اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
رییس اتاق بازرگانی اهواز:
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: لغو تحریم ها باعث افزایش میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی و آسان شدن مسیر صادرات می شود.
عبدالرحمان سلیمانی' سه شنبه در همایش فرصت های صادراتی خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق در محل تالار اجتماعات سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان اظهار داشت: صادرات خدمات فنی و مهندسی از ایران به 30 کشور انجام می شود که از آن جمله کشورها می توان به سوریه، ونزوئلا، ارمنستان، عراق و امارات اشاره کرد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور عراق افزود: در بازار عراق شرکت های مهندسی مشاور باید حضور یابند تا ارتباط بین پیمانکاران و فعالان اقتصادی بیشتر شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهوازگفت: همچنین برای رونق این بخش به یک میلیارد دلار تسهیلات نیاز است که باید از سوی بانک توسعه صادرات پرداخت شود.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده است طی پنج سال بالغ بر 20 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی از کشور انجام شود که اگر بازار ترکمنستان و سوریه نیز افزوده شود این میزان به 25 میلیارد دلارافزایش می یابد.

همچنین در ادامه همایش نماینده ای از سوی کشور عراق بیان داشت: مشکلی که شرکت های ایرانی برای تجارت در کشور عراق با آن روبرو هستند مشکلات بانکی و ضعیف بودن ارتباط این شرکت ها با سازمان ها و ادارات دولتی عراق است.

' رزاق غنی' در ادامه عنوان کرد: درصورتی که شرکت های ایرانی ارتباط خود را با تجار عراقی بیشتر کنند و با دولت عراق نیز تعامل بیشتری داشته باشند می توانند فعالیت های اقتصادی بهتری را در عراق انجام دهند.

وی گفت: تجار عراقی علاقه زیادی به حضور شرکت های ایرانی به ویزه در بخش جنوبی عراق دارند و از همکاری با شرکت های ایرانی استقبال می کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار