اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰

حجت‌الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: اگر رحیمی بابت یک میلیارد و خورده‌ای مسحتق ۱۵ سال زندان است، مهدی هاشمی که میلیاردها دلار گرفته و طرف مقابل او در این زمینه در کشور خودش محکوم شده نباید به ۱۵۰ سال زندان محکوم شود؟ از دل چنین دستگاه قضایی این حکم باید بیرون بیاید.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی:  حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست ریزش‌ها و رویش‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ریزش و رویش‌ها نه فقط یک اصل قرآنی و تاریخی بلکه یک اصل سیاسی و اعتقادی است.

وی گفت: قرآن در برخی از آیات خود به این نکته اشاره کرده و در تاریخ اسلام نیز در حالی که شاهد ریزش افرادی چون طلحه و زبیر هستیم، شاهد رویش افرادی نیز مانند مالک هم هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ریزش‌ها و رویش‌ها در کنار این مسائل یک حقیقت طبیعی هستند که در زندگی همه وجود دارند. اگر بدن انسان یا گیاهان تنها جذب داشته باشد و دفع نداشته باشد، سالم نمی‌ماند، بنابراین ریزش‌ها و رویش‌ها نشانه سلامت انقلاب است.

حجت‌الاسلام رسایی تأکید کرد: ریزش‌ها و رویش‌ها لازمه قاعده الهی است. اگر این اصل نبود شاید امید در دل مومنان ایجاد نمی‌شد. به عنوان مثال شمر در جنگ صفین جانباز شد، اما در حادثه عاشورا جزو سپاه مقابل امام حسین(ع) بود، بنابراین احتمال ریزش در فتنه‌ها درباره همه انسان‌ها وجود دارد، چنانچه دیدیم زهیر که در جنگ صفین سکوت کرد در عاشورا با سایر شهدای کربلا شهید شد.

وی با اشاره به مسئله حصر سران فتنه و وجود چنین مسئله‌ای در تاریخ انقلاب، گفت: حصر در تاریخ کشور ما مانند رویش‌ها و ریزش‌ها سابقه دارد و تنها به سال ۸۹ باز نمی‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حصر سران فتنه، تأکید کرد: تصمیم حصر برای سران فتنه یک تصمیم سیاسی نبود، بلکه تصمیمی قضایی و تأمینی و براساس ضوابط قانونی بود.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به دلایل اظهارات خود در این زمینه، یادآور شد: در خرداد سال ۸۸ که درگیری‌های خیابانی در کشور توسط یک مجموعه آغاز شد، شاهد بودیم نظام اسلامی هیچ محدودیتی را برای این رفتارهای خیابانی ایجاد نکرد که البته با گذشت زمان مشخص شد تقلب رمز یک کودتاست و جریان سبز در این زمینه دنبال بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و نگاه سیاسی و اعتقادی ما ۴ گونه سبز وجود دارد، گفت: یک سبز، سبز مقدس است که نشانه اعتقاد ما به پیامبر اکرم(ص) است که برای همه ارزشمند به شمار می‌رود. دیگری سبز محترم است که در انتخابات سال ۸۸ عده‌ای با این شعار پای کار آمدند و به میرحسین موسوی رأی دادند که حضور آنها در مشارکت ۸۵ درصدی آن سال به منزله پذیرش ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و قابل احترام بود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ۱۳ میلیون نفری که به این نگاه رأی دادند چند میلیون به عنوان سبز معترض به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند که کم کم وقتی رسانه‌ها استدلال آوردند و بحث و تبادل نظر در جامعه و در فضاهای مختلف رسانه‌ای و دانشگاهی ایجاد شد، تعداد آنها کاسته شد و نظام خود را به پاسخ‌گویی به این افراد ملزم می‌دانست.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این افراد در ۲۵ بهمن‌ماه در تهران تظاهرات سکوت راه انداختند و وقتی بنده با لباس شخصی و با موتور به دنبال ارزیابی تعداد این افراد بودم، تعداد آنها را ۸۰۰ هزار نفر تخمین زدم.

وی خاطرنشان کرد: در این میان تعدادی نیز سبز منحرف بودند که به رویارویی و مقابله با نظام پرداختند. از همین افراد بودند کسانی که مسجد آتش زدند، چادر از سر زنان کشیدند و با پول‌هایی که به اراذل و اوباش در میدان‌های مختلف و سایر شهرها می‌دادند که اسناد آنها از آبدارخانه دانشگاه آزاد استخراج شد، کشور را دچار اغتشاش کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وقتی ۹ دی رسید تنها سبز منحرف مانده بود و اقدامات آنها در روز عاشورا و اهانت به عزاداران ابا عبدالله(ع) باعث حضور مردم در ۹ دی و پایان یافتن صبر مردم در این خصوص شد.

حجت‌‌الاسلام رسایی ادامه داد: اگر قرار بود سران فتنه تنها به دلایل سیاسی در حصر بمانند، باید در ابتدای اغتشاشات خیابانی و زمانی که حمله‌کنندگان به عزاداران ابا عبدالله(ع) را ملت خداجوی خواندند بازداشت و یا به حصر می‌رفتند، اما دیدیم این‌گونه نشد.

وی افزود: حصر سران فتنه در ۲۵ بهمن یک سال پس از حماسه ۹ دی صورت گرفت و آن زمانی بود که همه در مناطق جهان و منطقه درگیر مسئله بیداری اسلامی بودند و توجه همه نیز به این مسئله بود که ریشه سرنگونی مبارک و یا سایر انقلاب‌های منطقه چیست، اما در همان سال کروبی راهپیمایی ۲۲ بهمن را تحریم کرد و اعلام کرد که آنها در ۲۵ بهمن برای حمایت از ملت مصر راهپیمایی می‌کنند. اینجا بود که نظام فهمید آنها نیات نادرستی دارند و چه مقاصدی را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه تصمیم نظام درباره حصر آنها تصمیمی قضایی و تأمینی بود، تأکید کرد: اگر نظام بخواهد براساس فتوای مراجع همین افراد نظیر منتظری و دیگر سران فتنه را محاکمه کند، حکم آنها کمتر از اعدام نیست، اما همان‌گونه که در اوایل انقلاب امام(ره) دستور داد سیدکاظم شریعتمداری به دلیل دخالت در یک کودتا در حصر بماند و این در حالی بود که خاتمی مدیرمسئول روزنامه کیهان بود، یک بار نیز به این مسئله اعتراض نکرد.

حجت‌‌الاسلام رسایی با اشاره به اینکه دلیل معترضان به مقوله حصر سران فتنه تنها سیاسی است، گفت: غرب و کسانی که به عنوان حقوق بشر نسبت به حصر سران فتنه بیانیه می‌دهند، چرا تاکنون یک بار نیز به حصر ۴ دختر ملک عبدالله واکنش نشان ندادند. اوباما با ملک عبدالله دیدار می‌کند، اما چرا نسبت به حصر این دختران صحبتی نکرده و اعتراضی نمی‌کند. لذا اعتراضات به حصر سران فتنه تنها جوسازی سیاسی است، چون این افراد به حصر چهره‌های انقلابی و ضداستکباری انقلاب‌های منطقه در یمن و بحرین اعتراضی نمی‌کنند.

وی گفت: حرف‌هایی که برخی از همکاران ما در مجلس نیز پس از نشست و برخواست با اصلاح‌طلبان می‌زنند که این افراد باید توسط قاضی محاکمه شوند نیز در همین راستاست. قاضی را رئیس قوه قضائیه منصوب می‌کند و رئیس قوه قضائیه را نیز رهبری و حصر سران فتنه از مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و آقای روحانی نیز در جلسه‌ای که این مسئله تصویب شد به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این جلسه حضور داشت و رأی داده‌ است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه چرا آقای روحانی که امروز رئیس شورای عالی امنیت ملی است این مسئله را دنبال نمی‌کند؟ گفت: چون ایشان می‌دانند به نفع خودشان و به نفع دولت است که این افراد در حصر بمانند، چون اگر از حصر بیرون بیایند همین افراد برای دولت تدبیر و امید مشکل ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام رسایی در پاسخ به سوالات دانشجویان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطابق اصل ۳۲ قانون اساسی بازداشت کردن افراد بدون تفهیم اتهام‌شان کار خلاف قانون است، گفت: آقای موسوی و کروبی بازداشت نشده‌اند. می‌توانید به راحتی عکس آقای کروبی را در کنار ویلایش مشاهده کنید و یا فیلمی که آقای موسوی را به سمت استخر هدایت می‌کند ببیند، پس یعنی اینکه این افراد از برخی حقوق مانند مصاحبه با رسانه‌های بیگانه محروم شدند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی به جز اصل ۳۲ اصول دیگری را هم دارد، گفت: اصل ۱۷۶ قانون اساسی مسئله شورای عالی امنیت ملی را مطرح می‌کند و اینکه رئیس این شورا رئیس‌جمهور است و برخی از نمایندگان و مقامات لشکری و کشوری اعضای آن هستند. مصوبات این شورا پس از تأیید رهبری مانند قانون قابل اجراست و حکم قانونی حصر سران فتنه مصوبه همین شوراست. رئیس‌جمهور فعلی در زمانی که این مسئله در شورا تصویب شد نماینده رهبری بوده و این مسئله با اتفاق آرای اعضای شورای عالی امنیت ملی رأی آورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اگر نظام به اعتراضات برخی در سال ۸۸ انتخابات را باطل می‌کرد معلوم نبود نتیجه انتخابات سال ۹۲ نیز با اعتراض برخی دیگر باطل نشود، گفت: من به آقای روحانی گفتم شما ریاست‌جمهوری خود را مدیون ۹ دی هستید، نه چند روزنامه‌ای که از شهرام جزایری پول گرفتند و وقتی راهپیمایی میلیونی ۲۲ بهمن می‌شود آن را تیتر نمی‌کنند.

وی گفت: موسوی خوئینی‌ها درسال ۸۸ گفت که "اگر اعتراضات را کمی بیشتر کنیم سیدعلی(رهبر معظم انقلاب) تحت فشار قرار می‌گیرد و انتخابات را باطل می‌کند". رهبری در همان دوران در سخنانی گفتند امام‌خمینی(ره) که امام ما بود به کسی باج نداد و من هم باج نمی‌دهم.

حجت‌الاسلام رسایی گفت: احمدی‌نژاد در سال ۸۸ پانزده درصد بیشتر از نصف آرای مأخوذه را کسب کرد. اگر آن زمان نظام کوتاه آمده بود این مسئله دوباره در انتخابات بعدی نیز تکرار می‌شد و آرایی که تنها ۷ درصد نیمی از آرا را کسب کرده بود مخدوش می‌شد.

وی درباره آتش زدن ستاد قیطریه موسوی، گفت: این ستاد مستقیم به انگلیس وصل بود و باید جلوی آن گرفته می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در باره بازداشت‌های سال ۸۸، گفت: عموم بازداشت‌ها پس از فتنه و بعد از ۲۵ خرداد بود. برخی می‌گویند بازداشت‌ها به دلیل مناظره‌ها بود، اما اصلی‌ترین مناظره در ۱۳ خرداد بود و بازداشت‌ها پس از ۲۵ خرداد و غائله‌ای که منجر به حمله به پایگاه بسیج شد، بود.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به دلایل برخی از معترضان به نتیجه انتخابات ۸۸، گفت: آقای فاتح که مسئول ستاد موسوی بود و از همرزمان ۸ سال جنگ تحمیلی محسوب می‌شد، یکی از دلایل تقلب را این می‌دانست که من گفته بودم که احمدی‌نژاد پیروز انتخابات است، در حالی که همه ما می‌دانیم مردم خادم می‌خواهند نه مسئولینی که نگاه‌شان به مردم به گونه‌ای است که از دماغ فیل افتاده‌اند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موسوی با خارجیان مرزبندی کرد، گفت: در یکی از جلسات اساتید و دانشجویان با رهبر انقلاب یکی از دانشجویان بحث فتنه را مطرح کرد که رهبر انقلاب درپاسخ به او گفتند که "من قصد نداشتم در این جلسه در این خصوص صحبت کنم، اما سوالی مطرح شد که چند نکته را متذکر می‌شوم. بنده همان زمانی که این آقایان آتش را روشن کردند به آنها گفتم این آتش دست شما نمی‌ماند و آن را از دست شما خارج می‌کنند. حالا که سلطنت‌طلبان و منافقین و سایر افراد حتی رقاصه‌های طاغوت هم از شما حمایت می‌کنند، چرا مرزبندی نمی‌کنید." بنابراین آنها مرزبندی نداشتند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: برخی از تحریم‌ها عنایت ویژه مهدی هاشمی بود که به خارجیان مدرک نشان داد که شما در این زمینه‌ها ایران را تحریم کنید و نتیجه می‌گیرید.

حجت‌الاسلام رسایی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه محسن رضایی از بیانیه عاشورای میرحسین موسوی حمایت کرد، گفت: من چنین چیزی را ندیدم. اگر گفته‌ اشتباه کرده و روغن ریخته را نذر امامزاده کرده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر رهبری را ملاک می‌دانید، چرا در حالی که رهبری از دولت حمایت می‌کنند، شما تنها از دولت انتقاد می‌کنید؟ گفت: بنده حمید رسایی که می‌گویند عضو جبهه پایداری هستم یک موی روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم. این مسئله را شخصا به ایشان در مجلس گفتم و این در حالی است که برخی با دشمن کافر ما دست دادند و حتی آقای نوبخت در برنامه تلویزیونی گفت که ما هرگز نتوانسته‌ایم کسی را که در سال ۸۸ رأی آورده بود نماد جمهوریت ببینیم. این نگاه یعنی نگاهی که در آن مردم را از نگاه بالا می‌بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سخنان رهبر انقلاب با دولت‌مردان در هفته دولت سال گذشته به درخواست دولت از صدا و سیما پخش نشد و دیدار مسئولان دولت با رهبر انقلاب در ماه رمضان نیز منتشر نشد. دیداری که در آن رهبر انقلاب ۱۳ تذکر به دولت دادند، اما من در هفته‌نامه ۹دی طرح تحول سلامت را تیتر کردم و این گویای این بود که ما دنبال این‌گونه اقدامات هستیم.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به اینکه حمایت فقط تعریف نیست، گفت: رهبر انقلاب دیپلمات‌ها را فرزند انقلاب خواندند و ما نیز آنها را فرزندان انقلاب می‌دانیم، اما آیا فرزندان انقلاب اشتباه نمی‌کنند.

وی در ادامه گفت: کلاهی که در مذاکرات سر ما رفته، این است که متن توافقنامه حقوقی نیست، چرا متن مذاکرات محرمانه است. دلیل محرمانه بودن یک مسئله‌ای یا این است که می‌خواهیم دشمن متوجه نشود و یا اینکه می‌خواهیم دوست نفهمد چه کلاهی سرما رفته است. خانم شرمن پس از مذاکرات چمدان را می‌بندد و به نزد صهیونیست‌ها برای ارائه گزارش می‌رود، پس شاید برای این است که می‌خواهیم دوست نفهمد چه کلاه بزرگی بر سر ما رفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راست است که ۱۷۰ نماینده از آقای رحیمی پول گرفته‌اند؟ گفت: اینکه از رحیمی پول گرفته‌اند کذب محض است. ۱۷۰ کاندیدای انتخابات مجلس پول گرفتند که شاید خیلی از آنها وارد مجلس نهم نشده‌ باشند.

حجت‌الاسلام رسایی با اشاره به اینکه این‌گونه کمک‌ها در انتخابات مسئله‌ای طبیعی است، گفت: مگر آقای روحانی را کسی کمک نکرده است. حالا کاری نداریم. آقایی ۵ میلیارد گرفته و دو میلیارد را به حساب ستادی ریخته و بقیه را معلوم نیست چه کرده، اما این کمک‌ها اولا باید پاک بوده و نباید پس از این کمک توقعی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در زمان انتخابات مجلس گفتند که آقای رحیمی می‌خواهد به شما کمک کند. کمک می‌خواهید که گفتیم دست‌شان درد نکند. سپس گفتند نمی‌خواهید دیداری با ایشان داشته باشید که من گفتم کمکی که بخواهد دیداری را به همراه داشته باشد و بعد از آن جلسه و گفت‌وگویی باشد به درد نمی‌خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر آقای رحیمی و نمایندگانی که این کمک‌ها را گرفته‌اند،‌ می‌دانستند که منبع این پول‌ها ناسالم است، باید برای این مسئله خسارت دهند.

حجت‌الاسلام رسایی خاطرنشان کرد: اگر رحیمی بابت یک میلیارد و خورده‌ای مسحتق ۱۵ سال زندان است، مهدی هاشمی که میلیاردها دلار گرفته و طرف مقابل او در این زمینه در کشور خودش محکوم شده نباید به ۱۵۰ سال زندان محکوم شود؟ از دل چنین دستگاه قضایی این حکم باید بیرون بیاید.

وی در پایان گفت: کروبی از شهرام جزایری پول گرفته بود و در ازای او شهرام جزایری کارت سبز داشت، یعنی مثل من نماینده اجازه داشت به همه کمیسیون‌ها و فضاهای مجلس بدون هیچ‌گونه مشکلی تردد کند.

منبع : تسنیم

برچسب ها: مهدی هاشمی ، رسایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار