همزمان با آغاز ماه پر برکت رجب ، مراسم کلنگ زنی مسجد اهل البیت(ع) به همت ستاد اقامه نماز و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان ، رییس ستاد اقامه نماز و شهردار اهواز در منطقه پرجمعیت کیانپارس برگزار شد.

"> کلنگ زنی مسجد اهل البیت (ع) در اهواز همزمان با ماه رجب
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۹

همزمان با آغاز ماه پر برکت رجب ، مراسم کلنگ زنی مسجد اهل البیت(ع) به همت ستاد اقامه نماز و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان ، رییس ستاد اقامه نماز و شهردار اهواز در منطقه پرجمعیت کیانپارس برگزار شد.

 

شوشان : نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه ساخت مسجد بشارت بزرگ و خوش یمنی برای آحاد مردم بشمار می رود، گفت: در منطقه ای که مسجد نیست یا بسیار کم است مسلما فساد اخلاقی، اعتیاد، انحرافات سیاسی و انواع ناهنجاری ها بالاست اما هر جا که مسجد زنده و فعال باشد به همان نسبت فساد و فحشا، بدبختی و اعتیاد کمتر است.

به گزارش شوشان ،  آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ادامه داد: وجود مسجد در هر منطقه تاثیرات بسزایی در تربیت اولاد، جوانان صالح، انسانیت و اخلاق دارد و لذا هر کجا که نام و نشانه ای از خدای متعال نباشد، شیطان جایش را پر خواهد کرد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان خوزستان علاوه بر تهاجم های فرهنگی با مقوله ای به نام وهابیت نیز مواجه است، گفت: فرقه وهابیت با القاء شبهات و تخریب مبانی اخلاق در استان خوزستان فعالیت های گسترده با هزینه های کلان انجام می دهند. این در حالی است که شبکه های ماهواره ای و بودجه های کلان دیگری برای از بین بردن مقاومت جوانان ما می شود تا از طریق فساد و تخریب به اهداف خود برسند، بدین سبب برماست که آگاه باشیم و در برابر این فعالیت ها سنگر بسازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همانگونه که در قرآن و اسلام عزیز آمده مسجد بهترین سنگر در برابر چنین اتفاقاتی است که شاهدشان هستیم. بنابراین باید سنگرها را حفظ کرد و برای این مهم باید عزم راسخ و وحدت بالای مردم وجود داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت تشیع وابسته به امام زمان است و مساجد و حوزه ها مردمی هستند، گفت: امروز که کلنگ ساخت این مسجد به زمین زده می شود خواهیم دید که چگونه درهای خیر و برکت گشوده خواهد شد، در این مسئله هیچ شکی نداشته باشید.

در ادامه رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان گفت: ستاد اقامه نماز هر سال اجلاسیه ای را در یکی از استان های کشور با موضوع و محور مشخص برگزار می کند، امسال در کرمامشاه این اجلاسیه برگزار خواهد شد که موضوع و محور آن نیز نماز و نهضت مسجدسازی است.

سید موسی بلادیان ادامه داد: شرایط کشور در حال حاضر با توجه به شبیخون فرهنگی به گونه ای است که نیاز فراوان به مساجد خوب و فعال با برنامه های مطلوب بویژه برای قشر جوان دارد.

وی با بیان اینکه بررسی های آماری نشان می دهد 50 درصد مساجد سراسر کشور فعال هستند، گفت: در کل کشور بیش از 70 هزار مسجد وجود دارد که تنها نیمی از آنها فعالیت مطلوب و گسترده دارند.

رییس ستاد اقامه نماز اظهار کرد: همین منطقه کیانپارس شرقی که از مهمترین مناطق اهواز نیز بشمار می رود، از مسجد محمدی تا پل کیانپارس یک مسجد هم ندارد، این در حالی است که نقشه شهرسازی های اسلامی به گونه ای بوده که مساجد در مراکز شهرها ساخته می شد و همواره مورد توجه قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه مسکن مهر از خدمات بسیار ارزنده نظام و این دولت بوده است اما به امر مسجد توجه نشده است، گفت: اینکه بسیاری از مردم که فاقد مسکن بوده اند و می توانند با قیمت های ارزان صاحب خانه شوند، بسیار کاری بزرگ و ارزشمند است اما آنگونه که باید موضوع مسجد مورد توجه قرار نگرفته است. این در حالی است که اگر به بحث فعال سازی مساجد توجه نشود به نسل های آینده مان جفا کرده ایم.

بلادیان خاطرنشان ساخت: این مسجد ظرف مدت یکسال ساخته و راه اندازی خواهد شد، 3 طبقه مختلف برای این مسجد در نظر گرفته شده است که طبقه اول برای اقامه نماز طبقه دوم برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی خواهران و طبقه سوم برای جوانان و نوجوانان مد نظر قرار گرفته است تا بتوانند در زمینه درس، اخلاق، ورزش، هنرهای اسلامی و ... خود را تقویت کنند.

در پایان شهردار اهواز ضمن ارج نهادن به موضوع مسجد و مسجدسازی گفت: شهرداری اهواز به نوبه خود در این مهم مشارکت خواهد داشت و در اولین قدم 1000 متر از پارک محله ای در خیابان 11 شرقی را در اختیار مردم و مسوولین ستاد اقامه نماز گذاشت. این در حالی است که این زمین متعلق به شهرداری است و یکی از بهترین تصمیم هایی که می شد برای آن گرفت ساخت مسجد بود.

منصور کتانباف ادامه داد: شهرداری اهواز ضمن تهیه این زمین کمک های مالی خود را هم خواهد داشت تا مردم این منطقه پس از سال ها از یک مسجد خوب و در خور شان که جای خالی آن احساس می شد، بهره مند شوند.

گفتنی است مراسم کلنگ زنی مسجد اهل البیت(ع) در روز جمعه 5 خرداد ماه سالجاری با پیگیری های مجدانه حاج آقا بلادیان رییس ستاد اقامه نماز خوزستان و به همت مردم نمازگزار و ستاد اقامه نماز و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، رییس ستاد اقامه نماز و شهردار اهواز برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار