اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۲
سيدخلف موسوي اعلام كرد:
شهردار اهواز :خيابان لشكر آباد تابلوي زيبايي از همزيستي مسالمت آميز و نشاط اجتماعي و امنيت در اهواز است.
سيد خلف موسوي طرح بهسازي و سامدهي خيابان انوشه اهواز را يكي از عوامل زمينه ساز ايجاد نشاط اجتماعي در شهر اهواز دانست.

شهردار اهواز با بيان اين مطلب كه در مسائل اجتماعي و فرهنگي بايد صورت مساله را حل كرد و از برخوردهاي حذفي اجتناب نمود، اظهار داشت: بافت هاي شهري كه تبديل به حافظه شفاهي شهروندان شده و با علائق و دلبستگي هاي جامعه شهري گره خورده اند به دليل نقشي كه در شكل گيري همبستگي اجتماعي در نهاد شهر دارند،  بسيار حائز اهميت مي باشند.

موسوي تصريح كرد: يكي از كار ويژه هاي شهرداري ايجاد محيطي دلپذير وآرامش بخش در شهر است ، اين محيط مي تواند نقش برجسته اي در بهبود فضاي زندگي شهري و ارتقاء شاخص هاي زيست محيطي داشته باشد.

شهردار اهواز ، شهر را موجودي زنده و پويا دانست و افزود: يكي از فضاهاي منحصر به فرد شهر اهواز كه توانسته به يكي از كانون هاي گردهمايي شهروندان اهوازي تبديل شده و به يكي از نقاط مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي باشد، خيابان انوشه يا همان لشكر آباد است.

موسوي، ابتكار، كارآفريني، امنيت اجتماعي و افزايش همبستگي و نشاط اجتماعي در شهر را از ويژگي هاي كاركردي خيابان لشكرآباد اهواز ارزيابي كرد و اظهار داشت: بايد با اتخاذ تدابير و تمهيداتي نسبت به رفع برخي مشكلات اين خيابان اقدام كرد تا عرصه و پهنه خيابان لشكر آباد به عنوان يكي از نمادهاي شهر اهواز در كشور و استان هاي همجوار شناسانده شود.

شهردار اهواز گفت: خيابان لشكر آباد تابلوي زيبايي از همزيستي مسالمت آميز و نشاط اجتماعي و امنيت در شهر اهواز است.

وي قدمت محله مسكوني لشكرآباد را با تفكيك اراضي فعلي مربوط به دهه بيست شمسي اواسط جنگ جهاني دوم دانست و گفت: خيابان انوشه كه محل استقرار اغذيه و فلافل فروشان اهواز است يكي از چهار خيابان عريضي است كه پيرامون محله لشكر آباد و در جنوب محله قرار گرفته است.

موسوي ، استقرار منطقه لشكر آباد در غرب رودخانه كارون ، بافت اداري محله امانيه، ايستگاه راه آهن، پارك حجاب و بزرگترين قطب علمي استان يعني دانشگاه جندي شاپور و چمران اهواز، مجموعه ورزشي تختي و    جهان آرا و اتصال اين خيابان به پل پنجم را از دلايل اهميت اين خيابان دانست و خاطرنشان ساخت: هرچند بافت خيابان انوشه و كوچه هاي فرعي آن كه تحت تاثير فضاي اقتصادي خيابان اصلي و بازارچه به شكلي هماهنگ فعاليت اجتماعي واحدي را تشكيل داده است، بافتي قديمي و فرسوده است اما به دليل نشاط اجتماعي و نقشي كه در همبستگي فرهنگي و گردش معيشتي منطقه دارد، مورد توجه گردشگران داخلي و منطقه اي قرار گرفته است.

شهردار اهواز تصريح كرد: نقش خيابان انوشه در تقويت سرزندگي و نشاط اجتماعي، ايجاد جاذبه هاي گردشگري و تحكيم امنيت اجتماعي در كلانشهر اهواز بسيار با اهميت است.
 موسوي در عين حال تصريح كرد: در شرايط فعلي مشكلاتي در زمينه ترافيك، آمد و شد سواره، نظم و تسهيلات كف پياده رو ، جذابيت سيماي بصري (نماي) خيابان ، بهداشت عمومي خيابان ، بهداشت واحدهاي تجاري ( اغذيه فروشي ها )، سنگ فرش كف خيابان، همسان سازي و افزايش عرض پياده رو، يك طرفه كردن خيابان و ساماندهي محل پارك اتومبيل ها، سرپوشيده كردن معابر پياده رو و ساماندهي محل پارك اتومبيل ها، و ساماندهي فضاي نشيمن و مكث پياده رو بر اساس تحقيقات كارشناسي وجود دارد كه در نظر داريم طي يك طرح چند مرحله اي در اين خصوص يك ساماندهي جدي صورت دهيم.

شهردار اهواز ساماندهي مشكلات بهداشتي و تامين امنيت غذايي را از اهداف اوليه ساماندهي خيابان انوشه دانست و اضافه كرد: هرگونه ساماندهي خيابان انوشه با حفظ ظاهر سنتي و بافت بومي بازار و با هماهنگي مغازه داران و در راستاي رفع اغتشاش بصري و ايجاد آرامش رواني صورت خواهد گرفت.

موسوي ايجاد زيرساخت هاي شهري نظير سيستم فاضلاب و دفع آبهاي سطحي، سيستم برق كشي، نورپردازي پياده رو ، ساماندهي وضع ترافيكي خيابان را از اولويت هاي طرح ساماندهي خيابان انوشه دانست و گفت: در اين طرح كاربري هاي ناهمخوان كه باعث توسعه نامتوازن و ايجاد آلودگي مي شوند، حذف شده و هويت يكساني در بافت منطقه انوشه و لشكرآباد حاكم خواهد شد.

شهردار اهواز افزود: با بهسازي خيابان انوشه اين منطقه به الگويي در سيما و منظر شهري در كلانشهر اهواز تبديل خواهد شد و ارزش ها و جذابيت هاي اين خيابان به نحو قابل ملاحظه اي اضافه مي شود.

موسوي بر همسان سازي جداره هاي خيابان انوشه به نحوي كه تنوع موجود و مردمي بودن و سرزندگي فضا حفظ شود ، تاكيد كرد و گفت: در طول خيابان انوشه 96 پلاك وجود دارد كه 30 پلاك آن شامل مغازه فلافل فروشي، 17 پلاك سفره خانه و 16 پلاك شامل جگركي و كبابي مي باشد و متاسفانه در اين خيابان فقر پوشش گياهي وجود دارد كه بايد در طرح ساماندهي خيابان مورد توجه ويژه قرار گيرد.

شهردار اهواز توضيح داد: بنا بر تاكيدي كه دكتر مقتدايي استاندار خوزستان و دكتر سياحي معاون عمراني استانداري داشتند، ستاد ويژه اي براي ساماندهي خيابان انوشه در شهرداري اهواز تشكيل شد كه اين ستاد با استفاده از نظرات نخبگان علمي كشور و بررسي نمونه هاي موفق در سطح جهان ، طرح چند مرحله اي را براي ساماندهي اين خيابان در دست اجرا دارد.

مهندس موسوي در پايان خاطرنشان كرد: به مردم و شهروندان اهواز اطمينان مي دهيم كه به زودي خيابان انوشه به يكي از جاذبه هاي شهري در كلانشهر اهواز تبديل خواهد شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
comment
0
4
comment سید بزرگوار سلام ورودی کوی رمضلن مناسب نیست افرادی که از استنهای دیگر جهت میمانی به منطقه می آیند ما خجالت می کشیم النته از زحمات که کشیده اید متشکریم
comment
علی نیسی
|
United States
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
comment
1
1
comment خواهشا کسی نمیخاد برای این خیابان حداقل امکانات بده.نون مردم سنگ میشه
comment
متعجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
comment
2
1
comment اگر شهرداری قصد دخالت در لشگرآباد را داشته یاشد فاتحه آنجا را باید خواند صاحبین مغازه ها اجازه ندهید شهرداری دخالت کند وگرنه آنجا حوزه عمل شهرداری میشود و تمام...........
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار