اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
استاندار خوزستان:
مقتدایی بیان کرد: ما بايد مردم را از لحاظ نگاه و اقتصاد با مسایل و گردشگری آبي و رودخانه​ اي آشتي دهيم. بخش اعظم اقتصاد استان ما در درون رودخانه​ ها، تالاب​ ها و سواحل است كه به علت نگاه ما فقط به بحث بنادر و کشت و صنعت فراموش شده ​اند.
نشست خبري استاندار خوزستان با موضوع گردشگري آبي صبح امروز (شنبه 6 دي 93) در محل استانداري برگزار شد.
 
به گزارش ايسنا  عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، در این نشست گفت: ما پيش از اين نشست مشتركي با اصحاب رسانه در شهريور ماه داشتيم كه درباره موضوعات مهم استان گفت و گو كرديم و پس از آن تصميم گرفتيم كه براي برخي موضوعات به صورت تخصصي وقت بگذاريم و آن ها را بررسي كنيم تا توسعه در همه زمينه​ها صورت بگيرد.
 
او توضيح داد: به عقيده من كارها اگر به موقع انجام نشوند نتيجه نخواهند داد و در واقع مثل واكسني است كه اگر در زمان خودش زده نشود بيماري مي ​ماند و درمان نمي ​شود. ما بايد دست به دست هم دهيم و كارها را به سرانجام برسانيم. كارهايي كه امروز تحت عنوان پروژه ​هاي گردشگري انجام مي​ شود بايد در زمان خودشان اجرايي شوند.
 
مقتدایی بیان کرد: ما بايد مردم را از لحاظ نگاه و اقتصاد با مسایل و گردشگری آبي و رودخانه​ اي آشتي دهيم. بخش اعظم اقتصاد استان ما در درون رودخانه​ ها، تالاب​ ها و سواحل است كه به علت نگاه ما فقط به بحث بنادر و کشت و صنعت فراموش شده ​اند.
 
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنيا آب را در مسيري هدايت مي​ كنند كه بتوان از ارزش افزوده آن استفاده كرد. ما بايد كاري كنيم كه نگاه مردم به مركز رودخانه باشد نه پشت به رودخانه. ما همچنين قصد داريم نشست كامل​ تري را با اعضاي شوراي اداري، اصحاب رسانه، اِن جی اوهای تخصصی و مسوولان برگزار كنيم و در آن كارهاي انجام شده را بررسي كنيم.
 
وی ادامه داد: در اين جلسه پيرامون مساله گردشگري آبي، موافقت​نامه و اقداماتي كه انجام شده بررسي مي​شود.
 
در ادامه اين نشست كليپي از پروژهاي طراحي شده در منطقه​ هاي دز، پروژه احداث ديوار ساحلي، پروژه مجتمع تفريحي اروند، پروژه مجتمع تفريحي بهمنشير، پروژه مجتمع تفريحي كرخه و پروژه مجتمع تفريحي شادماني پخش شد و استاندار درباره اجرای این پروژه ها توضیح داد: اجراي بعضي پروژها به طور طبيعي مباحث و مسايل جديدی را درباره دستگاه​هاي متولي و مردمي كه در مسير اجرايي پروژه هستند به وجود مي​آورد كه مديريت استان بايد با تعامل آن ها را حل كند.
 
وي تاکید کرد: ما نگاه​مان را با استاندارهاي ملي مطرح مي​كنيم و پولي كه در اين زمينه هست بايد هم​افزايي شود.
 
استاندار خوزستان همچنین با اشاره به وجود قهوه ​خانه ​ها و بساط ​هاي قليان در سطح پارك​ ها و معابر گردشگري گفت: قهوه ​خانه​ ها چه با مجوز و چه بي ​مجوز بايد هر چه زودتر از سطح شهر جمع ​آوري شوند. البته سعي كرده​ ايم كه در اين زمينه مهربانانه برخورد كنيم و براي هر قلياني كه گرفته مي​ شود پول آن را پرداخت مي​ كنيم. ما همان گونه كه به پيشواز اجلاس نماز رفته ايم به پيشواز مبارزه با مواد مخدر نيز مي​رويم.
 
همچنين وحيد قاسمي، مشاور استاندار خوزستان در میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: نگاه استراتژيك به استان خوزستان بسيار مهم است و آن چه كه ما به عنوان خادمان خوزستان انجام مي​دهيم و شما در قالب پروژه مشاهده مي​كنيد براي چرخش بزرگي است تا خوزستان را با تمام ويژگي​هايش به جا آوريم و قابليت​هاي آن شناخته شود.
 
او ادامه داد: ما بايد در استان خوزستان و هر آن چه را كه داريم بازآفريني كنيم تا خوزستان بتواند ابتدا نسبت به خودش و سپس ايران و بعد دنيا نقشش را ايفا كند و نگاه ما در گردشگري مبتني بر همين امر است.
 
قاسمی همچنين با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اين زمينه گفت: در زمينه گردشگري اصحاب رسانه بخشي از اين جريان فكري هستند و مي​توانند به معرفي ظرفيت​هاي خوزستان بپردازند. جامعه خوزستان حتما بايد نسبت به داشته​هاي خودش اشراف داشته باشد.
 
مشاور استاندار خوزستان در میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در پروژه​ هايي كه همچون پل گرگر شوشتر منطقه تاريخي هستند نگاه ما كاملا معطوف به تاريخ بوده است ولي در بقیه پروژهاي شهري نگاه شهري داشته ​ايم. همچنين نگاه ما به تالاب​ها، هورها و ساحل​ها يك نگاه محرك توسعه است.

استاندار خوزستان : نظارت بر اجرای پروژه های سازمان عمران کارون اهوازبر عهده استانداری است

استاندارخوزستان گفت: نظارت بر اجرای پروژه های سازمان عمران کارون، پیمانکار طرح های گردشگری آبی این رودخانه در مقطع اهواز بر عهده استانداری خوزستان است.

عبدالحسن مقتدایی در خصوص طرح های گردشگری آبی استان گفت: هفت پروژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون ،بهمنشیر و تالاب شادگان اجرای می شود که تلاش خواهیم کرد تا پیش از پایان امسال این پروژه ها آماده بهره برداری شود .

وی افزود: در مجموع پنج طرح گردشگری در مقطع اهواز تا شهرستان کارون ،یک طرح در جزیره شادمانی آبادان و یک طرح نیز در شهرستان شوشتر اجرا می شود .

مقتدایی بیان کرد: در سال آینده نیز طرح های گردشگری در سواحل دریا در هندیجان و پشت سدهای استان اجرا می شود.

استاندار خوزستان گفت: اعتبارات اجرای این طرح ها در سال جاری از محل بودجه استانی تامین می شود که در فاز اول امکان جذب بیش از 600 میلیارد ریال وجود نداشت.

مقتدایی با اشاره به اینکه تا پایان امسال 200 میلیارد ریال دیگر به این طرح اختصاص داده می شود بیان کرد: در بودجه سال 94 تلاش خواهیم کرد که اعتبارات طرح به یک هزار میلیارد ریال برسد . 

وی با بیان اینکه مجری طرح های گردشگری آبی استانداری خوزستان است بیان کرد: برای اجرای بهتر این پروژه از تمامی اختیارات در حوزه استانداری خوزستان استفاده شده و نظارت بر اجرای این پروژه نیز بر عهده استانداری خوزستان است .

وی در خصوص نظارت شورای شهر اهواز بر روند اجرای پروژه های توسط سازمان عمران کارون(وابسته به شهرداری اهواز ) گفت: بر اساس توافقات مقرر شد برای اجرای پروژه ها از سوی استانداری خوزستان چهار هزار میلیارد ریال اعتبار و از سوی شهرداری اهواز نیز همین میزان اعتبار در نظر گرفته شود اما به دلیل اینکه این بودجه باید در شورای شهر اهواز به تصویب می رسید استانداری خوزستان نیز معطل شورای شهر نشده و اجرای پروژه ها را آغاز کرد.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر اهواز بر اجرای این پروژه ها نظارت خواهد داشت گفت: اجرای این پروژه ها در محدوده کار شورای شهر نیست و روند اجرای فعالیت های سازمان عمران کارون ارتباطی به شورای شهر اهواز ندارد.

مقتدایی در خصوص اتمام 10 ساله مجوز فعالیت های سازمان عمران کارون گفت: مجوز فعالیت های این سازمان از سوی وزارت کشور تمدید شده و دو سال دیگر به پایان مجوز ادامه کار این پروژه باقی است. 

وی در خصوص طرح شکایت سازمان آب و برق استان خوزستان از نحوه اجرای پروژه های سازمان عمران کارون گفت: در خصوص حریم رودخانه و اینکه چه کسی متولی این حریم است اختلافاتی وجود داشت که با برگزاری جلساتی بین مسوولان استانداری خوزستان و سازمان آب وبرق این مشکلات برطرف شد.

وی  در خصوص جمع آوری عرضه کنندگان قلیان گفت: در این خصوص طرحی به نیروی انتظامی استان پیشنهاد شده که در ازای هر قلیانی که جمع آوری و معدوم می شود به صاحبان آن ها مبالغی برای رفع ضرر و زیان پرداخت شود .

استاندار خوزستان بیان کرد: این طرح در قالب دومین مانور امنیت و مبازره با مواد مخدر در استان خوزستان اجرا می شود .

در این نشست همچنین مشاور استاندار خوزستان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه باید به استان خوزستان نگاهی استراتژیک داشت بیان کرد:می توان با ارایه راهکارهایی مردم و گردشگران را با ظرفیت های استان خوزستان در این بخش آشنا کرد.

وی در خصوص اجرای پروژه های گردشگری در حوزه تالاب شادگان بیان کرد: در این بخش تلاش کرده ایم در طرحی که ارایه شده تنها به تالاب شادگان پرداخته نشود و نوع زندگی مردم این تالاب نیز به بازدیدکنندگان نشان داده شود.

ازجمله طرح های گردشگری آبی در مقطع می توان به دیوار ساحلی در اهواز ،مجتمع تفریحی اروند در آبادان ،پروژه روشنایی در مقطع رودخانه کارون و جزیره شادمانی آبادان اشاره کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ایمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
comment
0
2
comment خیلی خوبه؛موفق و پیروز باشید
comment
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
comment
0
3
comment دورود برمقتدايى وهمكاران ايشان خداتوفيق بده به استاندار محبوب ودوست داشتنى
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار