شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
امروز پروژه بزرگ احداث پل شهید دقایقی که بمنظور رفع گره ترافیکی پل سوم اهواز طراحی شده، با حضور مسوولان ارشد استان به بهره برداری می رسد. اجرای این پروژه در بازه زمانی وعده داده شده (یکسال) و بهره برداری از آن می تواند یکی از گره های مهم ترافیکی کلانشهر اهواز را پس از سالها که از احداث پل سوم می گذرد رفع کند.

اهمیت اجرای این پروژه در روان سازی عبور و مرور شهروندان بویژه در ساعات پرترافیک، بر کسی پوشیده نیست و ضمن صرفه جویی در مصرف سوخت و همینطور وقت شهروندان، موجبات کاهش آلودگی هوا را فراهم می کند.

اما آنچه مهمتر به نظر می رسد، تحقق وعده شهردار اهواز در رعایت زمانبندی اعلام شده برای بهره برداری از این پل است. واقعیت این است که شهروندان اهوازی پیشتر خاطره ی چندان خوشی از اجرای به موقع و سریع پروژه های شهری نداشتند و افتتاح این پروژه بزرگ در زمان مقرر این امیدواری را به شهروندان می دهد که مدیریت شهری در دوره اخیر، اهتمام جدی به رعایت این موضوع از خود نشان می دهد و فصل جدیدی از توسعه و عمران شهری با تکیه بر زمان شروع شده است.

همچنان که پیشتر نیز شاهد بودیم پروژه ساماندهی و بهسازی خیابان سلمان فارسی، کشتارگاه صنعتی اهواز، زیرگذر خلیج فارس و برخی دیگر از پروژه های شهری نیز در موعد مقرر به بهره برداری رسید و سیدخلف موسوی اخیرا از تسریع در تکمیل و بهره برداری از زیرگذر شریعتی و آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع سه سطح میدان شهید بندر (چهارشیر) خبر داده است.

پیام دیگر بهره برداری از پل شهید دقایقی، ابراز آمادگی مدیریت شهری در دوره اخیر برای اجرای پروژه های بزرگ و ماندگار در این کلانشهر است و همانطور که سیدخلف موسوی شهردار اهواز نیز پیشتر تاکید کرده است، می بایست نیازهای زیرساختی اهواز با اجرای چنین پروژه هایی رفع شود. واقعیت این است که زیرساخت های شهری اهواز متناسب با رشد افقی شهر توسعه پیدا نکرده اند و در صورتی که این پروژه های زیربنایی، اجرایی نشوند امروز و آینده با مشکلات جدی در اداره اهواز مواجه خواهیم بود.

اجرای پروژه های بزرگ و زیرساختی در کنار اجرای پروژه ها و اقدامات عمرانی محله ای و منطقه ای و ایجاد استانداردهای یک کلانشهر از جمله ضروریات امروز اهواز است.

نکته دیگری که در اجرای پروژه های اخیر شهرداری همچون احداث تقاطع های غیرهمسطح مورد توجه است، شکستن تابوی اجرای پروژه های بزرگی چون تقاطع های غیرهمسطح و زیرگذرها در شهر است که در دوره های مختلف، مدیران شهری از آن طفره می رفتند و همیشه بهانه هایی برای عدم اجرای چنین پروژه های وجود داشت اما دوره مدیریت شهردار موسوی نشان داد که می توان این تابوها را نیز شکست و دست به کارهای بزرگی زد.

بهره برداری از پل شهید دقایقی و افتتاح قریب الوقوع زیرگذر شریعتی را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همت و همدلی و یک صدایی همه مسوولان و مدیران شهری و استانی شاهد تداوم فضای کار جهادی در اهواز باشیم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دوستدار اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
comment
1
3
comment با سلام وخسته نباشید به همه خدام زحمتکش و دلسوز شهر عزیزمان اهواز
همزمان با آیین جشن و سرور پیروزی انقلاب اسلامی امسال دراهواز به درستی سال تحول عمرانی بود. بهره برداری از اولین پارک بانوان در اهواز که به همت شهرداری و با عاملیت سازمان عمران شهری دیروز به بهره برداری رسید را به تمام خانمهای اهوازی تبریک میگم و خوشحالم از اینکه این پروژه با رعایت تمام استانداردهای ورزشی و به این وسعت ساخته شد و زمینهایی در آن طراحی شده که تاکنون برای خانمها دراهواز نداشتیم .
comment
حکمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
1
0
comment نادر خسته نباشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار