اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
معاون وزیر کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تصمیم‌گیری درباره استمرار یا توقف کشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان باید منتظر بارندگی در هفته‌های پیش‌رو باشیم و در حال حاضر قضاوت زود است.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آب در استان خوزستان از مناطقی مانند چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر‌احمد و آب رودخانه‌های این استان از استان‌های کرمانشاه، همدان و ... تامین می‌شود و حوزه‌های آبریز این رودخانه‌ها به گونه‌ای است که تامین آب‌شان از منابع بالادستی صورت می‌گیرد.

وی افزود: استان خوزستان جزو مناطق پرآب کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین برای تصمیم‌گیری و قضاوت در خصوص چگونگی کشت، استمرار یا قطع آن باید منتظر ماه‌های آینده و میزان بارندگی باشیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان و این‌که هیچ نگرانی بابت کم‌آبی در این منطقه نیست، وزارت جهاد کشاورزی فقط برای کشت برنج که دارای توجیه اقتصادی از نظر بهره‌وری آب نیست، نظر مثبت ندارد.

کشاورز گفت: در خصوص وضعیت تالاب‌های استان خوزستان و مشکلاتی که در این زمینه طی سال‌های اخیر به وجود آمده است، سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری بوده و در حیطه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی قرار ندارد.

به گزارش ایسنا، مدتی است استان خوزستان با شیوع پدیده ریزگردها که هر روز نفس‌ کشیدن را برای مردم در این منطقه سخت‌تر می‌کند، مواجه شده و همچنان اقدام عملیاتی چندانی برای مقابله با ریز‌گردها انجام نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار