اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
نماینده روستای غرابی علیا:
نماینده مردم روستای غرابی علیا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای حل مشکل برق روستای غرابی به همه ادارات مربوطه مراجعه کردیم و لی متأسفانه به مشکل آن رسیدگی نشده و مارا به ماه ها و یا سال بعد موکول می کنند.
الیاس حیدری نماینده مردم روستای غرابی علیا ادامه داد: روستای غرابی در 3 کیلو متری شهرستان هندیجان قرار گرفته و دارای 13 خانوار است.
وی بیان کرد:این روستا در سال 1390و بعد از 35 سال با همت وتلاشهای مردم احیا و بازسازی شد و اهالی دوباره به روستا برگشتند که این امر باعث شد با اشتیاق و تلاش شبانه روزی این روستا ساخته شود اما در راه توسعه و عمران دارای مشکلات زیادی از جمله نبود برق می باشد.
الیاس حیدری عنوان کرد: مردم این روستا با پیگیری متعدد خود به مرکز استان خوزستان، و بخصوص به مدیرعامل برق استان خوزستان مراجعه کردند و خواستار حل مشکل برق روستا شدند اما تا کنون برق به روستا نرسیده و این مردم از نعمت برق بی بهره اند و ما را به امروز و فردا و به این سال و آن سال موکول می کنند.
وی بیان کرد: متأسفانه از آن تاریخ تا به حال با پیگیری اهالی روستا چندین بار به سازمان برق مراجعه کردند ولی از سوی متولیان امر هیچ اقدامی صورت نگرفت لذا از مسئولین درخواست می کنیم که به داد این روستای محروم برسند.
نماینده مردم روستای غرابی اظهار کرد: به مدت 3سال است که ماهی یکبار به مسئولان شهرستان هندیجان و سازمان برق مراجعه می کنیم که در سال 90 موافقت نامه جهت برق رسانی به این روستا مصوب شد و در سال 91 اعتبار برق که توسط وزیر وقت تصویب شد اما تا به حال هیچ گونه اقدامی نشده تا رضایت مردم را جلب کنند.
حیدری تآکید کرد: ما نامه نگاری های بسیاری برای پیگیری این موضوع کردیم که از جمله آنها نامه به اداره برق هندیجان به شماره 1067/7/4459 در تاریخ7/3/90 از سوی فرمانداری هندیجان مبنی بر پیگیری برق رسانی به روستاو همچنین نامه ولی الدین مصلحتی مشاور مدیرعامل و مجری طرح برق روستایی به اسدیان مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان به شماره 2027 مورخه 28/11/92 جهت رسیدگی به امور برق رسانی به روستای غرابی می باشد،البته ما نامه های زیادی را فرستادیم و نامه دستور پیگیری مدیرکل برنامه ریزی طرح های زیربنایی کاوه معراجی که از سوی دفتر معاون اول رئیس جمهور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به شماره 41681 مورخه 17/4/93 را داریم اما هنوز برق نداریم.
وی تصریح کرد: به مدیریت برق استان که مراجعه می کنیم ما را به دیگر ادارات ارجاع می دهند و ما نمی دانیم که کدام اداره مقصر است که پیگیر مشکل ما نیست؟ البته ما علاوه بر مشکل برق مشکلات زیادی هم داریم به طور مثال برای ساخت مسکن یا تکمیل نمودن تنها مسجد روستا که با مشکل اعتبار مواجه است. 
حیدری گفت: اگر روستای ما برق دار شود قطبی برای دامداری و کشاورزی شهرستان می شود و از آنجا که فاصله این روستا تا شهرستان فقط 3 کیلومتر است با توجه به اینکه روستا دارای طرح هادی و کد روستای بوده و در حال احیاء و بازسازی از سوی ساکنین روستا می باشد که در همین راستا پس از اخذ پروانه ساختمانی و دریافت تسهیلات مقام سازی از سوی شورای بخش مرکزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اقدام به ساخت و ساز نموده که تأخیر در اجرای شبکه برق باعث ایجاد مشکلات عدیده ای از جمله دلسری در بین ساکنین آن روستا گردیده است.
لذا خواهشمند است جهت تسریع در اجرای پروژه برق رسانی و همچنین رفاه و آسایش اهالی روستای غرابی علیا به قول و وعده های خود عمل کنید و دل مردم این روستا را شاد کنید. 
نماینده مردم شهرستانهای ماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام خمینی (ره)درمجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به این روستا در گفتگو با خبرنگارما گفت:روستای غرابی علیا از توابع شهرستان هندیجان جهت رفاه و آسایش سکنه و مردم آن و در جهت حمایت از روند معکوس شهرنشینی ضرورت دارد هرچه سریعتر شبکه برق در آن روستا وارد شود تا اهالی از نعمت برق بهرمند شوند.
حبیب آقاجری در صدر هیئتی از مسئولین شهرستان علی توسلی معاون فرماندار،رییس اداره برق،رییس دفترنماینده در مجلس،رییس دفتر آب و فاضلاب روستایی هندیجان،خبرنگار ما ،خبرنگار صداوسیما با حضور در آن روستا از نزدیک با مشکلات و درخواست های مردم آن سامان آشنا شد.
مردم روستای غرابی با بیان مشکلات خود به مسئولین حاضر گفتند:مهمترین مشکل روستا برق رسانی و آب رسانی به روستای ماست ما در این چندسال هزینه های گزافی برای بازگشت به روستا انجام داده ایم تا از شهر فاصله بگیریم و به روستای خود برگردیم و در آنجا به کشاورزی و دامداری و تولید شغل و محصولات سالم به جامعه بپردازیم لذا تقاضا داریم حداقل مطالبه ما یعنی برق رسانی به روستا را مسولان در دستور کار قرار دهند.
اهالی روستا گفتند :اگر به روستای ما برق رسانی کنند گود برداری و نصب پایه ها و محکم کاری پایه ها و دیگر کارهای جانبی را خودمان بصورت رایگان انجام می دهیم تا همکاری لازم را با مسئولین کرده باشیم و دولت متحمل هزینه اضافی نشود.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز خرسندی از روحیه بالای این مردم آنها را ستود و از جهت مهاجرت معکوس به روستاها را در نظر گرفته اند تشکر و قردانی کرد و قول مساعد داد که مشکل آنها را پیگیری کند تا انشالله این مردم زحمت کش نیز از نعمت برق و آب بهرمند شوند.
حبیب آقاجری از مسئولین کشوری و استانی خواست مطالبات مردم را پیگیری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار