اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
در صادرات کالا ها شاهد 18/8 در صد رشد در منطقه ی آزاد اروند بوده ایم همچنین در شلمچه بیش از سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است و در یکسال گذشته از این بارانداز 100میلیون صادرات صورت گرفته است.
شوشان - علیرضا عبدالله نژاد: نمایندگان رسانه های استان خوزستان از پروژه های عمرانی منطقه ی آزاد اروند بازدید کردند . در این بازدید مهندس علی شریفی معاونت عمرانی ، مهندس قادر کعب عمیر،مدیریت خدمات شهری ، مهندس  مجید رحیمی ، مدیریت فنی و مهندسی و مهندس حسین حمید پور از ناظران پروژه های منطقه ی آزاد اروند اصحاب رسانه را همراهی کردند.

  همچنین زین العابدین موسوی در طی این مراسم به عنوان مدیر حقوقی سازمان منطقه ی آزاد اروند به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت . در عین حال سید ابراهیم میرموسوی ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ی آزاد اروند نیز در جمع نمایندگان رسانه های استان خوزستان حضور یافت.

گفتنی است که درطی یکسال اخیر حرکت هایی جدی توسط منطقه ی آزاد اروند صورت گرفته است و  پیش بینی  می شود تا سال آینده رونق و توسعه ی چشمگیری را در این مجموعه  شاهد باشیم  مدیران اجرایی منطقه ی آزاد اروند متشکل از افرادی هستند که ضمن داشتن سابقه ی اجرایی قابل توجه ،از تحصیلات و انگیزه ی کافی برای رسیدن این منطقه به اهداف مورد نظر خود برخوردار هستند و امسال 213 پروژه  در منطقه ی آزاد اروند تعریف شده است و 685 میلیارد تومان نیز جذب اعتبار صورت گرفته است که نسبت به سال پیش افزایش 2/2 برابری داشته است . 
همچنین مبلغ قرادادهای منعقد شده تا کنون، در سال   93 نسبت به سال 92 با افزایش 40 برابری مواجه بوده است و پیش بینی می شود مبلغ قرادادها تا انتهای سال 93 به 2 میلیون و 970هزارو 877 ریال برسد. 
در عین حال  منطقه ی آزاد اروند در 8 بخش دارای مصوبه بوده است  که از این مصوبه ها می توان به 7 مصوبه در بخش بهداشت با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد تومان ، 3 مصوبه در بخش صنعت با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 600 تومان ، 25 مصوبه در بخش عمران شهری با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد  تومان ،همچنین 7 مصوبه در بخش آموزش و پرورش با 16 میلیارد تومان اعتباراشاره کرد.  3 مصوبه در بخش امنیتی و انتظامی و  یکسری مصوبات نیز در بخش های آب و فاضلاب و صدا و سیما در منطقه ی آزاد اروند تصویب شده است .
در صادرات کالا ها  شاهد 18/8 در صد رشد در منطقه ی آزاد اروند بوده ایم همچنین در شلمچه بیش از سه هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است و در یکسال گذشته از این بارانداز 100میلیون صادرات صورت گرفته است .میزان اشتغال نیز  در منطقه ی آزاد اروند نیزنسبت به سال گذشته  سه برابر شده است  و 2هزار و 181 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
تجهیز فرودگاه آبادان با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان و احداث سالن مخصوص حجاج با اعتباری در حدود 10 میلیارد تومان به عنوان پروژه  های دیگر منطقه ی آزاد اروند هستند.همچنین احداث یک بیمارستان 200 تخت خوابی در کنار بیمارستان طالقانی که سه روز پیش مورد تصویب  معاونت عمرانی و وزارت بهداشت قرار گرفت و بازسازی تمام روستاهای آبادان و خرمشهر و بازسازی  4 هزار و 100 واحد مسکونی در این شهرها نیز از پروژه های در دست اقدام  در منطقه ی آزاد اروند می باشد.
فاز دوم پالایشگاه آبادان با 5 هزار فرصت شغلی جدید نیز نیز در این منطقه راه اندازی می شود  و زیر سازی "شیمی شهر " نیز شروع شده است و در آینده شاهد سرازیر شدن سرمایه گذاران به منطقه ی آزاد اروند  هستیم همچنین  مجوز بزرگترین مجتمع آلومینیوم نیز در منطقه ی آزاد اروند صادر شده است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد و بی شک حضور "مهندس اسمائیل زمانی" به عنوان مدیر عامل منطقه ی آزاد اروند را می توان عامل تحرک عمرانی در این یکسال اخیر دانست . 

از پروژه ها ی در دست اقدام منطقه ی آزاد اروند که  توسط خبرنگاران مورد بازدید قرار گرفت  می توان به تعریض مسیر مواصلاتی حدفاصل میدان فرهنگ تا سازمان منطقه ی آزاد اروند با هدف کاهش بار ترافیکی این مسیر با اعتباری بالغ بر  65/675  میلیون ریال اشاره کرد . همچنین ساحل سازی و ایجاد فضای  سبز منطقه ی ساحلی اروند صغیر با اعتباری بالغ بر 81/000میلیون ریال با هدف افزایش سرانه ی فضای سبز به میزان 4 متر برای هر نفر تا پایان سال جاری که زمان  تحویل این پروژه تا 20 اسفندمام سال جاری تخمین زده می شود . 

ایجاد فضای سبز در مسیر فرودگاه به وسعت 30 هکتار و اعتباری بالغ بر 000/170 میلیون ریال که در این پروژه یکی از بزرگترین پارک های  آبادان و خرمشهر احداث می شود واین پروژه نیز تا کنون 67/3در صد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا 29 اسفندماه به بهره برداری خواهد رسید . 
در عین حال از پروژه های دیگر منطقه ی آزاد اروند می توان به اجرای فاز اول احداث شبکه جمع آوری و انشعابات خانگی دفع فاضلاب کوی کارمندان منطقه دیری فارم در منطقه ی آزاد اروند ، ترمیم معابر شهری در خرمشهر ، فاز اول حصار کشی و جاده حراستی محدوده ی منطقه ی آزاد اروند ، بهسازی روستاها در خرمشهر ، بهسازی معابر سایت صنعتی خرمشهر ، ترمیم معابر شهری آبادان ، احداث پارک 16 هکتاری خلیج فارس و بهسازی روستاها در آبادان اشاره کرد . 
همچنین پروژه های عمرانی که در دهه ی فجر توسط سازمان منطقه ی آزاد اروند افتتاح می شوند ،
عبارتند از بهره برداری از احدث دیوار و جاده های دسترسی سایت صنعتی آبادان ، اجرای شبکه ی توزیع آب شرب منطقه ی 160 هکتاری سایت صنعتی منطقه ی آزاد اروند و پایان احداث آ بگیر دو منظوره و خطوط لوله 400و 500 میلیمتری پلی اتیلن جزیره مینو. 

همچنین در حاشیه ی این بازدید عبدالله کعبی در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران  پاسخ گفت .وی اظهار داشت  :
ما در خوزستان از پتانسل بالایی در خصوص منابع و نیروی انسانی برخوردار هستیم و اگر اتفاق خاصی در استان رخ نمی دهد مقصر نیروهایی هستند که در درون استان فعالیت می کنند . یک جامعه در صورتی می تواند به رشد و توسعه دست پیدا کند که پرسشگر باشد . تا پرسش صورت نگیرد رشد و توسعه اتفاق نمی افتد . 
وی افزود : 
من اعلام می کنم که در بین مجموعه ی مدیریتی منطقه ی آزاد اروند ظرفیت نقد پذیری در حد بالایی وجود دارد و ما از گسترش فضای انتقادی که ما را به سمت رشد هدایت می کند ،استقبال می کنیم .البته انتقادها باید سازنده باشد تا سبب کاهش انگیزه در مدیران نشود . 
در این نشست خبری همچنین عنوان شد  :
با عنایت دکتر روحانی منطقه ی آزاد اروند به 37 هزار و 400هزار هکتار توسعه پیدا کرد و این سبب ایجاد یک تحول و نشاط اقتصادی – اجتماعی در منطقه شد و از رشد منفی در آبادان و خرمشهر جلوگیری کرد و ما امیدوار هستیم که  منطقه ی آزاد اروند  دروازه ای برای  توسعه در استان خوزستان باشد . 
قائم مقام منطقه ی آزاد اروند در عین حال خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که طرح تحقیق و تفحص از منطقه ی آزاد اروند را پیگیری می کنند ،اظهار داشت  :
ما آمادگی کامل خود را جهت ارائه ی گزارش های شفاف در خصوص مسائل اجرایی و مالی منطقه ی آزاد اروند به این عزیزان اعلا م می کنیم و تحقیق و تفحص را حق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می دانیم . 
وی حصار کشی به دور منقطه ی آزاد اروند را یک قانون دانست و  تصریح کرد : 
محدوده ی منطقه ی آزاد اروند از طریق دیوار کشی مشخص می شود وما دیوار کشی را از شلمچه تا منطقه ی صنعتی شروع کرده ایم که تا تند گویان ادامه می یابد و باید دیوار کشی را در اطراف منطقه ی آزاد اروند به پایان برسانیم . 
در این نشست خبری همچنین  با اشاره به اینکه منطقه ی آزاد اروند می تواند تبدیل به یکی از بهترین مناطق گردشگری و جذب توریست در کشور باشد ، تصریح شد:
کیش پس از 25 سال به جایگاه کنونی رسیده است و این در حالی است که منطقه ی آزاد فقط یکسال است که شروع کرده و در این یکسال نیز توانسته است 1هزار و 442 برابر افزایش جذب سرمایه های خارجی نسبت به سال پیش داشته باشد و اگر بتوان امکان دسترسی مردم را به آب به عنوان یک جاذبه ی توریستی فراهم کرد، قدم بسیار بزرگی در این زمینه برداشته شده است  . 
 









نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار