شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
تحلیلی بر رویکرد مدیریتی شهرداری اهواز؛(بخش دوم)
در خصوص دیگر پروژه های شهری ماندگار اهواز می توان به ادامه ی اجرای پروژه زیرگذر شریعتی اشاره نمود که با حدود70 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل نهایی توافق با معارضین را طی می کند و در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
امیر رضایی

اجرای پروژه تعریض پل سوم در زمان مقرر و بازه زمانی مشخص شده، ضمن آنکه این گره ترافیکی شهر را باز می کند، این پیام را به شهروندان اهوازی منتقل می کند که مدیریت شهری اهواز در دوره سیدخلف موسوی، اجرای به موقع و رعایت زمانبندی که به شهروندان قول داده را حائز اهمیت می داند و می توان امیدوار بود اجرای پروژه های بزرگ شهری با سرعت و کیفیت مناسب به یک فرهنگ مدیریتی و کاری در اهواز تبدیل شود.

در خصوص دیگر پروژه های شهری ماندگار اهواز می توان به ادامه ی اجرای پروژه زیرگذر شریعتی اشاره نمود که با حدود70 درصد پیشرفت فیزیکی، مراحل نهایی توافق با معارضین را طی می کند و در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

از طرفی آنگونه که شهردار اهواز خبر داده است، اجرای پروژه بزرگ تقاطع غیرهمسطح میدان شهید بندر(چهارشیر) که در سه سطح و با طراحی بسیار زیبایی انجام می شود، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و طی هفته های آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه بعنوان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی یکدهه گذشته در خوزستان خواهیم بود.

از این رو می توان اجرای پروژه های ماندگار در مقیاس استانی و شهری را از جمله ویژگی های مدیریت شهری اهواز در دوره کنونی عنوان نمود. موضوعی که در بودجه سال94 شهرداری که اخیرا به شورای شهر ارائه شده نمود یافته است.

رشد 20درصدی بودجه عمرانی شهرداری اهواز حکایت از نگاه توسعه ای به کلانشهر اهواز دارد و پیش بینی اجرای حدود1700 پروژه شهری در سال94، نویدبخش سالی پرکار و جهادی در مرکز استان خوزستان است.

رویکرد بودجه پیشنهادی به شورا نیز نشان می دهد ایجاد زیرساخت های حمل و نقلی و ترافیکی، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد فضاهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تحقق شهر الکترونیک و... مورد توجه برنامه ریزان شهری قرار گرفته است.

در چنین شرایطی به نظر می رسد که صاحب نظران، نخبگان و صاحبان قلم و اندیشه می بایست کمک کنند فضای موجود در عرصه مدیریت شهری بیش از پیش تقویت شود.

اگرچه متاسفانه برخی ها بدون دیدن اتفاقات خوبی که در حال روی دادن است به ایجاد حاشیه های مداوم دست می زنند اما انصاف حکم می کند که رویکرد مثبت ایجاد شده به فال نیک گرفته شود و بدانیم که توسعه شهر در گرو تقویت رویکرد جهادیِ ایجاد شده است.

نباید فراموش کرد اجرای برخی پروژه های بزرگ، زمانی به تابو تبدیل شده بود و اینک، تابوها شکسته شده و بستر لازم برای کارهای بزرگ فراهم شده است، آنهم در کلانشهری که از بسیاری زیرساخت های شهری توسعه بی بهره است و ایجاد زیرساخت ها، هر بار به آینده ای نامعلوم موکول شده است.

شهردار اهواز که با واسطه ی شورای شهر، منتخب مردم اهواز است دارای سوابق طولانی مدیریتی در استان است و در 14ماه گذشته که سکان مدیریت شهر را بدست گرفته نشان داده که می توان الگوی توسعه که در برخی کلانشهرهای ایران همچون اصفهان و... مورد استفاده قرار گرفته را در اهواز نیز پیاده نمود و البته با بسترسازی هایی که برای جلب سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد شده است، رونق توسعه در اهواز از این پس می تواند شتاب بیشتری بگیرد و در این میان نقش شهروندان و نخبگان در تقویت این فضای کار جهادی در شهر بسیار موثر و حائز اهمیت است.

آغاز پروژه های زیربنایی در عرصه شهری اهواز، یک نوید است برای روزهای خوب در شهری که می تواند و باید یکی از زیباترین و پررونق ترین شهرهای ایران باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment دوست عزيز و ارجمند مجدد مجبورم در خصوص نوشتار بالا توضيح دهم
زير گذر شريعتي در زمان شهردار قبلي اهواز كه بنده هم دلخوشي از ايشان نداشتم طراحي و اجرايي گرديد و اگر هم تا كنون مراحل ساخت آن تكميل نشده بدليل ضعف در مديريت شهرداري است و نكته دوم اينكه اجراي زير گذر شريعتي بدليل عدم صحيح امور اجرايي و مغايرت با طرح اوليه ايراد اساسي و فني دارد كه بايد بطريقي اصلاح گردد
در خصوص اجراي روگذر چند سطحي ميدان شهيد بندر هم كه جاي تاسف دارد كه امور طراحي و مطالعات آن با وجود نيروهاي قوي بومي به تهراني ها سپرده شده كه مرحله انتخاب مشاور هم حكايت هاي طولاني دارد
و بسيار اماهاي ديگر
comment
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
comment
0
0
comment آقای قائدی بنظرمیرسه حضرتعالی روفراموش کردندبایستی ازجنابعالی برای پروژه های کلا ن کشورهم نظرمیخواستندچون من دائمانظراتتومیخوندم واقعاهمه فن حریفیدواحتمالامشاورارشدشهردارقبلی.ازهمه چیزشهرداری قبلی اطلاع دارین ولینمیدانم چرا شهردارجدیدباهاتون مشورت نمیکنه.شایدمیترسه نظربدین کارونوآسفالت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار