اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۸۷
تعداد نظرات: ۱۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
باز كن پنجره را

من تو را خواهم برد

به سر رود خروشان حیات،

آب این رود به سر چشمه

نمی گردد باز؛

بهتر آنست

كه غفلت نكنیم از آغاز .

باز كن پنجره را ! -

- صبح دمید ! .

در بيستم مهر ماه سال 92 مطلبي را با عنوان «استاندار؛ سلام» نگاشتم ، در ادامه مؤكد آن يادداشت به آنچه كه آن روز پرداختم و امروز مشاهده مي كنم و با اين احساس كه سلامم بي پاسخ ماند،در اپيزودي ديگر به تماشاي صحنه ها مي نشينم !

دكترمقتدايي هر از گاهي به عنوان هشدار ،جرقه هايي در فضاي رسانه اي مي زند و افكار عمومي را به خود معطوف مي سازد و نگاههاي جستجوگر اهل رسانه را به خود مي دوزد و حساس مي كند ، گاهي اين جرقه ها تبديل به شعله مي شوند و بر خرمني شرر مي اندازند و تا دور دستها زبانه مي كشند حتي به هيئت دولت نيز ورود مي كنند!

از درون جرقه ها حرفهاي تازه بيرون مي آيد و در جغرافيايي جامع تر گوشها مي شنوند حتي از ديوارها عبور مي كنند ، با شنيدن حرفهاي تازه ، دايره محرم رازها نيز وسيع تر مي شود ، حرفها با اين توسع به كنه لايه هاي جامعه نفوذ مي كنند و آنها را به حركت در مي آورند و در مدار حركت زايي، براي هواي تازه پنجره ها باز مي شوند و ابن الوقتها به زحمت مي افتند و براي بستن ،سنگ اندازي آغاز مي گردد!

ازپنجره هاي باز ، رفتارها ديدني مي شوند و از ميان پرتاب بيرحمانه سنگها چرايي هاي ذهني شكل مي گيرند ، چشمها به جستجو مي افتند! و نگاهها به دور دستها دوخته مي شوند تا دستهاي سنگ انداز را بشناسند و با استنشاق هواي تازه ، براي مقابله انرژي مضاعف بگيرند.

هركسي از ظن خود يار مي شود و گاهي وبال ! و در اين فضاي مبتلا به بيماري دوقطبي (bipolar disorder) در مانياي جناحي به اظهار نظر مي پردازد !

من با بهره گيري از تجربه زندگي در خوزستان براي پرسشهايي كه درخصوص عقب ماندگي خوزستان نسبت به استانهاي ديگر، عدم همسويي نخبگان با مديريت استان ،سنگ اندازي به قطار توسعه كه از درون جرقه هاي استاندار زده بيرون آمده اند با در نظر داشتن ورژن مديريتي موجود تلاش مي كنم پاسخي بيابم .

لويد وارنر در بيان قشر بندي اجتماعي يك تقسيم بندي شش لايه اي براي طبقه هاي اجتماعي ارائه مي كند: 1- بالاي بالا 2- بالاي رو به پايين 3- متوسط روبه بالا 4- متوسط رو به پايين 5- پايين رو به بالا 6- پايين پايين.(از نظر نگارنده براين تقسيم بندي ايراداتي وارد است و نمي توان آنرا تعميم داد ولي براي اداي مطلب به كار گرفته شده اند )

نقد استاندار عمدتا" از دو نگاه سرچشمه مي گيرد و اوضاع مديريتي ، بازيافتي از فراز و فرود دو نگرش مذكور است . براي تحليل عملكرد ، بايد اين نگرشها از هم تفكيك و در تعديلي متناسب به فراخور نوع آن ،‌ به ارزيابي و داوري در خصوص مواردي كه مطرح مي گردد، پرداخت و در مقابله با آن ايستاد يا با آن همراه شد.

نگاه اول تقريبا"بخش 2 تا 6 تقسيم بندي وارنر هستند كه در درون قدرت جايگاهي ندارند و به مطالباتشان وقعي نگذاشته اند و در طرحها به ايده هاي آنها اندك توجهي نمي شود البته لايه دوم درون این نگاه به دليل شيب رو به پايين حذف تدريجي از قدرت را انتظار مي كشد و در لایه چهارم ادغام می گردد در صورتي كه بار هزينه هاي اجتماعي و دفاع از نظام را بيشتر اين نگاه بر دوش داشته و دارند و با حساسيت به وقايع و حوادث و تحولات درون قدرت براي تغيير التفات مي كنند و مدام به رصد شرايط مي پردازند شايد كورسوي اميدي برخيزد و بتوانند حلقه تنگ مديريتي را بشكنند و نقش آفرين گردند .

نگاه دوم اما لايه اول وارنر و اليگارشي مركز نشين كه با تجزيه لايه دوم آن تقسيم بندي از آنها و فرديت بالا نگري با تصور اينكه مبادا به تاريكخانه آنان كه نگاتيوهاي بسياري در آنجا آرشيو كرده اند كسي وارد شود و تصاوير را ظاهر كند! و ظهور چهره ها منجر به خروج از گردونه قدرت شوند لذا به روند موجود اعتماد ندارند و با این بی اعتمادی در مقابل هر تغييري گارد تقابلي مي گيرند و مقاومت مي كنند !

هر كس با هر پشتوانه اي بخواهد وارد عرصه مديريتي اين استان شود چنانچه نتواند اين دونوع نگاه را از هم تميز دهد و به جاي تفكيك لايه ها ، آنهارا به هم پيوند بزند ، در پروسه تصميم گيريهاي مديريتي يا مصالح را بر منافع مردم ترجيح مي دهد يا با كرسي لرزان در مرحله اجراي برنامه ها بيش از ديگران به پرداخت هزينه محكوم مي گردد !

مشكل توسعه از همين جا آغاز مي گردد كه در اولويتهاي برنامه ريزي به آموزش و پروش به عنوان زيربنا نگريسته نمي شود تا با اين اولويت اسباب هژموني درون جامعه افشا گردد و در ادامه چون انحصار قدرت نگاه دوم مانع از ائتلاف با نگاه اولي ها مي شود ،اتوريته استاندار محك زده مي شود كه به چه اندازه مي تواند به جاي اتخاذ روش اپوزيسيوني ، مانع از شكاف اجتماعي گردد و نگاه دوم را وادار سازد تا در پاسخگويي به نگاه اولي ها متقاعد شوند و به مطالباتشان تن دهند و باور كنند كه دوره رفتار پدرسالارانه به سر آمده است و هواي تازه، اين ديار را فراگرفته است.

شايعات ، ناشي از توقف دكتر مقتدايي در ورژن يك است با اين تفاوت كه قبل تر سوار فولكس واگن با چند سرنشين بود كه امروز نشاني از آنان در فضاي رايج نيست ! ولي امروز در قطاري با سرنشيناني آشنا كه واگنهاي بسياري را يدك مي كشد و از تونلهاي تاريك عبور كرده است سوار شده است و البته علت عقب نشيني گهگاه ديگران ، از تبديل خودرو به قطار است .

با وجود لكوموتيو پر قدرت، اما آقاي استاندار بر همان عادت فولكس واگني كه به هرمزگان منتهي شد و منتهي مي شود مانده است و اين بارتحمل روز از نو و روزي از نو دردناك تر از آن روزهاست ! از زماني كه مقتدايي استاندار شده است بيشتر از قبل مي پرسند :چرا خوزستان از استانهاي ديگر بخصوص اصفهان عقب مانده تر است؟ من در تقابل با هيپو كندرياي مرسوم معتقدم آناني كه در جهت منجي سازي خويش برآمده اند به اين امر دامن مي زنند و با راديكاليزه كردن فضاي جامعه بدون اقناع مخاطبان مي خواهند از اين نمد براي خود كلاهي بدوزند و بصورت يكطرفه در جهت مقصد خودساخته ريل گذاري كنند و از حوادثي كه تاريخ و هويت اين سرزمين را رقم زده اند چشم بپوشند و با تبليغات گوبلزي بر امواج سوار شوند و خود را قهرمان باورهاي مردم قرار دهند!!

خوزستان سرشار از ظرفيتها و منابع خدادادي است منطقه آزاد اروند،بنادر خرمشهر و آبادان و امام خميني(ره)و شادگان ، يادمانهاي دفاع مقدس، منابع گاز ونفت ، سدها و نيروگاهها ،مجتمع هاي فولاد، آثار ثبت شده جهاني براي گردشگري،لوله سازي، كاغذ سازي، استعداد بالاي كشاورزي و زمينهاي مستعد كشت ، نيروي انساني مجرب و متخصص، مراكز متعدد آموزش عالي، طرحهاي توسعه كشت نيشكر، شركتهاي كشت و صنعت،پالايشگاه ، پتروشيمي ، نخيلات و باغات ، وجود رودخانه هاي متعدد و داشتن پشتوانه قوي فرهنگي با تاريخي سراسر مجاهدت و ايثارجايگاه اين استان را از ديگر استانها متمايز مي كند و نشان از سرمايه گذاريهاي بسياري در اين استان دارد ولي هدايت سانتراليستي و عدم توجه به بومي گرايي عوايد حاصله را براي استان به حداقل رسانيده و به جاي ايجاد رفاه، فشارهايي بر مردم از جمله محيط زيست تحميل كرده است كه بازخورد تصميمات كساني است كه به عنوان نخبه ها معرفي گرديده اند !

متاسفانه سانتراليسم با مصادره بهره برداري منابع ،‌ تعيين سرنوشت مديريت استان را رقم مي زند دقيقا" همين نكته را مي توان وجه تمايزحركتي خوزستان با ديگر استانها برشمرد يعني دراصفهان همه عوامل و نخبگان درون استاني در مورد موضوعي تصميم مي گيرند و مركز نشينان تا عملياتي شدن و حصول نتيجه ملزم به پيگير ي مي شوند حتي انتصاب استانداران در استانهاي همجوار را مي توان در پروسه توسعه اي اصفهان برشمرد كه براي تامين منابع ، مديران مركز نشين را وادار به لابي مي نمايند تا بتوانند از منابع استانهاي ديگر در جهت آباداني استان خويش بهره مند شوند ،

چنانچه كسي بخواهد در اصفهان ايده اي را عملياتي كند بايد از (remote control) بپرهيزد بعنوان مثال مرحوم پرورش (ره) پس از چند دور نمايندگي و وزارت به اصفهان برگشت و تصميمات كلان را بسوي اصفهان روانه مي كرد يا اينكه انتصاب زرگر از معاونت وزارت به استانداري حاصل خردجمعي و در جهت تامين منافع اصفهان بود ضمن اينكه عمده استانداران اصفهان به دليل تحرك جمعي رداي وزارت بر تن كردند و همدلي و وحدت آنان چنين وضعيتي را رقم زد كه مقتدايي را به هرمزگان روانه كرد تا معين بيايد و معين آنان گردد !

در حالي كه براي خوزستان تصميمات از بالا به پايين گرفته مي شود و تبعيت پذيري از فرمانهاي صادره مرکزنشینان فاكتور اصلي انتصاب و ارتقا و شايستگي و استمرار مديريت مي گردد ، اهالي و ساكنان عمدتا"به دليل ساختار قومي جز تمكين چاره اي نمي يابند ، دقيقا" بالعكس ديگراستانها بخصوص اصفهان كه مورد قياس قرار مي گيرد !!

تامل برانگيز است كه اگر مقتدايي گونه اي بخواهد اين معادله را برهم بزند و تصميمات درون زا را اجرايي كند و معياري متناسب با شان مردم اين ديار و جهت نشاط و پويايي آنان لحاظ كند چنين مي گردد كه شده است و البته حك شدن حماسه اربعين حسيني 1436 بر افتخارات تاريخي درون تقويم اين سرزمين مهر تاييدي زد بر خيز بلند خدمت با پشتوانه و حضور نگاه اولي ها كه باور مندانه به هر عرصه ورود مي كنند.

مي پرسند چرا نخبگان همراهي نمي كنند؟مي گويم شايد ديگر استانها گفتمان نخبگي را بهتر مي شناسند و اليتيسم را به صورت مفهومي مي نگرند ! و بر هر فردي بدون توانايي هدايتگري اين نسبت را نمي دهند ،مي دانند رسانیدن آگاهی به جامعه متوجه مدیران فرهنگی یک جامعه و سررشته داری آن است و نخبگان تولید اندیشه و آگاهی می کنند وظیفه ای که در این میان متوجه مدیران فرهنگی است شناخت ارزشهای واقعی فرهنگی جامعه خویش است که فقط در صورتی می تواند نمود پیدا کند که خود آنان نیز در حوزه کاری خویش از میان نخبگان برآمده باشند. در چنين باوري كوتوله ها توان عرض اندام نخواهند يافت و كوتوله پروري منسوخ مي گردد ، متاسفانه ما به هر فردي كه روزگاري بر مسندي تكيه داشته است نخبه اطلاق مي كنيم و به بارعلمي و شناخت وي از ظرفيتها و توليد فكر توجهي نداريم در مجموع اگر در جامعه مفهوم صحیحی از نخبگان ارائه دهیم، کار بسیار جدی و مهمی صورت گرفته است.

باید به عموم جامعه انتقال داد که نخبه یک اصطلاح و لفظ است که در جایگاه‌های مختلف می‌تواند مصادیق مختلف پیدا کند؛ یعنی مثلاً نمایندگان مجلس، دانشجویان و برخی گروه‌‌های گمنام در جامعه از نخبگان هستند. لذا کاری که ما باید انجام دهیم این است که اجازه ندهیم برای عده‌ی خاصی که عنوان نخبه به آن‌ها اطلاق می‌شود این مفهوم تبدیل به یک دژ شود كه نه بقیه بتوانند به آن ورود پیدا کنند و نه آن‌ها بتوانند در فضای عمومی جامعه دغدغه‌هایشان را رشد دهند. بايد تلاش كرد گفتمان نخبگاني در جامعه شكل گيرد ، نخبگان قلم و كتاب با خود دارند ، اهل تفكر هستند و كلمه ها را مي نگارند! سنگ پراكنان در زمره انديشه ورزان شمرده نمي شوند وشايد در اين انتخاب به خطا رفته ايم .

در اين گفتمان حساسيت برانگيز و نكته پردازي ، لازم است استاندار پازل كلمات نه نفرات خويش را براي ساختن جملات نه نفرات مراقبت كند و با لحني كنار هم بچيند كه تم مايه تعاملي در آن بيشتر به چشم بيايد . در كنار اين روش مديريتي بايد دانست براي مقابله با شايعات بهترين شيوه ، خلع سلاح كردن شايعه پراكنان با تبديل راههاي شوسه مديريتي به بزرگراههاي آسفالته است كه در آن مسير ، سنگي يافت نشود تا به قطار پرتاب كنند!

بدون مقايسه هاي آماري مرسوم كه حربه نفوذ فرصت طلبان و متملقان و آفت همدلي و وحدت است بايد جلو رفت ،مردم بهترين قاضي هستند ، و رمز عبور از سختي هاتوكل بر خداست .

مقبوليت دكتر مقتدايي در نگاه اولي هاغير قابل انكار است آنها با برنامه هاي وي همراه هستند و بر اين انتخاب اصرار دارند ،مقبوليت نتيجه رضايت است بايد اين نگاهها را در راستاي تحقق برنامه ها بكار گرفت و با اين پشتوانه مي توان خوزستان را رونق داد و الگويي ماندگار گرديد .

فقط با اندكي درنگ بايد ادبيات اين اردوگاه را بيشتر فرا گرفت تا در نگاه اول به ورژن 2 رسيد ودر هواي تازه نگراني رخت بربندد ، مي دانيم ،مي دانيد و مي دانند كه سياه ديدن خصلت حاسدان است! و پنجره های باز فردا، را نوید می دهند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۲۹
comment
comment
رضا پور عطار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment احسند خیلی عالی بود
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
3
comment بیایید دست به دست هم بدهیم و از فرزند غیور خوزستان مقتدایی عزیز حمایت کنیم
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
2
comment متاسفانه جامعه ما و بخصوص خوزستانی ها بجای نخبه پروری ، پخمه پروری میکنه درود بر مقتدایی
comment
سازمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
2
comment گل گفتی آی گل گفتی ....
بیمار دلان همیشه تاریخ بوده اند و هستند و خواهند بود (متاسفانه )
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment خدایا مقتدایی های ما را زیاد کن و شر منفعت طلبان را به خودشان برگردان
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment با سلام خدمت نگارنده محترم
جناب آقای سوار نژاد عزیز ، تشکر هم بابت متن زیبای شما و هم بایت تیتر زیبا . با وجود طولانی بودن متن ،اما جذابیت آن باعث شد که تا پایان آن را مطالعه کنم متن علمی و منصفانه ای بود امیدوارم که مرکز نشینان خاص هم به خود بیایند و به کمک سرزمین مادریشان برخیزند و به یاری استاندار خوبمان بیایند
comment
یاد یاران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment فقط مقتدایی
comment
بنفش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment روحانی مچکریم ... بابت انتخاب بجا و شایسته ی مقتدایی
comment
حامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment تا کور شود هر آن که نتواند دید
comment
ورژن 2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment درود بر مقتدایی ورژن 2 و درود بر وجدان های بیدار . مردم تشخیص میدهند که چه کسی خیرخواه جامعه خوزستان است و احتیاجی به وکیل ندارند جهت استحضار حضرات مرکز نشین !!!
comment
افق روشن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment آقای مقتدایی مردم از شما انتظار دارند کما فی السابق با اقتدار به برنامه های توسعه استان سرعت ببخشید و نگران حسودان کور دل نباشید که هم اراده ی خدا فوق ارادهاست و هم مکر مکر کنندگان به خودشان بر میگردد و این وعده ی خداست گر چه عده ای در زیر پوست اعتقادی ندارند و فقط حرف می زنند اما شما استوار و ثابت قدم باشید ان شاءاله خدا قلوب همه ی ما را شفا عنایت دهد خصوصا آقایان ....
comment
اروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment روحانی مچکریم
comment
550 هکتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment زنده باد مقتدایی
comment
هوای تازه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment تدبیر مقتدایی مردم را امیدوار کرده
comment
اصلانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment زنده باد شیر مرد خوزستانی مقتدایی محبوب
comment
علی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment عالی بود
واقعا عالی توصیف کردید
comment
علی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment عالی بود
واقعا عالی توصیف کردید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment يكي از ظريف ترين و فني ترين مطالبي كه در خصوص مديريت سياسي استان ديده ام همين بوده است اي كاش بدون اينكه بخواهيم عملكرد افراد را نگاه كنيم به ماهيت و محتوي مطلب توجه مي نموديم تا هشدارهاي درون آن را دريابيم.
comment
اميدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
comment
0
1
comment اگر همان شعر حميد مصدق را در ابتداي يادداشت به تنهايي مي آورديد و در جاي ديگر مطلب را مي گذاشتيد مشخص مي گرديد كه اين يادداشت تفسير و ترجمان شيرين و عميق شعر است درود
comment
محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment هيپو كندريا يعني چي!؟ اولين بار است اين اصطلاح را مي شنوم با اينكه رشته ام علوم سياسي است!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
1
0
comment قطار ايستاده را كسي سنگ نمي زند و مسافري كه پنجره قطار را باز مي كند قيد سنگ خوردن را مي زند. پس ما سوزنبان باشيم تا از ريل منحرف نشود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
1
0
comment اگه تمام پنجره ها برا مقتدایی بازه پس از واهمه دارید اینقدر مقاله در وصف استاندار نمونه، چاپ می کنید می ترسیم یهو استانها ی همجوار استانداران را شبانه ....،
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
2
0
comment شوشان چرا نطر مخالف استاندار را چاپ نمی کنید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
1
comment به آن برادر ناشناس بايد گفت اين مقاله در وصف استاندار نيست بلكه تحليل جريانهاي حاكم بر استان است كه هميشه تعيين تكليف كرده اند و مردم از آنها رضايت ندارند و هشدارهايي به مقتدايي داده است كه اگر ادبيات خود را به مردم نزديك نكند بايد برود و بيشتر كامنها اين هشدار را درك كردند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
1
comment جناب آقاي محمدي كه علم سياسي خوانده ايد!! هيپوكندريا يعني «خودبيمار انگاري» كه بسيار بجا از سوي نگارنده بكار گرفته شده است
comment
مثنوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
1
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
comment
0
0
comment واقعا" مطلب منصفانه اي است كه نه در آن چاپلوسي وجود دارد و نه اينكه كسي را متهم كرده است و نه سهم خواهي كرده است.
با ادبياتي مناسب و خالي از غلو كه خواننده را از خواندن خسته نمي كند
نشان از هوش و درايت نگارنده دارد كه خود را بدهكار كسي نمي داند
عبدالرحيم سوارنژاد نام ماندگاري در فضاي سياسي استان ماند و توانست با اين گفتمان زيبا مورد تحسين همه جناحهاي صادق و مخلص و فهيم قرار گيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment چرا به جاي بررسي علمي اين يادداشت درخواست داريد تا عليه دكتر مقتدايي نظر چاپ كنند!؟ آيا آمدن معين نجف آبادي به عنوان استاندار منطبق با همين روشي كه توسط نگارنده درج گرديده است نبود؟ چرا در ابتداي آغاز به كار دولت بين گزينه هاي معرفي شده دوباره معين نجف آبادي وجود داشت!؟ چه كساني درخواست كردند كه معين دوباره بعنوان استاندار منصوب شود!؟ سري به آرشيو سايتهاي استان بزنيد اگر تحليلها و بيانيه هاي آن دوران را حذف نكرده اند را بخوانيد تا منظور اين يادداشت قشنگ را دريابيد و بدانيد كه مراد مقتدايي نيست بلكه جرياني است كه هميشه دوست دارد قدرت داشته باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment شوشان اگر در يادداشت نگاري رويه اي ثابت اتخاذ كنيد اين نوع يادداشتها بيشتر مورد دقت قرار مي گيرند و كامنهايش درود و مرگ بر نمي شوند
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment جناب سواری نژاد از حضرتعالي بخاطر نوشتن اين مطلب خوب تشكر ميكنم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment در سحرگاه سر از بالش ِ خوابت بردار

کاروان های فروماندۀ خواب از چشمت بیرون کن

باز کن پنجره را



تو اگر باز کنی پنجره را

من نشان خواهم داد،

به تو زیبایی را

گذر از زیور و آراستگی

من تو را با خود تا خانه ی خود خواهم برد

که در آن شوکت ِ پیراستگی

چه صفایی دارد

آری از سادگی اش،

چون تراویدن مهتاب به شب

مهر از آن می بارد

باز کن پنجره را

من تو را خواهم برد؛

به عروسی ِ عروسک های ِ کودک خواهر خویش

که در آن مجلس جشن

صحبتی نیست ز دارایی ِ داماد و عروس

صحبت از سادگی و کودکی است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment متن زيبايي بود و خيلي با كيفيت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment شجاعت در نگارش خصيصه بارز اين نگارنده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment جالب ناك
انديشناك
لذت ناك
و پر از ناكهاي لايك شدني
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment باران كه مي بارد
چه زيبا مي شودشيشه!!
دستي كه برآن كشيده شود
از پشت پنجره زيبا مي بيني!!
مواظب شيشه باش
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment برگزاري جلسه شوراي برنامه ريزي استان بدون حضور خبرنگاران توسط معاون اول تاييد اين مطلب است و نفي بومي گرايي و دادن اطلاعات يكسويه!!.
comment
مرداني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment بايد براي توسعه استان چاره اي بهتر انديشيد و با يك آسيب شناسي مشكلات را يافت و براي حل آنها راهكار ارائه كرد اين مطالب تغييري در اين روند نخواهد داد
comment
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment قابل تامل بود و عميق و دفاعي منطقي از مقتدايي بدون متهم كردن كسي
comment
عسگري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment اگر مقتدايي تغيير كند اميد از ميان مردم رخت برمي بندد و توسعه اي متصور نيست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment مطلب استاندار سلام شما را نيز مطالعه كردم بسيار قشنگ بود و با آينده نگري
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment كنترل از راه دور خصيصه سانتراليسم است و نبرد مقتدايي اگر جواب بدهد همين يك كار كافيست
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment خيلي از مديران مقتدايي را قبول ندارند و بايد اقتدار بيشتري داشته باشد چون مردم دوستش دارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment واقعا" چه مي كنند اين جرقه ها!!! بنازمت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment شايد اين روزها يكي از حساسترين شرايط خوزستان باشد و اجراي طرح 550 هكتاري مي تواند اميدها را برگرداند لذا بگذاريد مقتدايي كارش را بكند
comment
لاهيجاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment مقتدايي سهم خواهان را راند و بنا را بر صداقت و كارآيي گذاشت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment براي همه خدمتگزاران آرزوي موفقيت توام با سربلندي داريم
comment
مثنوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment آقاي مقتدايي بايد ارتباطش را با رسانه ها بهتر كند و تعداد خاصي را در نظر نگيرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment آقاي مقتدايي بهترين گزينه استانداري در حال حاضر است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment بيش از همه بايد مواظب ريلها بود و بايد ريل گذاري درستي بشود!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment سلام
بايد بگويم دست مريزاد فقط همين
comment
ناصري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment آقاي مقتدايي در ايجاد شوراي نخبگان به خطا رفته است و دانشگاه شهيد چمران را اصلي ترين مشاور خود قرار داده است در صورتي كه مانند شورا ياران بايد به درون محله ها برود و محله نشينها را بشناسد و از آنان مشورت بگيرد مشكل از همين جا هست كه...
comment
محروم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment هنوز نگاهم به دستهاي مهربان توست
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment از ظرفيتهاي استان مي توان حوزه هاي علميه را هم نام برد
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment آقايان چرا يادتان رفته است آن دوره كه چگونه راهي هرمزگان شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مقتدايي شاه كليد توسعه است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment سريال تكراري دخالت ديگران
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment دكتر مقتدايي دوستت داريم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment در اين آزمون گروه ها و افراد مردمي محك خواهند خورد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment درود بر لكوموتيو ران اصلاحات در خوزستان مقتدايي
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment فعلا كه آب اين رود را به سرچشمه باز گرداندند!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مگر مقتدايي به شما و اميد حلالي قولي داده است؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment در اين فضاي هيجان زده هر كس به شكلي اظهار نظر مي كند و قدرت تفكر را سلب مي كنند بگذاريد با فكر براي مردم كاري كنند و از حاشيه بپرهيزيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment پنجره هاي باز هواي گرم اتاق را به بيرون مي فرستد و انرژي را تلف مي كند و انرژي سرمايه ملي است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment خوزستان اين حقش نيست بايد امروز بيشتر بدرخشد
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مقتدايي يك كلام
دوسش داريم والسلام
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment تا ما خوزستانيها به فكر زنده باد و مرده باد هستيم هيچ نمي شويم
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment بشنو از ني چون حكايت مي كند
از جداييها شكايت مي كند
خداحافظ
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment اميد را در مردم زنده كنيد و بر طبل نوميدي مكوبيد آخرت بايد جواب اين رفتارها را بدهيد و از شما خواهند پرسيد از نعمتهايي كه خدا فرستاد چرا براي بهره ديگران دريغ كرديد
comment
فردا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment قدر فرصتها را بدانيم كه فردا ما را نفرين نكنند
comment
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment فضا سازيها را كنار بگذاريد زيرا دولت سياستي دارد و هر چند مدت مسئولين را مورد ارزيابي قرار مي دهد و اگر مسئولي با شاخص ها همراه نبود و در اجراي سياستها متناسب با زمان حركت ننمود و فرصت سوزي كرد در موردش تصميم مي گيرند و اسير جو سازي نمي شوند
comment
كاكا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مقتدايي اگر آبادان گرايي را كنار بگذارد و خوزستان گرا شود موفق است و چرا از اين همه منبع وي به منطقه آزاد گير داده است به جز اينكه مي خواهد با تهراني ها سر شاخ شود! به جاي اين كار با آنها تعامل كند چه ايرادي دارد كه اعضاي هيئت مديره را او منصوب نكرد؟
comment
لالي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment قرار بود زنگ آغاز سال تحصيلي در منطقه عشايري نواخته شود ولي تغيير كرد علت را بگويند و آيا مي داند لالي كجاست؟ مي تواند اقداماتي را كه براي لالي انجام داده است بگويد؟
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment اين چرخه در خو.زستان برداشته نخواهد ش كه هر كه بيايد از همان روز اول با ماندن يا نماندن مبارزه كند و شايعات را رفع كند و از روز اول به دنبال قانع كردن مردم جهت گوش ندادن به شايعات باشد
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment چه بايد كرد؟ تا بود همين بود
comment
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment سزي به روستاهاي هفتكل بزنيد ببينيد كسي تمايل به ماندن دارد؟ همه جاي استان همينطور است براستي مشكل در مديريت نيست
comment
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment يادتان هست سريال بازم مدرسه ام دير شد!! چهره اكبر عبدي را در آن مجموعه به ياد داريد؟ چه راحت عمر مي گذرد و مدرسه يادگيري دير مي شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment دكتر مقتدايي اگر به اندازه حجازي فرصت به او بدهند خوزستان گلستان و آباد خواهد شد و مديريتي ماندگار به يادگار خواهد گذاشت
comment
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment باز كن پنجره را تا صداي خوش آواز دوره گرد كوچه ها شنيده شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment به اميدي كه همه باهم استان را بسازيم
comment
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment چرا از مطالبات بانوان هيچ نمي نويسيد و نگاه مرد سالارانه داريد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment زيبا و مودبانه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مسجد سليمان خيلي مظلوم است وقتي واردش مي شوي دلت مي گيرد و دلها خوش است كه سالها اولين بوده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment افقهاي روشني براي استان مي توان ديد كمي حوصله داشته باشيم و عجله نكنيم
comment
دورقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment سلاااااااااامممممممممممم
بيكاري روي تو هم اثر گذاشته!! اين هم برا چي نوشتي؟ حوصله داري؟ واقعا" بيكاري؟ بازنشستگي همين مزيت را داره كه بايد خودت را مشغول كني براي مبارزه با آلزايمر
comment
رجب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment چهره مقتدايي دوست داشتني است و حيفه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مي شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment رفاقت كليد خوشبختي
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment كسي كه سرباز نظام است ماندن و رفتن برايش فرقي نمي كند هر جا مي تواند خدمت كند بايد برود خدمت كند
comment
نشاط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment شوشان جان ايول
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مقتدايي جان تو فكر نباش ما هستيم تا آخر
comment
نازنين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment از شهردار بابت ايجاد پارك بانوان تشكر مي كنيم اگر امكان دارد تجهيزات ايمني آن را در نظر داشته باشند
comment
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مي توان نقاط ضعف و قوت را در كنار هم قرار داد و نتيجه گرفت وگرنه بدين منوال موفق نخواهيم شد چرا كه امروز بيش از هميشه حرف زده مي شود و مردم از شنيدن خسته شده اند بايد ببينند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment درود بر سردار شهيد سيد حميد تقوي كه رسم مردانگي را بجا آورد و نشان داد كه ايمان چيست و براي دفاع از اسلام از پاي ننشست و به حاشيه كار نداشت و متن را شكافت و جاودانه شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مردم خوزستان آرزوهاي بزرگتر از اين مسائل دارند چرا آنها را پايين مي آوريد؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment مقتدايي مي ماند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment باور مي كنم !!!
هنوز اميد دارم
كسي هست براي فاتحه اي بخواند!!
comment
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment شما به دليل تعصب شغلي هر كمبودي را ناشي از عدم توجه به آموزش و پرورش مي دانيد درصورتي كه بسياري از مشكلات زاييده بي توجهي به محيط زيست است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
comment
0
0
comment خيالتان راحت باشد تا انتخابات مجلس خبري از تغيير استاندار نيست مگر اينكه خودش بخواهد كانديدا شود.
comment
مكري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment دستت درد نكنه استاد واقعا" لذت بردم خيلي جامع و دوست داشتني بود
comment
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment اسباب هژموني كدام هستند؟ چرا با شفافيت نمي گوييد؟ اتوريته مقتدايي كجاست؟ وقتي از كرسي لرزان نام برده مي شود اتوريته معنا ندارد .كمي دقيق تر باش دوست من
comment
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment مقتدايي يك كلام
دوستت داريم والسلام
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment اگر مقبوليت مقتدايي غير قابل انكار است پس اين همه صغرا و كبري چرا كنار هم قرار دادي؟ مشكل مقتدايي بي اعتمادي به جوانان است و به گذشته برگشته است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment پازل كلمات نه نفرات يعني اينكه انتصابات مقتدايي صحيح بوده اند؟ اتفاقا پازل كلمات وي خوب است ولي چينش نفرات مشكل دارد و نتوانسته از نيروي انساني موجود استفاده بهينه كند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment واقعا" اگر اين گزارش عملكرد نموداري را بردارند خيلي از اختلافات و مجادلات برداشته مي شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment نخبه!!!!؟؟؟چه حرفا آدم شاخ درمياره
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment اين رسم خوبي است كه قدر خادمان خود را بدانيم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment 100% مقتدايي
comment
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment از بالا به پايين يا از پايين به بالا فرقي نمي كنه مهم اينه كه براي ما تصمي ميگيرند!
comment
سيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment سلام
براي همه خدمتگزاران آرزوي موفقيت دارم و دعا مي كنم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment خوزستان دين خود را به اسلام ادا كرد، اگر كسي خدمت نكند مديون است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment هيجانات مانع از اتخاذ تصميم درست مي شود بايد تلاش كنيم هيجاات كنترل شوند
comment
رحيم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment به چه شكلي مي توان اين دونگاه را از هم تميز داد ؟ به جز در ادبياتي كه بكار مي گيرند ضمن اينكه اگر بخواهيم با آنها بگو مگو كنيم از همه چيز ساقط مي شويم .شما چرا با شجاعت مصداق نمي آوريد و مانند خيلي هاي ديگر با ر ،ف ، ك ، د ، ص، س معرفي نمي كنيد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment شوشان جان هميشه از اين يادداشتها كار كن كه موجب ارتقا بينش سياسي مي شوند
comment
اسكندري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment همه اين مواردي كه به آنها پرداخته مي شود از فقر فرهنگي حاكم بر فضاي سياسي استان است كه نگرش سياه و سفيدي موجب راديكاليزه شدن تصميمات مي گردد و تصميمات راديكال با مطالبات اجتماعي همخواني نداشته و نمي تواند رضايت را فراهم كند لذا تبديل به پرخاشگري مي گردد و سرمايه ها به جاي توليد در اختيار بهسازي قرار مي گيرند و جامعه متضرر مي شود پس جناب سوارنژاد با اينكه نظر شما را تاييد مي كنم و قبول دارم ولي توصيه مي كنم در فرهنگ سازي اجتماعي راهكارها را تقويت كنيد و اين پايگاه خبري كه در حال رشد است را از قرار دادن در اختيار افرادي فاقد بنيه تحليلي و متناسب با شرايط موجود خودداري نماييد و پرهيز كنيد تا براي آباداني استان همراهي كنيد و در زمره دوستان قرار گيريد گاهي مطالبي درج مي گردد كه خطي ايجاد مي كند و تفرقه زاست و بايد ظريف نكته پردازي كنيد كه رسم وفا و ادب همين است.
تلاشهاي جناب سوارنژاد را در اين راستا تحسين مي كنم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment كنترل از راه دور را خوب اومدي!!!!! بارك الله پيرمرد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment درخت تو گر بار دانش بگيرد
بزير آورد چرخ نيلوفري را
موفقيت در كار علمي است كه جايش خاليست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment آمدن جهانگيري به خوزستان از بركت نماز توانست به اين شايعات پايان دهد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment مي توان از مقتدايي بيشتر و بهتر استفاده كرد چرا با فضا سازي حركتش را كند مي سازند؟ واقعا" انسان شريف و نجيبي است
comment
ملك
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment طرح 550 هكتاري مقام معظم رهبري مي تواند خوزستان را دگرگون سازد و مقتدايي قول داده است نگذارد به زمين بماند و اجرايش كند ولي رييس كشاورزي توانايي اجرا ندارد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment خيلي سوژه اي!!!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment خلايق هرچه لايق!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
comment
0
0
comment سانتراليسم با اين مشخصات همخواني ندارد چون در مكتب سانتراليستي فاصله صف تا ستاد بسيار است و نيروهاي صف در ايده سازي هيچ نقشي ندارند ولي مي توان در اين شرايط ايده ها را در استان عملياتي كرد و در صورت مقاومت مركز مردم آنها را پس مي زنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار