شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۹
فرماندارویژه آبادان :
نماینده عالی دولت درشهرستان آبادان گفت: در بخش سرمایه گذاری نیز فرمانداری در حد اختیاراتش اقداماتی را انجام داده است که از جمله آن میتوان به سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه های فسفات کارون و پترو کاسپین در شهرک صنعتی آبادان اشاره کرد که این کارخانه ها تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسند
معاون استاندار و فرماندارویژه آبادان  گفت : با حمایت های استاندار خوزستان  ریل گذاری  قطارتوسعه آبادان انجام شده است. بخش های اقتصادی و تجاری دراین شهرستان فرصت را ازدست ندهند.

  دکتر عزیزاله شهبازی درنشست شورای اداری مشترک آبادان و خرمشهر که با حضور استاندار خوزستان و مسوولان دستگاههای اجرایی استان درسالن اجتماعات فرمانداری آبادان برگزارشد افزود: برنامه ریزی امور شهری آبادان بر سه محور تولید شغل ، ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی بنا نهاده شده است .

 شهبازی گفت: در شهرستان آبادان بر مبنای نقشه راه و چارچوب تعیین شده  از سوی استاندار خوزستان حرکت و کار شده است.
وی افزود: مسئولان دستگاههای اجرایی با همدلی، وفاق و همگرایی در راستای انجام خدمات مطلوب به مردم آبادان کوشیده اند.
 فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه کارهای بزرگ و ماندگاری در بخشهای مختلف در خوزستان انجام شده است، اظهار کرد: نمایندگان سه قوه در استان خوزستان با تعامل و همدلی مشغول انجام خدمات رسانی به مردم هستند.

وی ابراز امیدواری کرد تا مردم از ثمرات  وفاق و همگرایی  موجود در شهرستان بهره لازم را ببرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه  دولت تدبیر و امید کارهایی را در شهرستان آبادان دنبال و به انجام رسانده است ، تصریح کرد: همزمان با شروع طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان خوزستان ، کارگروهی در آبادان جهت اقدام در این زمینه تشکیل شد و چهار جسله نیز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برپا شد.

شهبازی یادآور شد: پس از آن موسسه جهاد نصر به عنوان مجری طرح برای اجرای 24 هزار و 500 هکتار سهم آبادان از طرح مذکور تجهیز کارگاه کرد و در زمان حاضر نیز کارها در دست پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: سایت پرورش میگوی چوئبده نیز که پیشتر به دلیل بروز بیماری خاص میگو ، کارایی اصلی خود را نداشت با  پیگیریها و اقدامات موثر انجام شده  توانست در سال جاری تمام میگوی مورد نیاز خوزستان را تامین کند.

به گفته وی بر اساس  توافق شیلات قرار شد تا برای فصل جدید 800هکتار از اراضی سایت پرورش میگو چوئبده به زیر کشت برود.
 شهبازی  گفت: به دنبال سیاستهای ایجاد نشاط اجتماعی کار برداشته شدن دژ خاکی حاشیه اروند رود با پیگیرهای مجدانه استاندار خوزستان انجام شد، با برداشته شدن این دژ راه دسترسی مردم و صیادان به اروند رود سهل و راحت می شود.

وی افزود: در زمان حاضر پیمانکار مشغول  انجام کار است، و برای انجام این کار اعتباری معادل 7 میلیارد تومان ازمحل اعتبارات شهرستان و منطقه آزاد اروند اختصاص یافت.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان آبادان در خصوص احداث جزیره شادمانی در حاشیه بهمنشیر اظهار کرد: جزیره شادمانی در مساحتی معادل 48 هکتار و صرف اعتباری معادل یک هزار و 300 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و طی دو فاز به انجام می رسد.

  به گفته شهبازی فاز نخست این  طرح شامل خاکریزی، جدول گذاری ، ساخت پیست دوچرخه سواری و لایروبی تا پایان امسال به اتمام می رسد و فاز دوم نیز بر اساس اعلام پیمانکار طرح تا نیمه دوم سال 94 تکمیل می شود.

وی تصریح کرد: بازارچه اروندکنار نیز در راستای اشتغال زایی جانمایی شده و از انجاییکه قرار بود تا شهرداریها خود درآمدزایی کنند ، لذا شهرداری اروند نیز پیمان نامه ای را با بخش خصوصی منعقد کرده است.

وی با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر الزام دستگاههای اجرایی و شرکتهای خصوصوی در سطح استان برای خرید لوازم مورد نیاز خود، یادآور شد: تاکنون دستگاههای شهری آبادانف 120 میلیارد تومان  از بازارهای داخلی خرید کرده اند.

 نماینده عالی دولت درشهرستان آبادان گفت: در بخش سرمایه گذاری نیز فرمانداری در حد اختیاراتش اقداماتی را انجام داده است که از جمله آن میتوان به سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه های فسفات کارون و پترو کاسپین در شهرک صنعتی آبادان اشاره کرد که این کارخانه ها تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسند.

 شهبازی  افزود: در زمینه احداث پالایشگاه دوم آبادان نیز از مجموعه نفت تاییداتی در خصوص اقدامات انجام شده برای شروع کار سرمایه گذار چینی در این بخش گرفته شده است، با  شروع به کار ساخت این مجموعه سه تا چهار هزار نفر مشغول به کار می شوند.

 وی افزود: در زمان حاضر پیمانکار مشغول  انجام کار است، و برای انجام این کار اعتباری معادل 7 میلیارد تومان ازمحل اعتبارات شهرستان و منطقه آزاد اروند اختصاص یافت.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: با پیگیریها و اقدامات انجام شده، از 74 واحد صنعتی غیر فعال شده در شهرکهای صنعتی شماره یک و دو آبادان، 15 شرکت آن فعالیت مجدد خود را از سر گرفتند.

شهبازی تصریح کرد: بازارچه کالای همراه مسافر آبادان نیز با 50 غرفه ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با با بیان اینکه کار ساماندهی کاریابی ها  از طریق بنگاههای کاریابی صورت گرفته است، یادآور شد: مجوز نصب یک مخزن 50 هزار متر مکعبی برای شهرستان آبادان داده شد.

پ معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: آبادان نخستین شهرستان در سطح خوزستان بود که برنامه راهبردی شهرستان را به استانداری ارائه کرد.

شهبازی با بیان اینکه در بخش ورزش و جوانان نیز بر اساس سیاستهای اعمال شده مسابقات محلی، استانی، ملی و جهانی در شهرستان به انجام رسیده است، افزود: نخستین دوره مسابقات کشتی باشگاههای جهان در نقطه صفر مرزی (آبادان) و با امنیت کامل برگزار شد و به  اذعان رئیس فدراسیون جهانی کشتی برگزاری این مسابقات در آبادان در سطح بسیار عالی انجام شد.

رسیدگی به وضعیت 70 روستا و دو شهر چوئبده و اروندکنار که در خارج از محدود منطقه آزاد اروند هستند و تامین اعتبارات لازم برای اجرای کامل ومناسب  طرحهای فاضلاب،  آب  و تجهیز بیمارستانها از جمله درخواست های فرماندارویژه آبادان از مدیریت استان خوزستان بود .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
comment
0
1
comment جناب آقای شهبازی آیا گذاشتن یک فرد... که از دولت سابق تا کنون بر اداره.. حکمفرمایی می کند و اداره را به پادگان نظامی تبدیل کرده در جهت اهداف دولت تدبیر و. امید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار