اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
اسماعیل نجار افزود: این سفر برای فعال شدن مباحث دیپلماسی کشورهای همسایه و کمک های این کشورها برای مواجهه با ریزگردها در کشورمان انجام می شود و فرصت خوبی است تا مباحث مربوط به ریزگردها نیز در آن، مطرح و بررسی شود.
 معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور از سفر رحمانی فضلی به عراق خبر داد و گفت: این سفر در روزهای آتی انجام می شود و مباحث مربوط به ریزگردها در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«اسماعیل نجار» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این سفر برای فعال شدن مباحث دیپلماسی کشورهای همسایه و کمک های این کشورها برای مواجهه با ریزگردها در کشورمان انجام می شود و فرصت خوبی است تا مباحث مربوط به ریزگردها نیز در آن، مطرح و بررسی شود.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه مسوولان از مقام معظم رهبری تا دولت و دیگر مسوولان، پیگیر کاهش آلام شهروندان ساکن استان های درگیر با ریزگردها هستند، افزود: اجرای راهکارهای مربوط به ریزگردها در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

نجار اعلام کرد: هجوم ریزگردها تلفات جانی در برنداشته است اما تعدادی از شهروندان به دلیل شدت استنشاق هوای آلوده به شن های روان در بیمارستان های شهرهای ر معرض ریزگرد بستری هستند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه از هجوم ریزگردها به استان های جنوبی و غربی کشور حدود 15 روز می گذرد، افزود: زمان استمرار هجوم این ریزگردها به شهرهای کشور به درستی قابل پیش بینی نیست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با کمک سازمان های بین المللی و سازمان 'یو ان. تی. پی' و نیز با تثبیت شن های روان در منطقه بتوان به وضعیت موجود شهرهای جنوبی و غربی کشور کمک کرد. 

دو هفته ای است که شهرهای جنوبی و غربی کشور از جمله اهواز و ایلام دچار هجوم ریزگردهایی شده اند که کارشناسان محیط زیست بر این باورند که خشک شدن تالاب ها و هورها در ایران و عراق و از بین رفتن موانع طبیعی دربرابر ریزگردها، عامل اصلی این بلای خانمان سوز است.

این وضعیت باعث تهدید سلامتی مردم و بروز مشکلات عدیده اقتصادی و مختل شدن زندگی روزمره در مناطق آلوده به این پدیده شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment هی میگن گردوخاک خوشبختانه تبعات جانی در بر نداشته ،عزیزان ما که...نیستیم گردوخاک مرگ تدریجی ایست، همه سینه هاشون خس خس میکنه ،گلودرد دارند ، یکی ریه هاش عفونت کرده دیگری ناراحتی قلبی داره ... و کمتر بیماری در این آب و هوا بیماریهای پوستی هست که شاید نمیری اما زجر کش میشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار