شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز خبر داد:
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص اقدامات فرهنگی اجتماعی در منطقه کوی علوی عنوان کرد: در حیطه فرهنگی اجتماعی اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است اما مشکل اساسی در خطر تصرف قرار گرفتن 5 قطعه زمین ورزشی خاکی واقع در پشت جاده خرمشهر است.
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با وجود تاکیدات و پیگیری های مداوم در خصوص رفع مشکل فاضلاب منطقه کوی علوی اما این مشکل همچنان به قوت خود باقی است. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اهواز، ناجی سواری در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار داشت: برای حل این معضل ایجاد یک کانال در 68 متری برای هدایت فاضلاب ها به آن در دستور کار قرار گرفت که به دلیل عدم تامین اعتبار یا سایر دلایل نامعلوم تاکنون این پروژه به اتمام نرسیده است.  
وی با اشاره به مشکلات ساکنان منطقه کوی علوی بیان کرد: بیش از 50 درصد از خیابان های این منطقه با مشکل آسفالت مواجه هستند و زمینی هم که برای ایجاد چمن مصنوعی بلوار الهادی به این منطقه  اختصاص داده شده است تنها مراحل زیرسازی و حصارکشی اطراف آن انجام شد و با گذشت 5 ماه از این اقدامات، تاکنون چمن مصنوعی این زمین به مرحله بهره برداری نرسیده، در حالی که نیاز مبرمی به آن وجود دارد. 
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص اقدامات فرهنگی اجتماعی در منطقه کوی علوی عنوان کرد: در حیطه فرهنگی اجتماعی اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است اما مشکل اساسی در خطر تصرف قرار گرفتن 5 قطعه زمین ورزشی خاکی واقع در پشت جاده خرمشهر است که اطراف این زمین ها توسط مردم تصرف و به طور غیر قانونی ساخت و ساز شده است. به همین دلیل، احتمال تصرف این زمین ها هم وجود دارد. 
سواری در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری به منظور رفع این معضل گفت: شهرداری باید در نظر داشته باشد که این زمین های ورزشی سرمایه گذاری در راستای ترغیب جوانان به ورزش است اما به جای توجه به این نکته و پیگیری برای رفع این معضل تا مرحله حصول نتیجه، اقدام به تخلیه نخاله در اضلاع این زمین ها نموده است و به نوعی از نخاله به عنوان حفاظ استفاده نموده است که این اقدام نه تنها موجب رفع مشکل نشده است بلکه زمینه ساز آلودگی زیست محیطی بیش از پیش در این منطقه و نارضایتی ورزشکاران شده است که ضرورت دارد کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر با همتی ویژه به این موضوع بپردازد. 
وی ادامه داد: از دیگر مشکلات ساکنان کوی علوی، وجود بازارچه سنتی و قدیمی کیان است که بافت این بازارچه متشکل از کپرهای ساخته شده از نی و چوب است و پسماندهای بازارچه نیز در همان محل انباشته و زمینه ساز تجمع حشرات و آلودگی محیط می شود، در صورتی که بازارچه جدید غدیر دارای غرفه هایی بسیار مطلوب و مناسب است اما شهروندان برای خرید به این بازارچه هدایت نمی شوند. 
نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: بازارچه کیان همچنین منجر به سد معبر خیابان 68 متری و روگذر کوی علوی شده و در نتیجه مشکلات عدیده ای برای مدارس انتهای بازارچه کیان به وجود آورده است، بازارچه دیگری نیز برای کوی علوی مشکل ساز و مانع عنران آن شده که واقع در چهارراه آزادی است. 
سواری خواستار شد: با توجه به اینکه خانواده های زیادی از طریق فروش محصولات خود در این بازارچه ها امرار معاش می کنند ضرورت دارد ترتیبی اتخاذ شود تا این بازارچه ها به جای راهکار احتمالی حذف به نحو مطلوبی ساماندهی شوند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار