اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
سید خلف موسوی شهردار اهواز گفت: باید روی زیبایی های شهر کارکنیم زیرا این زیبایی ها در نقطه ، نقطه شهر اهواز وجود دارند. غیرت و مهمان نوازی شهروندان اهوازی ، کارون و دفاع مقدس و سایر نمادهای شهر اهواز همه از زیبایی های شهر هستند. عکاسان هر چه می توانند از زیبایی های شهر به تصویر بکشند.
آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس شهرو شهروند شب گذشته در تالار مهتاب برگزار و برگزیدگان جشنواره در 3 بخش معرفی شدند.

به گزارش سایت شهرداری اهواز ، 5 بهمن ماه طی مراسمی با حضور مسئولین استان ، اعضاء شورای شهر اهواز و آقایان مسجد جامعی و شجاع پوریان از اعضاء شورای شهر تهران سومین جشنواره عکس شهرو شهروند برگزیدگان خود را شناخت.

سید خلف موسوی شهردار اهواز در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مهمانان مراسم گفت: در شهرداری اهواز کارخوبی را در جهت هویت بخشی به شهر و احساس تعلق به شهر انجام دادیم . ما باید روی زیبایی های شهر کارکنیم زیرا این زیبایی ها در نقطه ، نقطه شهر اهواز وجود دارند. غیرت و مهمان نوازی شهروندان اهوازی ، کارون و دفاع مقدس و سایر نمادهای شهر اهواز همه از زیبایی های شهر هستند. عکاسان هر چه می توانند از زیبایی های شهر به تصویر بکشند.
وی افزود: ما به اینکه برگزار کننده این جشنواره هنری هستیم افتخار می کنیم و همچنین از تمام هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند تقدیر می کنیم.
شهردار اهواز درادامه با اشاره به اینکه اهواز پایتخت دفاع مقدس و اقتصاد ایران است گفت: یک سوم آبهای کشور در خوزستان جاری است و بسیاری قابلیت های دیگر دارد که آن را به عنوان پایتخت اقتصاد ایران معرفی می کند.

سید خلف موسوی در خصوص اهمیت هنر عکاسی نیز گفت:چه بسا یک عکس بتواند یک تاریخ را عوض کند و چه بسا عکسهایی باشند که بتوانند تفکر مسئولین را تغییر دهند.

مسجد جامعي عضو شوراي شهر تهران در اين مراسم با اشاره به شعري از فردوسي كه بيانگر حديثي از پيامير اكرم(ص) است گفت: در اين شعر پيامبر خود را شهر علم و حضرت علي (ع) را درب آن دانسته است. اين نشان دهنده اهميت شهر است در واقع در مبنا و مفهوم شهر يك رابطه مدني و مدنيت وجود دارد. نماد مدنيت جوشش و كوشش است و شهر خوب شهري است كه امكان به فضيلت رساندن استعدادهاي بالقوه را داشته باشد. اين كيفيت زندگي امروز در نظريه هاي جديد شهري است در حقيقت فضاي سبز، هواي خوب و امكانات در حاشيه است و اصل شرايطي است كه براي به فضيلت رساندن استعدادهاي هنرمندان در شهر وجود دارد.
وي در ادامه گفت: در حوزه عكاسي تمام اشياء روح پيدا مي كند اين روحي است كه عقل انساني به آنها مي دهد. در واقع زماني كه عكاس روي يك اثر متمركز مي شود روايت درون خودش را در قالب آن اثر بيان مي كند يك عكاس همچنان كه بيانگر يك حوزه بيروني است بيانگر حوزه اي دروني نيز هست. درواقع هنرمند چيزي را مي بيند كه ديگران نمي بينند اين يك وجه موضوع است و وجه ديگر توانايي است كه براي بيان چيزي كه فهميده وجود دارد كه اين بيان هنري است.
عضوشورای شهر تهران در ادامه ضمن تشكر از برگزار كنندگان مراسم كه احترام به جامعه هنري و عكاسي گذاشتند گفت: شهر با فرهيختگي و فرزانگي شكل مي گيرد و اين فرهيختگي و فرزانگي در حوزه هنر جايگاه ويژه اي دارد. هنر اوج ذوق است و فرهنگ اوج عقل و در جامعه ما هنگامي كه هر دو با هم آميخته بشوند ما به خلاقيت ها و استعدادها مي رسيم.
وی استان خوزستان را استاني پر افتخار در تاريخ دانست و افزود: حوزه تمدني ويژه اي در اين سوي عالم شكل گرفته و تمدنهاي بسياري كه از اين نقطه برخاسته شامل تمدن هاي آبي و روايت هايي از فرهنگ و هنر كه شما عكاسان مي توانيد در كارهايتان آنها را بيان كنيد.
عضو شوراي شهر تهران در ادامه گفت: نقاشي و شعر در كشور ما بسيار قديمي  است ولي عكاسي اصلا در جهان چندان قديمي نيست ولي با فاصله اي نه چندان دور عكاسي در ايران صورت گرفت و يكي از غني ترين و قديمي ترين آرشيوهاي عكس شهري در ايران در كاخ گلستان وجود دارد. زماني عكاسي روايتگر كاخ ها بود ولي در دوره بعدي عكاسی تمركزش روي شهر به معناي مدرنيته جلب شد ولي از زماني كه عكاسي اجتماعي در كشور متولد شد وضع جديدي بوجود در آمد و باعث شد كه عكاسان بسياري با عكاسي اجتماعي وارد عرصه جهاني شوند. امروزه عكاسي مي تواند براي جامعه شهري ما الهام بخش باشد.
مسجد جامعی در پايان اظهار اميدواري كرد ،كه اين جشنواره هر سال از استعداد هاي بيشتري بهره گيرد و باعث بروز خلاقيت و فرهيختگي و فرزانگي ميان جوانان شهر اهواز شود.
خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز با تبریک به تمام کسانی که در این جشنواره شرکت کردند گفت: عکاسان عزیز با ثبت لحظه ها از شهر و شهروندان رسالت خود را به خوبی در جامعه ایفا می کنند و برهیچ کس پوشیده نیست که عکس و عکاسی چه تاثیراتی بر جامعه و بر ذهن ما دارد.
وی با باارزش خواندن این جشنواره گفت: ما همیشه دنبال این هستیم که بدانیم شهر چیست و شهروند کیست؟ شهرباید چگونه باشد که بتوانیم زیست مناسبی توام با سرافرازی و سربلندی در آن داشته باشیم؟شهر ممکن است با نمادهایش سنجیده شود و آن نمادها در سیمای یک شهر تعیین کننده باشند. بخش دوم که بخش شهروندی است و رفتارهایی که مردم در حوزه های مختلف از خود نشان می دهند و احترامی که به صورت متقابل به هم می گذارند به شهر هویت می دهد و شهر را زنده می کنند و به آن ارزش می دهند. شهر بدون شهروندو آدمهایی که در آن زندگی می کنند یک مجموعه متروکه است.
معاون استاندار خوزستان افزود: امیدواریم تاثیر این جشنواره ها در رشد فرهنگ ما به گونه ای باشد که بتوانیم وارد حوزه توسعه و پیشرفت شویم و شهرمان را وفرهنگ شهروندی مان را به جایی برسانیم که در کشور پرآوازه شود.    
حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نیز در این مراسم گفت : امیدوارم این جشنواره بتواند رابطه شهر و شهروند را بیشتر نشان دهد.اگر شهر را به عنوان کالبد و انسان تلقی کنیم ساختمانها ، معابر ، درختان و اجسامی که در شهر هست و انسانهایی که در یک شهر زندگی می کنند روح آن کالبد می شوند. این دو بدون هم معنی و مفهوم ندارد. انشا ا... این جشنواره بتواند این رابطه تنگاتنگ را نشان دهد.
وی افزود: هنر عکاسان در توسعه شهر بسیار اهمیت دارد. یک هنرمند عکاس با کار خود میتواند زیبایی ها و نازیبایی های شهر را نشان دهد و مشکلات را برای اصلاح امور به مدیران یادآور شود. موضوع دیگر هم اینکه امیدواریم این جشنواره بتواند به نحو احسنت رابطه حقوق و تکلیف بین شهرو شهروند را نشان دهد. همچنین رابطه دوسویه ای میان شهروندان و مدیران شهر نیز وجود دارد که حقوق و تکالیفی برآن مطرح است.امیدوارم شما هنرمندان بتوانید این پیام را به نحو احسنت به مردم ابلاغ کنید.
امیر آهن معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز و رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی عکس نیز در آیین اختتامیه جشنواره عکس شهر و شهروندضمن خوش آمد گویی به حاضرین به بیان اطلاعاتی در خصوص برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت : در این جشنواره حدود 221 نفر با 2197 قطعه عکس  شرکت کردند  که از این تعداد 156 عکس در کتاب جشنواره نیز چاپ شده است .
وی درادامه گفت : این جشنواره طبق روال سالهای گذشته هر دو سال یکبار انجام می شود. دوره اول در محدوده شهر اهواز بود ، دوره بعدی در استان خوزستان و این دوره به صورت ملی برگزار شد و انشاا... طبق وعده ای که از شهردار محترم گرفتیم در آذر ماه سال 1394 استارت این جشنواره را به صورت بین المللی خواهیم زد و  جشنواره را اردیبهشت 95 برگزار خواهیم کرد.
آهن جان درادامه گفت : انشا ا... و به فضل الهی اردیبشت ماه 94 نمایشگاه عکسی از آثار رسیده به جشنواره برگزار خواهیم نمود.
شایان ذکر است در این مراسم بیانیه ای از سوی هیئت داوران توسط حسین جلودار قرائت شد. از دیگر بخشهای این مراسم اجرای گروه سرود ناشنوایان دستان پویا و تقلید صدا از سوی سامان گوران (هنرمند کشوری )بود.
در ادامه این مراسم برگزیدگان این جشنواره در سه بخش شهر وشهروند ، اهواز در قاب و بخش تلفن همراه به ترتیب ذیل معرفی شدند.   
 
بخش اهواز در قاب:
1-     علي هويسي  نفر اول تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی

2-     علي سراج همداني  نفر دوم تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی

3-     ميعاد آخي   نفر سوم تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی
تقدير شده از نگاه ويژه داوران:
 مصطفي غلام نژاد لوح افتخار + هدیه نقدی
ايمان اكبري مطلق لوح افتخار + هدیه نقدی
بخش شهر و شهروند:
1-   الهام سيا مكاني  نفر اول    تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی

2-   علي حسنعلي زاده  نفر دوم تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی

3- مسعود محمدي   نفر سوم  تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی


تقدير شده از نگاه ويژه داوران:

محبوبه آل خميس از اهواز لوح افتخار + هدیه نقدی
   مهدي كرمي از زنجان  لوح افتخار + هدیه نقدی
بخش تلفن همراه:
1-     كوروش بويري   نفر اول تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی

2-  رضا دغاغله مطلق  نفر دوم تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی
3-  فردخت رشيدي  نفر سوم تنديس جشنواره + لوح افتخار و هدیه نقدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار