شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
صفایی با اشاره به طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده های متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر، طول رسیدگی به این پرونده در کمیته های تصمیم گیری از 9 ماه به 50 روز کاهش یافت.
 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: وقوع حوادث ناشی از کار در این استان امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 30 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، 'هوشمند صفایی' یکشنبه در نشست با مدیران مسوول، سرپرستی ها و سردبیران رسانه های گروهی در محل سرسرای اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: پارسال 665 مورد حوادث ناشی از کار در خوزستان به وقوع پیوست در حالی که امسال به حدود 490 مورد رسید. 

وی افزود: این دستاورد به دلیل تقویت بازرسی ها، آموزش، تذکر نکات ایمنی به بنگاه های اقتصادی و کارفرمایان بود که در راستای صیانت از نیروی کار انجام گرفت. 

صفایی به مشاغل سخت و زیان آور در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی، طرح بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران در معرض آسیب اجرایی شد.

وی با اشاره به طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده های متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد ادامه داد: با برگزاری جلسات مستمر، طول رسیدگی به این پرونده در کمیته های تصمیم گیری از 9 ماه به 50 روز کاهش یافت.

وی گفت: در شهرستان های مرزی خوزستان، تعاونی ها بزرگ و موفقی تشکیل شده، و تمامی صیادان در آبادان، بندر امام (ره)، بندر ماهشهر در تشکل های تعاونی ها هستند.

صفایی، در خصوص حوزه اشتغال اظهار کرد: 15 درصد اشتغال خوزستان در اختیار تعاونی ها است؛ به این معنی که 240 هزار نفر شغل در حوزه تعاون ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، امکان تحول در توسعه خوزستان در قالب تعاونی ها وجود دارد.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی این است که مردم را در فعالیت های اقتصادی مشارکت، و بخش خصوصی نیز حمایت شود.

صفایی اضافه کرد: تعاونی ها می توانند ابزار مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشند ، لذا از ابتدای امسال به کلیه ادارات ابلاغ کردیم که تعاونی های توسعه عمران شهری را در شهرستان ها ایجاد کنند.

وی گفت: با تشکیل تعاونی توسعه عمران شهری در شوش، 500 نفر از مردم این شهرستان عضو شده اند. 

وی در خصوص حوزه رفاهی و اجتماعی اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت، ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت است که در این راستا تاکنون 300 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

در این نشست هم اندیشی،مدیران مسوول، سردبیران و سرپرستی های رسانه های گروهی در خصوص موضوعات مختلف تعاونی ها با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
بندري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
comment
1
0
comment سلام
مدير كل تعاون كار صفائي است نه صفايي . بازم شوشان ننويس اشكال نداره .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار