شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
سوال من از مسئولین استانی این است که چگونه ممکن است بعد از گذشت 60 سال که این زمین در تملک دانشگاه بوده است و از سال 1350 این زمین ها محصور و دیوار کشی شده است و هیچ معترضی هم این مدت نداشتیم هم اکنون چنین کسانی پیدا می شوند ؟ !
تخریب دیوار کوی دانشگاه شهید چمران اهواز توسط یک زمین خوار حرفه ای واکنش شدید جامعه دانشگاهی و  اعضای هیئت علمی این دانشگاه را در پی داشت . دکتر محمد رعایایی اردکانی ، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در این خصوص گفت :  
ما دیروز با پدیده ی تعرض سال 93 به دانشگاه شهید چمران اهواز مواجه شدیم  . 
وی افزود :  شخص معلوم الحالی که تخصص و تبحر  در زمین خواری دارد به  دیوار کوی دانشگاه شهید چمران  تعرض کرد و با حکم دادگاه این دیوار را تخریب کرد .  این شخص  بنگاه دار می باشد که  در مرده خواری و زمین خواری سابقه دار است و این دومین بار است که دیوار دانشگاه را خراب می کند و موقعی هم این کار را انجام می دهد که روزهای  بعد تعطیل باشد و ما به مسئولین استانی و مسئولین قوه ی قضاییه و شهردار دسترسی نداشته باشیم . 
دکتر محمد رعایایی در عین حال گفت : 
همین شخص در 28 اسفند ماه 92 دیوار خوابگاه و کوی استادان را تخریب کرد . و  در روز چهارشنبه 29 اسفند 93 نیز بعد از ساعت اداری و بدون اطلاع قبلی با بولدوزر و تعدادی از افراد همدست خودش که در این کار تبحردارند ، در طی نیم ساعت ، حدود 60 ،70 متر از دیوار کوی دانشگاه را تخریب کرد همچنین این فرد   با خود کانکسی نیز آورده بود و این کانکس را به همراه تعدادی از افراد همدست خود در محل مستقر کرد . 
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن ابراز تاسف فراوان از حادث شدن چنین وقایعی در دانشگاه گفت : 
درخصوص  تعرض به محیط دانشگاه ، توهین به دانشگاهیان و نا امن کردن محیط دانشگاه ، حدود 150 نفر از اعضای هیئت علمی تجمعی اعتراضی برگزار کردند و پس از نماز مغرب و عشاء به طرف استانداری حرکت کردند ودر نشستی با معاونین امنیتی استان ، فرماندار شهر اهواز ، فرمانده ی نیروی انتظامی شرکت کرده و دغدغه های خود را در خصوص شکستن حریم علم و دانش با مسئولین استان در میان گذاشتند . 
وی افزود:
 اعضای هیئت علمی به خاطر قول هایی که مسئولین دادند به صورت موقت محل تجمع را ترک کردند و اگر اعتراض آنها در خصوص لزوم رسیدگی  به عواملی که سبب  هتک حرمت محیط دانشگاه می باشد به نتیجه نرسد ، پیامد های نامشخص و غیر قابل انتظاری را در پی خواهد داشت   و ممکن است سبب تعطیلی کلاس ها و تجمع اساتید  و دانشجویان و مراجعه ی حضوری و دسته جمعی به دفتر امام جمعه ، استانداری و مسئولین استانی شود . 
وی گفت : 
سوال من از مسئولین استانی این است که چگونه ممکن است بعد از گذشت 60 سال که این زمین در تملک دانشگاه بوده است و از سال 1350 این زمین ها محصور و دیوار کشی شده است و هیچ معترضی هم این مدت نداشتیم هم اکنون چنین کسانی  پیدا می شوند ؟ !
 دکتر رعایایی اظهار داشت : 
این افراد  با چه ترفندهایی می توانند  حکم دادگاه را برای هتک حرمت به  دانشگاه بگیرند .مگر دانشگاه ملک خصوصی اشخاص است . دانشگاه یک مرکز علمی ، قابل احترام و مقدس می باشد و نه تنها نباید معترض آن شد بلکه باید به این نهاد کمک کرد.
وی افزود : 
از مسئولین فرهنگی ، امام جمعه ی محترم و نماینده ی مقام رهبری در دانشگاه و مردم اهواز انتظار داریم که حساس شوندو اجازه ندهند در حق دانشگاه که مایه ی افتخار هر استانی است ،  چنین  اقدامات ناجوانمردانه و نابخردانه ای  توسط زور گیران  و زمین خواران انجام شود  تا  امنیت روانی لازم برای پیشرفت علمی دانشگاه فراهم شود  . 

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین در خصوص صدور حکمش گفت : 
حکم بنده هم  مثل بقیه ی احکام  روسای دانشگاه ها منتظر ورود به شورای انقلاب فرهنگی است و ما در حال حاضر با قدرت کامل مشغول عمل به وظایف خود هستیم  .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۸
comment
comment
چنگیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
comment
5
1
comment لطفا ارتباط مستقیمی بین این واقعه و دولت قبل ایجاد فرمایید تا خسارات دولت قبل بیشتر مشخص شود!!!
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
comment
3
5
comment وقعآ جای تآسف دارد که دانشگاهی که مهد تمدن وعلم واعتبار یک استان می باشد باید دغدعه اش این مسئله باشد وانتطار داشت پیشرفت کند ، آقای استاندار آیا این مسئله مهم تر است یا تردد خودروهای اروندی؟
comment
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
comment
2
5
comment با سلام
من نیز متاسفم از این همه بی مهری به دانشگاه در شهر اهواز امیدوارم مسولین کمک کنند این مساله زودتر حل شود. اما دوست عزیز این مساله چه ربطی به دولت قبل دارد خود سرپرست دانشگاه گفته از سال 65 تا الان وجود داشته است. در ضمن یک سال و نیم از دولت جدید گذشته و هنوز بعضی از دوستان در توهم قبل سیر میکنند و این افت توسعه میباشد.
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
comment
1
2
comment واقعا از شنیدن این خبر مو به تنم راست شد!
در عجبم از بی حرمتی های مداوم به این استان !
چگونه ممکن است مسئولین استان اجازه دهند که شخصی آنقدربیادب و بی مبالات باشد که شبانه به دانشگاه شهید چمران که یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین دانشگاه های کشور است
سئولین استانی خواهش می کنم اجازه ندهید بیشتر ازین به این استان و مردمش توهین شود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment به نظر می رسد که ان اقا از دادگاه مجوز داشته پس شاید حق به ان باشه. بنابرین صاحب ملک و همه باید در مقابل قانون گردن خم کنیم .
comment
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
comment
0
1
comment ببخشید یه سوال داشتم!!!
شما فرمودید حکم دادگاه دارد!!! پس مطمئنا حقی نیز دارد که حکم به نفع ایشان صادر شده . استاد گرامی من فکر می کنم شما بجای تجمع و جوسازی و سیاسی کردن مساله از راه قانونی اقدام کنید اگر حق ایشان است که باید تمکین کنید و...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
comment
1
0
comment به نظر نمی آید دولت قبل در این قضیه نقش داشته باشد،اهمال وکوتاهی مسئولین فعلی دانشگاه بیشتر باعث این رخداد هست
comment
مرتضی
|
Germany
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
comment
1
0
comment حکم ادعایی را پیگیری کنید خیلی ابهامات مرتفع میگردد ضمنا اینقدر با تمسخر این موضوع را با دولت ها مرتبط نکنید مستمسک این تجاوز به حریم دانشگاه حکم ادعاییست
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار