اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور
ايدني گفت: ارزيابان ارشد بر بررسي شاخص ها و برگزاري منظم كميته هاي بيمارستاني بويژه كميته دارو و ملزومات پزشكي و همچنين كميته ترويج زايمان طبيعي تاكيد دارند؛ چون معتقد هستند مشكلات متعددي كه بخصوص در اين حوزه ها وجود دارد با تشكيل جلسات كميته ها عمدتا قابل حل خواهد بود.
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزبان رؤسا و مديران مراكز آموزشي درماني و شبكه هاي بهداشت و درمان شهرستان های تابعه دانشگاه بود تا در خصوص لزوم انجام ارزیابی های نظارتی از اجرای مفاد مختلف طرح تحول نظام سلامت در سطوح مختلف نکات ضروری و موارد مهم برایشان تبیین گردد.

دکتر اسماعیل ایدنی رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در این نشست تاكيد كرد: ضرورت دارد پيش از آنكه ارزيابان معاونت درمان و يا ارزيابان ارشد وزارتي بخواهند حوزه شما را پايش كنند، خودتان با انجام خودارزيابي و پايش مستمر و منظم حوزه مربوطه را بررسي كرده و به رفع نقائص بپردازيد.

ايدني گفت: ارزيابان ارشد بر بررسي شاخص ها و برگزاري منظم كميته هاي بيمارستاني بويژه كميته دارو و ملزومات پزشكي و همچنين كميته ترويج زايمان طبيعي تاكيد دارند؛ چون معتقد هستند مشكلات متعددي كه بخصوص در اين حوزه ها وجود دارد با تشكيل جلسات كميته ها عمدتا قابل حل خواهد بود.

وي افزود: مديريت منابع مالي نيز موضوع ديگري است كه نيازمند صرف دقت بيشتر مي باشد، چرا كه ديده شده برخي از بيمارستان ها دچار كسري شده و طبق برنامه عمل نكرده اند. بنابراين بايد تلاش كنيد دقيقا بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط اعلام شده برنامه ريزي و حركت كنيد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور خطاب به مدیران بیمارستانها و شبکه های بهداشت و درمان تابعه با اشاره به مقوله دریافت وجه غیرمتعارف از بیمار، اظهار داشت: وزارت متبوع به شدت نسبت به دريافت وجه غیرمتعارف از بيماران حساس است و در برخورد با اين مساله، قاطعانه عمل خواهد كرد. لذا ورود به اين بخش دست كم به منظور حفظ اقتدار و اعتبار شما مدير محترم ضرورت دارد.

در ادامه اين نشست دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نيز بر اجراي دقيق دستورالعمل ها بخصوص دستورالعمل هاي مالي تاكيد كرد و گفت: در مراحل ابتدايي اجراي طرح، تخصيص هاي مالی مشخصي براي مراكز مختلف در نظر گرفته شد؛ وليكن پس از آن در گام بعد، اختصاص سایر تخصيص های مالی به عملكرد شما در ورود اطلاعات در سامانه ها بستگي دارد. بر اين اساس اميدواريم در ثبت اطلاعات دقت و نظم لازم اعمال شود و بر نحوه پرداخت نيز نظارت بيشتري صورت گيرد تا حقوق بيمارستان حفظ گردد.

نظري اظهار اميدواري كرد: هم اكنون زمان ارزيابي طرح فرا رسيده و اميدواريم نتيجه زحمات شما عزيزان و ساير همكارانتان منجر به كسب جایگاهی در خور شان برای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بين دانشگاههاي علوم پزشكي كشور شود.

در ادامه جلسه، تبيين جزييات و اولويت هاي برنامه كاهش فرانشيز و كتاب ارزش هاي نسبي در پايش و ارزشيابي طرح تحول توسط دكتر مهرداد عباباف (مدير اقتصاد درمان، استاندارد و فناوري سلامت)، عبدالصمد عطارزاده (مسئول رسيدگي به اسناد پزشكي) و دكتر شهرام باقري (رئيس اداره امور آزمايشگاههاي استان) ارائه شد و سپس اولويت ها و جزييات برنامه هاي ماندگاري، مقيمي و ارتقاء كيفيت ويزيت در پايش و ارزشيابي طرح تحول نظام سلامت، توسط دكتر فرخنده جمشيدي (مسئول توزيع نيروي متخصص) و جزييات و اولويت هاي دارو و تجهيزات توسط دكتر مرضيه نجف كوچك براي حاضران تبيين شد.

 جزييات و اولويت هاي برنامه ترويج زايمان طبيعي در اين پايش نيز توسط دكتر پژمان بختياري نيا، مدير امور بيمارستان ها و تعالي خدمات باليني معاونت درمان و تبيين جزييات و اولويت هاي برنامه هتلينگ در پايش و ارزشيابي توسط مهندس صادق مرادي، دبير اجرايي طرح تحول نظام سلامت و خانم ليدا ممبيني، مسئول امور پرستاري معاونت درمان مطرح گرديد.

بخش دوم جلسه نیز  نيز به ارائه گزارش عملكرد مالي شبكه هاي بهداشت و درمان و مراكز آموزشي درماني اختصاص يافت و در بخش پاياني اين نشست نيز به سئوالات و ابهامات روسای بیمارستان ها و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه پاسخ داده شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment سلام . آقای دکتر لطفا اینهمه به امور درمانی و بیمارستانی و تعرفه ها اشاره و توجه نفرمایید . دانشگاه مشکلات عدیده دیگری نیز خصوصا در امور دانشکده ها و مدیریت ها و بهداشت دارد که باید به آنها بیش از حد پرداخته شود .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment توجه داشته باشید اجرای طرح تحول درمان فقط بخاطر بودجه ای بوده که از هدف مندی یارانه ها و سایر جاها بدلیل رفع نسبی تحریم ها تامین شده است . و اگر این بودجه اختصاص داده شده در اینده قطع یا کاهش یابد ، طرح تحول درمانی چه سرانجامی خاهد داشت ؟
comment
پارسا
|
France
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment جناب دکتر همکار گرامی کارشناسانی که با هماهنگی قبلی در هر زمینه ای به یه مرکز درمانی سر میزنند که دیگر ارزیاب پایش گر نیستند
متاسفانه در اهواز هر کسی که برای این کار از جانب معاونت درمان میاد قبلش هماهنگی شده بوده و خب طبیعی هست که ارزیاب شونده هم تو ان فرصت نواقص خودشو به شکل موقت رفع میکنه.امیدوارم منظورم رو کامل رسونده باشم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
comment
0
0
comment بعضی از معاونت های دانشگاه و روساهای دانشکده ها در حد و حدود این سمتها نبوده و باید ارزیابی جدی و نظارت بر فعالیت آنها نیز صورت گیرد ، چرا که بسیار ضعیف می باشند و هیچ نکته مثبتی در این ماهها در حوزه کاری آنها مشاهده نمی شود .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment نظر جالب وزیر بهداشت :‌به گفته وزیر بهداشت (در سفر به عراق ) ، اما واقعیت آن است که ریزگردها اولویت اصلی عراق نیست. اولویت عراق مساله امنیت این کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسایل این چنینی است. نگاه آنها به این موضوع واقع بینانه تر از ماست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار