شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
 دبیر هنری و امور بین الملل جشنواره بین المللی فیلم های علمی در اهواز گفت: 208 فیلم خارجی و ایرانی در این جشنواره به نمایش در می آید.

به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی فیلمهای داخلی و خارجی علمی سوم تا هشتم اسفند ماه در اهواز برگزار می شود.

'محمد اطبایی' چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: این فیلم ها شامل 137 فیلم خارجی و 71 فیلم ایرانی می باشد.

وی افزود: مسابقه بین الملل این جشنواره در هفت بخش مختلف برگزار می شود که در این بخش ها 38 فیلم ایرانی و 60 فیلم خارجی به معرض نمایش علاقه مندان گذاشته می شود.

اطبایی ادامه داد: بخش خارج از مسابقه شامل برنامه های بزرگداشت، مرور بر آثار، نمایشگاه ویژه، بخش سینما و فوتبال، سینمای علمی برای کودک و نوجوان و برنامه های جنبی می باشد.

دبیر هنری و امور بین الملل این جشنواره گفت: در بخش بزرگداشت دوتن از اساتید علمی با جایگاه ویژه در کشور به نام های پروفسور 'کرم زاده' و خانم دکتر 'پوررضا' انتخاب شدند و در بخش سینمایی 'حسین صافی' به عنوان یکی از سینماگران بزرگ کشور از بوشهر حضور می یابد.

وی در خصوص اهداف جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم های علمی اهواز به عنوان یک فرصت فرهنگی برای مردم منطقه و سینمای کشور تعریف شده و امید است در تولید فیلم های علمی تاثیر گذار باشد.

اطبایی اضافه کرد: بخشی از اهداف بلند مدت ما این است که صندوق مالی حمایت از تولید فیلم های مستند علمی را با حمایت مسوولین شکل دهیم.

دبیر هنری و امور بین الملل این جشنواره ادامه داد: تعریف ما از مخاطب از جمله دیگر اهداف این جشنواره است به این معنی که ما مخاطبین مختلف را مد نظر قرار داده ایم.

وی گفت: بخشی از نمایش فیلم ها در مجموعه شهردانشگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز و بخش دیگر در سطح شهر می باشد.

اطبایی اظهار کرد: بلیط ها برای تماشای سانس های فیلم ها رایگان بین علاقه مندان توزیع می شود که دارای اطلاعاتی مربوط به هر فیلم در هر سانس هستند.

دبیر هنری و امور بین الملل این جشنواره اظهار کرد: با توجه به اینکه 13 جایزه رسمی در این جشنواره اعطا می شود در نتیجه هرجایزه با توجه به نوع آن و نزدیکی به یکی از مشاهیر ایران به نام یکی از دانشمندان ایرانی نامگذاری می شود.

معاون دبیر هنری جشنواره نیز گفت: فیلم های کودکان و نوجوانان به صورت ترجمه همزمان پخش می شوند و کارگاههایی شامل آشنایی با فیلم صنعتی، ایده پژوهشی برای فیلم مستند و فیلمبرداری آشنایی با شکل های دیجیتال و نشست های تخصصی نیز از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

'بهرام عظیم پور' افزود: نشست تخصصی برای یکی از سینماگران فقید فرانسوی نیز در این جشنواره برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین دو تور برای آشنایی با شرایط زندگی و معرفی تمدن کهن خوزستان شامل تور شوش، شوشتر، چغازنبیل و تور اروند و آبادان نیز از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار