شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
حسین حیدری:
عضو شورای شهر اهواز با تصریح بر اینکه مطابق قانون، شورا حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد خاطرنشان کرد: در برخورد با شورا باید جانب انصاف را رعایت نمود و به دلیل انتصاباتی که توسط شهردار و در چهارچوب قانون صورت می گیرد نباید شورا را مقصر دانست، شهردار تشخیص می دهد چه کسی را صاحب چه منصبی سازد و خود نیز در صورت ضعف در سیستم اجرایی و خدماتی، پاسخگوی اعضای شورا به عنوان نمایندگان شهروندان خواهد بود.
حسین حیدری گفت: عملکرد شورای چهارم اسلامی شهر و شهرداری اهواز را در حوزه عمرانی موفق و مثبت ارزیابی می کنم. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اهواز، وی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: عملکرد شورای چهارم شهر اهواز نسبت به ادوار گذشته اگر بهتر نباشد بدتر نیست چرا که میانگین تخصص، تجربه، معلومات عمومی، سوابق مدیریتی و اجرایی اعضای حاضر در شورای چهارم، وزن سنگینی به این شورا می بخشد. 

در برخورد با شورا باید منصف بود 
وی در خصوص میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات شهری بیان کرد: حوزه خدمات شهری حوزه گسترده و پیچیده ای است که مجموعه ای از اقدامات مانند رفع سد معابر، ساماندهی بازارچه های محلی، جمع آوری دستفروشان و ساماندهی آنها، نظافت معابر و خیابان ها و سایر اقدامات مشابه را در بر می گیرد بنابراین گستردگی اقدامات در این حوزه و بعضی کاستی ها مانند عدم ساماندهی بازارچه کیان که ساکنان آن منطقه را از نظر تردد و شلوغی با مشکل مواجه نموده منجر به برخی نارضایتی ها و انتقادات از این حوزه نیز شده است. 

حیدری با اشاره به رصد اقدامات در حوزه خدمات شهری توسط شورا عنوان کرد: از معاونت جدید خدمات شهری انتظار می رود طی مدت زمانی حداکثر دو ماهه نسبت به ساماندهی اوضاع این حوزه اقدام نماید. 

عضو شورای شهر اهواز با تصریح بر اینکه مطابق قانون، شورا حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارد خاطرنشان کرد: در برخورد با شورا باید جانب انصاف را رعایت نمود و به دلیل انتصاباتی که توسط شهردار و در چهارچوب قانون صورت می گیرد نباید شورا را مقصر دانست، شهردار تشخیص می دهد چه کسی را صاحب چه منصبی سازد و خود نیز در صورت ضعف در سیستم اجرایی و خدماتی، پاسخگوی اعضای شورا به عنوان نمایندگان شهروندان خواهد بود. 

گذشت 6 ماه از موعد ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 92
حیدری در پاسخ به میزان تحقق بودجه سال 93 گفت: بودجه نقدی پیش بینی شده تحقق یافت اما یکی از ایراداتی که ما به شهرداری وارد می دانیم عدم ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 92 علی رغم گذشت 6 ماه از موعد ارائه آن به شورا است در حالی که بارها توسط اعضا این موضوع در نطق های پیش از دستور و نشست های شورا مطرح شده اما هیات رییسه شورای شهر این موضوع ا پیگیری نکرده اند و شهرداری نیز پاسخی نداده است. 
وی تاکید کرد: مطابق قانون، شهردار موظف است هر 6 ماه 1 مرتبه در صحن شورا حضور یافته و گزارشی از میزان درآمدها و هزینه های شهرداری ارائه دهد اما تا این لحظه هیچ گونه گزارش جامعی از میزان درآمدها و هزینه های شهرداری در دست نیست و تنها شهردار در نشست غیرعلنی دو هفته پیش گزارش مختصری از درآمدها و هزینه ها را ارائه نمود. 

پروژه تعریض پل سوم به صورت ترک تشریفات به سازمان عمران شهرداری واگذار شد 
حیدری در خصوص پروژه تعریض پل سوم عنوان کرد: طبق آیین نامه شهرداری برای انعقاد قرارداد با سازمان های زیر مجموعه خود نیازی به برگزاری مناقصه یا مصوبه شورا ندارد و می تواند به صورت ترک تشریفات این کار را انجام دهد که پروژه تعریض پل سوم نیز به همین صورت به سازمان عمران شهرداری واگذار شد و سازمان خود اقدام به برگزاری مناقصه نمود. 

نائب رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز یادآور شد: سازمان یک شخصیت حقوقی مستقل از شهرداری است که استقلال مالی و اداری دارد اما اعتبار پروژه تعریض پل سوم در بودجه شهرداری پیش بینی شده  و توسط شورا به تصویب رسیده بود. 

ناهماهنگی ها منجر به تاخیر در روند اجرایی پروژه های شهرداری می شود
حیدری با اشاره به برخی ناهماهنگی ها و عدم تعامل بین دستگاه های اجرایی با شهرداری گفت: هیچ پروژه ای بدون مطالعات کارشناسی شده به مرحله اجرایی شدن نمی رسد اما گاهی اوقات به علت عدم تعامل دستگاه هایی مانند آب، برق، گاز، مخابرات و غیره با شهرداری، روند اجرایی پروژه ها با تاخیر مواجه می شود که انتظار می رود تعامل و همکاری بیشتری با شهرداری اهواز از سوی این دستگاه ها مشاهده شود. 

اجلاس سراسری نماز حرکت زیبایی است 
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه نماز ستون دین اسلام است افزود: وظیفه هر مسلمانی پایبندی به مکلفات دین اسلام است که نماز مهم ترین تکلیف مسلمانان محسوب می شود. 
وی برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در اهواز را حرکتی زیبا دانست و گفت: ترویج این امر معروف که منجر به مقابله با اشاعه امر منکر و مقابله با آن می شود حرکتی زیبا است و می توان گفت نماز از هرگونه فساد و فحشایی جلوگیری می کند. 
حیدری ادامه داد: وظیفه ما ترویج و تبلیغ و فرهنگ سازی در راستای نهادینه نمودن روح نماز بالخص در میان جوانان و نوجوانان است. 

9 دی تجلی بیعت مردم ایران با آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است 
حیدری در خصوص حماسه 9 دی اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی 9 دی حماسه ای تاریخی را رقم زد و به نوعی این راهپیمایی تجدید بیعتی با آرمان های امام راحل، شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام عظمای ولایت محسوب می شود. 
وی افزود: این راهپیمایی جواب محکمی به دشمنان نظام و مخلان امنیت و آرامش مردم ایران و فتنه گران بود که باعث بازگشت آرامش مردم و عقب نشینی دشمنان شد که جمع شدن بساط فتنه از کشور و تشخیص حق از باطل توسط مردم در سایه درایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری ممکن شد. 
عضو شورای شهر اهواز، کشور ایران را امن ترین کشور در خاورمیانه دانست و گفت: تاریخ ثابت نموده است هرگاه مردم پشتیبان ولایت فقیه باشند مملکت از هرگونه آسیبی در امان خواهد بود و البته که به برکات حضور ولایت فقیه است که امنیت و آرامش بر کشور ما حکمفرما شده به طوری که امن ترین کشور در خاورمیانه کشور ایران است. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment لطفا در خصوص کشتارگاه صنعتی تحقیق و تفحص شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
comment
0
0
comment با سلام چرا .... در شهرداری به دلیل ضعف در کارش جهت ارائه گزارشات مسئول پاسخگویی نیست ؟
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
comment
0
0
comment جناب حيدري تعريض پل بدون مناقصه به سازمان سپرده شد ديگر چه صيغه ايست؟؟؟/
مگر سازمان مجكوعه اي غير از شهرداري است و مگر سازمان عمران آن را به غير واگذار نكرده است؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار