شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
محمدرضا پورحسینی-کارشناس ارشد نفت

انچه امروزه خوزستان با ان نفس میکشد و بنام ریزگردها و یا خاک بر سرها و یا هر جیز دیگر معلول بی تدبیری سالها پیش مجلسیان خوزستانی از یک طرف و وزارت نفت از طرف دیگر است .

تاختن به دولت روحانی کمی از انصاف بدور است دولتی که جز تلی از خرابیها در تمام عرصه ها تحویل گرفته باید با انصاف بدان نگاه کرد .

اگر خوب کاوش کنیم منشاء اين ريز گردها استاني بوده و منشاء خارجي ندارد و کانون ان در دو منطقه تشخیص داده گردید.

1.کانون اول هور العظیم
2.کانون دوم منطقه بین شادگان و ماهشهر و هندیجان

این کانونها بعلت برداشتهای نفتی بخصوص در کانون اول بسیار هویدا است اگر خوب دقت کنیم در مجالس هفتم و هشتم و نهم اکثریت نمایندگان خوزستان در کمسیون انرژی میباشند.
از مجموع 23 نفر کمسیون انرژی 8 نفر خوزستانی هستند و در کنار سيد شريف حسيني عضو هیئت رئيسه، خود شاهد و مصوب کننده برداشتهای نفتی از هور العظیم بودند. اما در مقابل هیچگونه تحرکی انجام نداده و فقط به نطقهای تبلیغاتی در مجلس اکتفا کرده اند شرکت اروندان که متولی برداشتهای نفتی همراه با یادوران در دو حوزه کاری مرتبط با در تالاب بین المللی میباشند اما در آن دوره و اين دوره نمایندگان دشت آزادگان خرمشهر، اهواز و شادگان و ماهشهر که در پیرامون این دو حوزه نفتی میاشند مهر سکوت بر لب بستند و کم کم با خشک کردن هر دو تالاب به برداشتهای نفتی ادامه دادند بدون اینکه به مضرات زیست محیطی ان توجه کرده باشند و مجمع نمایندگان خوزستان که اکثریت انها در کمسیون نفت هستند با به به و چه چه از دستاوردهای دولت قبلی و بعضاً فعلي سخن راندند.

حقیقت این است اهمال کاریهای نمایندگان قبلی و فعلي خوزستان و بخصوص مرتبطان با دولت قبلی و فعلي كه عضو هيئت رئيسه اهوازي گاهی آنها را "لودر" میخواند و گاهی "لیدر"، با علم به خطرات زیست محیطی خشک کردن دو تالاب مقصران اصلی باید شناخته شوند زیرا در هیچ کدام از مصاحبه های خود به علت ریزگردها نپرداخته فقط به معلول می پردازند .
اگر خوب به مذاکرات مجلس در کمسیون مربوطه مراجعه گردد مشخص خواهد شد در هیچ کدام از مذاکرات درون کمسیونی حتی اعتراض کوچکی به شرکتهای نفتی مستقر در کانون ریزگردها پرداخته نگردید.
اما اکنون این هجوم وسیع به دولت روحانی کمی نا عادلانه بوده و باید نمایندگان قبلی خوزستان مورد سوال هم استانها قرار گیرند. چون طرحهای نفتی یاداوران و اروندان اول در کمسیون انرژی بررسی میشود و تمام خطرات زیست محیطی ان مورد تدقق قرار میگیرد .اما چرا نمایندگان خوزستانی سابق و فعلی در کمسیون مربوطه ساکت شده خود جای سوال را دارد. و اکنون کل خوزستان باید تاوان بی تدبیری انها را باید بپردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار