاندار خوزستان بود ، دستاوردهای ماندگاری همچون مقتدایی نداشته اند که بتوان محصول عملکرد آنها نامید.

اینکه مقتدایی استاندار بماند یا برود معلوم نیست و شاید فقط دکتر روحانی است که می تواند جواب این سئوال را به درستی بدهد.

اما مهم تر از پاسخ این سئوال پرداختن به مقوله ای است که تاکنون کمتر به آن توجه شده و افراد معدودی از جمله مقتدایی هر از گاهی اشاراتی به آن نموده اند.

اولین بار بعد از انتخابات ریاست جمهوری ، مقتدایی در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در خوزستان حاضر شد و طی سخنان کوتاهی نسبت به بعضی از عملکرد ها انتقاد کرد ، در آن جلسه او از برخی دخالت ها توسط افرادی که سالهاست خوزستان را ترک کردند و خاک و گرمای استان را نمی خورند انتقاد کرد ، اکثر ناظران در آن زمان نتوانستند حدث بزنند منظور مقتدایی چه بود ، حتی برخی به اصطلاح تیزهوشان سیاسی اصلاح طلب تصور کردند منظور مقتدایی ، آنهاست و بلافاصله واکنش نشان دادند غافل از اینکه خود آنها در بازی بزرگتری سرباز بودند ! خوشبختانه بازی گردان آن بازی علیرغم بکار بردن ترفندهای فراوان نتوانست نظر خودش را نسبت به انتخاب استاندار خوزستان تحمیل نماید . 

بعد از یکسال و اندی از آن جلسه چند روز قبل مقتدایی همان حرف ها این بار شفاف تر در قامت استاندار و در جلسه شورای اداری استان در شهرستان شوش تکرار کرد ، مقتدایی با شهامت بیشتری گفت : هر بار حرکت قطار توسعه استان شتاب می گیرد ، سنگ اندازی ها بیشتر می شود !

این بار صورت مسئله شکل واضح و شفافی بخود گرفت ، چه کسانی مخالف توسعه خوزستان هستند ؟ 

یک سال و اندی قبل دعوتنامه ای به دست برخی از خوزستانی ها رسید برای شرکت در جلسه ی هتل اوین تهران ! به ظاهر امر نیت برگزار کنندگان ، همفکری و انسجام خوزستانی های صاحب نفوذ و موثر برای توسعه استان بود ، احتمالا رونوشتی از طرحی که سالها قبل در استان هایی نظیر کرمان و اصفهان پیاده شده بود و همه نیروهای موثر آن استان ها صرف نظر از گرایش سیاسی شان را دور هم جمع می کرد ، اتفاقا این جلسه با استقبال خوبی روبرو شد و چپ و راست ، اصلاح طلب و اصول گرا ، بی خط و با خط همه حاضر شدند ، اتفاق مهم تر اما حضور دو تن از چهره های مطرح خوزستانی بود که یکی از آنها میزبان جلسه بود ، افرادی که سالها در سطوح عالی نظام عهده دار مسئولیت بوده و هستند .

 اما وقتی یکی از این بزرگواران در آن محفل سخنرانی کرد ، همه شگفت زده شدند ، او به صراحت از عملکرد استاندار حجازی دفاع کرد و او را یکی از بهترین استانداران خوزستان نامید حتی پا را فراتر گذاشت و گفت با توجه به شناختی که از حجازی دارد براحتی می تواند با او کار کند ! در ادامه این چهره با نفوذ با ارائه تحلیلی گفت : این تفکر که چون استان خوزستان نفت خیز است پس باید نسبت به سایر استان ها منافع بیشتری از فروش نفت بدست آورد تفکر غلطی است چرا که نفت متعلق به همه مردم ایران است ! او اما اشاره نکرد که آیا مردم خوزستان اساسا منافع ملی حاصل از فروش نفت را به درستی و بحق بدست آورده اند ! 

براستی باید صداقت آن مسئول را تحسین کرد ، مطالبی که او آن روز در سخنرانی ایراد کرد دقیقا در سالها مدیریتش در آن سازمان عریض و طویل اعمال شده بود به همین دلیل هیچ نشانه ای ماندگار و واضح از خدمات سازمان او در خوزستان وجود نداشت !!! متاسفانه برخی از بزرگان خوزستانی که به اعتبار خوزستان و مردم شریفش در سطح کلان کشور مطرح شدند تصور می کنند رمز موفقیت ، ماندگاری و پیشرفت شان در پشت کردن به استان است !!!

به نظر می رسد اشاره و منظور مقتدایی همین تفکر است ، تفکری که باعث شده برخی متنفذین که به اعتبار مردم خوزستان رشد کرده و طی سالها به سطوح عالی رسیدند و حتی نیم نگاهی به پشت سرشان نداشتند ، این روزها با اعمال نفوذ و خط دهی و به اعتبار خوزستانی بودن خود در مرکز ، با فشار برای تغییر مدیریت استان ، حرکت قطار توسعه استان را کند کنند ، در این میان مقتدایی و مقتدایی ها افرادی هستند که روزی می آیند و روزی پست ها را تحویل می دهند ، اما تا زمانی که این تفکر در ذهن برخی از مرکز نشینان وجود دارد به توسعه و پیشرفت استان نمی توان امید جدی داشت .

بررسی عملکرد مسئولان منطقه آزاد اروند نمونه بسیار روشنی از همین تفکر است ، مسئولان و متولیان فعلی منطقه آزاد اروند همه از چهره های دلسوز ، انقلابی و مردمی هستند اما آیا این صفات برای مدیریت آن سازمان مهم اقتصادی که قرار است موتور محرکه رونق اقتصادی استان باشد کافی است ؟! متاسفانه همان تفکر حاکم در ذهن برخی متنفذین مرکز نشین باعث شد ترکیب هیئت مدیره این منطقه به گونه انتخاب شود که کمترین تناسبی با اهداف و ماموریت های پیش بینی شده داشته باشد . گویی که اصلا قرار نیست در منطقه آزاد اروند اتفاقی بیافتد ؟!!

آیا از خودمان سئوال کرده ایم در دوره جدید دستاوردهای منطقه آزاد اروند برای مردم آبادان و خرمشهر و استان چه بوده ؟ مردم این منطقه چه تغییری در زندگی خود احساس می کنند ؟ 

آیا از تصمیم گیران اصلی منطقه آزاد اروند که اتفاقا همان سخنران محترم جلسه هتل اوین در میان آنهاست پرسیده ایم ، ملاک برای انتخاب مدیران ارشد منطقه چه بوده ؟ تخصص ؟ تحصیلات ؟ سوابق ؟ ... 

آیا از منتقدان سرسخت استاندار پرسیده ایم اگر دلسوز استان هستند و دغدغه توسعه استان را دارند چرا و به چه دلیل از مدیریت ناکارآمد منطقه آزاد اروند انتقاد نمی کنند ؟!! 

آیا از خودمان پرسیده ایم چرا تا کنون هیچکدام از مسئولان منطقه آزاد اروند در مورد بحث تردد خودروهای پلاک اروند در کل استان واکنشی نشان نداده اند ؟ چگونه است که منافع و عواید حاصل از ورود خودروها به حساب منطقه آزاد اروند واریز می شود و استانی شدن تردد باعث عبور و مرور بیشتر مردم استان به آبادان و خرمشهر و رونق کسب و کار و گردشگری خواهد شد اما مسئولان منطقه آزاد هیچ واکنشی به مخالفت ها با استانی شدن تردد خودروها نشان نمی دهند ؟

عجیب نیست برخی منتقدان استاندار این روزها بر طبل مخالفت با استانی شدن تردد خودروها می کوبند و کوچکترین واکنش منفی مسئولان را در سطح وسیع در رسانه های خود منتشر می کنند ؟! 

مجددا به صحبت های اخیر مقتدایی در شورای اداری شهرستان شوش مراجعه کنید ، هر بار حرکت قطار توسعه استان شتاب می گیرد ، سنگ اندازی ها بیشتر می شود ! 

مشکل اصلی استان را نباید در مدیران و انتصابات جستجو کرد اینکه اعضای ستاد دکتر روحانی به پست و منصب و مقام برسند در مقابل توسعه و رشد استان کمترین اهمیت را دارد از طرفی با نقد صحیح و اصولی در حوزه مدیریتی و تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت ها و اهمیت به تنوع قومی در انتخاب مدیران ، اکثر نواقص و کاستی ها رفع خواهد شد ، بلکه با رمزگشایی از سخنان مقتدایی باید به وحدت و همدلی رسید آن زمان جایی برای تفکرات ضد توسعه استان وجود نخواهد داشت . 

در شرایط فعلی که کشور اسلامی ما با انواع تهدیدها و تحریم ها روبروست و مشکلات بوجود آمده ناشی از سو مدیریت دولت گذشته ، مقام معظم رهبری مدظله العالی نقشه راه را بخوبی ترسیم نموده اند ، طرح بحث اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می باشد نیازمند مدیریت صحیح و کارآمد ، دوری از افراط و تند روی و استفاده از همه ظرفیت های موجود است .

خوشبختانه در دوره جدید و مدیریت جدید در استان خوزستان شاهد هستیم که اتفاقات خوبی رقم خورده است و اگر روال به همین شکل پیش رود و ثبات مدیریتی وجود داشته باشد به نظر می رسد طرح های خوبی در استان اجرا شود . بنابراین انتظار می رود همه نیروهای دلسوز و علاقمند به رونق و شکوفایی و توسعه استان فارغ از گرایش سیاسی و حزبی دست در دست هم به ادامه این روند کمک کنند و با نقد صحیح و اصولی مدیران روند پیشرفت و توسعه را شتاب بخشند .

از طرفی همدلی و وحدت متنفذین و خیرخواهان استان باعث می شود تفکرات انحصارطلبانه آن دسته از نیروهایی که رشد خود را در نابسامانی و تشنج فضای سیاسی استان می دانند رو به فراموشی گراید ...
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
4
4
comment این روزها سایت شوشان شده سایت تبلیغاتی مقتدایی!!!
واقعا متاسفم که اسم رسانه را یدک میکشید !!
نظرات مخالف عقیده شما اصلا نمایش داده نمیشوند
این نشان دهنده ماهیت کاری شماست!!
هر بار پیامی را نمایش می دهید همه پبام را سانسور میکنید
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
0
3
comment انتخاب دکتر روحانی ناشی از یک خیزش ملی بود بدلیل مسائل پیش آمده قبل از آن.با همه احترام به ستاد دکتر روحانی ولی من کمتر کسی رو سراغ دارم که بخاطر اشخاص حاضر در ستاد به ایشان رای داده باشند.در ضمن آقای مقتدایی به تناسب نیرو ها در استان اونها رو در پست ها گمارده.یا نه آقایان انتظار دارن اول مناصب بین اونها تقسیم میشد بعد اگر اضافه میآمد به دیگران میدادند....؟تنها ایراد دکتر مقتدایی به نظر من تفویض اختیار امور به معاونین و دور ماندن ایشان از برخی مسائل و در مواردی حتی بی اطلاعی ایشان است.
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
1
1
comment جناب آقای عبدالله نژاد وقتی صراحتا برجک بچه های ستاد روحانی رو در استان میزنید بایدم اینجوری زیر ابتون زده بشه.جواب های هوی است
از طرف یک اصول گرای دو آتیشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
3
2
comment جناب عبداللهی ،خدا را شکر اعضای ارشد ستاد روحانی همه به نوعی مشغولند وروزی حلال می خورند،مثل یک عده پول نمی گیرند مقاله ......بنویسند در ضمن نزد اینان منافع استان مطرح است نه چیز دیگری...
comment
مرجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
3
3
comment دكتر مقتدايي چه بمانند چه بروند از عزت و سربلنديشون ذره اي كم نخواهد شد ... اتفاقاً اگر در اوج عزت فعلي بروند مطمئناً نامشان ماندگارتر خواهد شد و دقيقاً اين همان چيزيست كه سنگ اندازها از آن وحشت دارند!
اميدوارم دكتر روحاني فريب هم استانيهاي هاي دلسوز نمايمان را نخورند و بدانند كه" كليد "قفل مشكلات خوزستان بخصوص ٨ سال اخير!!!!
صرفاً در دستان دكتر "مقتدايي " عزيزو امثال ايشان است !
زنده باد دكتر مقتدايي استاندار محبوب و مردمي ما.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
comment
1
2
comment جناب عبداللهی خدا را شکر اعضای ارشد ستاد روحانی هر یک به نوعی مشغولند و روزی حلال دارند.مثل برخی ها ...بنویسند.اینان به منافع استان می اندیشند نه به چیز دیگر..شوشان لطفا شجاعت خود را در چاپ نشان دهید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
comment
0
4
comment ممنونم جناب عبداللهی ، برای اولین بار به پدرخوانده مخالف توسعه استان اشاره کردید .
comment
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
comment
3
3
comment مقتدایی به خوزستان و خوزستانی عزت داده چون بله قربان گو نیست و دودستی و البته مثل برخی از اقایان چهاردست و پا به صندلی ریاست نچسبیده و با بلندنظری و ازادگی در حال خدمت به مردم خوزستانه و کارهایی انجام میده که برخی از مدعیان هیچگاه نخواستند و نتوانستند به چنین خدمات ماندگاری حتی نزدیک هم بشوند ولی ظاهرا منافع عده ای خیلی به خطر افتاده که اینچنین به تکاپو افتاده اند و برخلاف منافع عمومی به دنبال سهم خواهی برای پر کردن جیبهای گشادشان افتاده اند!!
همه بدونن که رفتن مقتدایی به نارضایتی گسترده ی عمومی در خوزستان منجر خواهد شد و عاقلان دانند...
comment
آبادانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
comment
0
2
comment حالا چی شده اینقدر سنگ ابادان خرمشهر را به سینه میزنید؟ چرا توی این سی سال بدبختیهای مردم این دو شهر یادتون نبود ؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
0
2
comment احتمالا" یه جاهایی واسه آقای عبداللهی حسابی خوب بوده و گرنه تو این دوره آن هم تو خوزستان واسه کسی همنیطوری دلسوزی نمیکنند..............
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
2
3
comment قربانت برم اقاي مقتدايي قبلا مدت 8 سال نماينده محترم مردم ابادان بود/4 سال قبلا استاندار خوزستان بود/مدتي استاندار بندر عباس بودو....لطف كنيد بگوئيد در ان دوراني كه ذكر شد ايشان چه كاري را انجام دادند كه ماندگار مانده و شما از ان نام ميريد. ضمنا اين برنامه ها كهنه شده زمان انتخابات مردم ميدانند به كي راي بدهند و به كي راي ندهند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
comment
0
2
comment کاش مدیران استان در همه دولت های به این سئوال جواب می دادند که آیا در خوزستان بجز اهواز و آبادان و خرمشهر و ماهشهر ، شهری دیگری هست یا نه ؟ سهم بقیه مردم استان در این سالهای طولانی چه بوده است ؟ اصلا بقیه مردم استان چه سهمی در بودجه و توسعه صنعتی ، کشاورزی و فرهنگی و اجتماعی داشته اند. خواهشمندیم با آمار جواب دهید.
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment توجه کنید ، مقتدایی اگر در دوره‌ی اول استانداریشان در خوزستان موفق بودند بخاطر داشتن معاونان قوی بود ، معاون عمرانی دوره‌ی اول آقای مقتدایی جتاب آقای افشانی بودند که فوق العاده قوی و توانمند بودن ، اما در این دوره مقتدایی معاونان و مدیران بسیار ضعیفی رو در کنار خودش قرار داد و نشان دهنده‌ی این شد که مقتدایی هیچ عملکرد مثبت و خوبی به تنهایی نداره ، پس عملکرد دوره‌ی قبل ایشان بخاطر معاونان خوب بوده
نکته ی بعدی که باید به عرض برسونم ، عمده پیشرفت شهر اهواز و استان خوزستان از سال 85 تا 93 بوده یعنی عمده زمانی که آقای دکتر حجازی استاندار خوزستان بودند
در دوره‌ی دوم حضور دکتر مقتدایی حتی استان از نظر مدیریت بحران دچار ضعف بود، همون سیلاب اخیر که بر اثر کار غیرکارشناسی و عدم مدیریت صحیح‌ بحران باعث شد تا سیلاب رو به سمت روستاها منحرف کنن و کلی خسارات به بار بیارن در صورتی که این سیلاب از رودخونه‌کارون و شهر اهواز عبور میکرد با کمترین خسارت و نهایتا آب کرفتگی پارک‌های ساحلی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار