شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خوستان گفت: غلظت گرد و خاک در هوای اهواز تا ساعت هشت صبح روز چهارشنبه در اهواز از مرز 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب گذشت

میزان استاندار ذرات معلق در هوا 150 میکرو گرم بر متر مکعب است و این میزان 66 برابر حد مجاز است.

'احمد رضا لاهیجان زاده 'چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت گرد و خاک های اخیر در استان خوزستان که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در استانداری برگزار شد افزود : گرد و خاک از ساعت شش صبح امروز در اهواز با 393 میکروگرم بر متر مکعب آغاز شد.

وی بیان کرد: تفاوت گرد و خاک های اخیر با سال های گذشته این است که فاصله زمانی شروع وزش باد تا اوج گرد و غبار ها بسیار کم و غلظت گرد و خاک ها بسیار زیاد است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه اندازه گیری غلظت گرد و غبار ها در استان خوزستان به دلیل بالا بودن میزان آن با دستگاههای موجود قابل انجام دقیق نیست گفت: دستگاه های ساخته شده در جهان تنها می توانند غلظت گرد و غبار را تا 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب اندازه گیری کنند و این درحالی است که میزان آلودگی هوای برخی نقاط استان در مواقعی بیش از این میزان است.

لاهیجان زاده بیان کرد: در ده سال گذشته هیچ گاه میزان غلظت گرد و غبار ها در استان خوزستان به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب نرسیده بود ولی طی دو هفته گذشته این میزان آلایندگی در استان خوزستان از 10 هزار میکرو هم عبور کرد.

با افزایش میزان گردو خاک ها روز گذشته در استان خوزستان به بیش از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب در شهرستان های اهواز و ماهشهر ،مدارس و ادارات در این شهرستان ها و 10 شهرستان دیگر تعطیل شد .

امروز نیز شعاع دید افقی در اهواز به دلیل بروز پدیده گردو خاک به 100 متر رسیده است.

بر اساس پیش بینی هواشناسی استان خوزستان منشاء این گردو خاک ها داخلی است و از عصر امروز چهارشنبه از میزان این گردو خاک ها کاشته خواهد شد.

بروز گردو خاک در هوای استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی روز مره مردم در این استان بخصوص در کلانشهر اهواز را مختل کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار