شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
به گزارش روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی خوزستان این اجلاس که با حضور آقایان عبدی جنتی ،طاری بخش ، آرضائی ،کریمی ،بهزاد  ، به ترتیب دبیر اجلاس ومعاون پژوهش برنامه ریزی واموربین الملل ،معاونت توسعه مدیریت ومنابع معاون ارزش افزوده ،مدیرکل دادستانی انتظامی ،مدیرکل حراست ،مدیرکل حقوقی سازمان امورمالیاتی کشور ومدیران کل استانهای فارس ،کرمان ،اصفهان ،بوشهر،هرمزگان ،کهگیلویه وبویراحمد  به میزبانی اداره کل امورمالیاتی خوزستان برگزار گردید
آقای محسن کاویانی مدیرکل امورمالیاتی خوزستان ضمن خیرمقدم به کلیه حاضرین در جلسه یاد آور گردید بابررسی های میدانی میتوان درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمدهای نفتی کرد، وی افزود: درآمدهای مالیاتی بعنوان دومین تامین کننده منابع مالی کشور هستند که ۳۰ درصد هزینه‌های عمومی،۴۵ درصدهزینه‌های جاری،معادل ۲۰ درصد هزینه شهرداری‌ها و ۷ درصد درآمد ناخالص کشور زیرچترمالیات است.
در ادامه آقای عبدی دبیراجلاس ومعاون پژوهش برنامه ریزی واموربین الملل سازمان امورمالیاتی کشوربا اشاره به  دگرگوني سيستم اداري ونفوذآن درشبکه ارتباطات جهاني وتبادل اطلاعات وبازارهاي تجاري،اينترنت رابه عنوان سرچشمه ومظهرشکافي عظيم بين کشورهاي صنعتي ودرحال توسعه مطرح نمودند که با افزایش این روند وسرمايه گذاري بيشتردراين فضاي مجازي،ضمن افزايش دسترسي مردم به اينترنت،امکان دسترسي آنها رابه خدمات عمومي بيشتر کنند.
وی افزود : ازآنجايي که اجراي طرحهاي مربوط به تجارت الکترونيک درکشور  يکي ازاهداف اصلي دولت الکترونيک بوده،مباحثي نظيرسيستم "ماليات الکترونيک " ازابتدادرکشوراهميت ويژه يافت وسرمايه گذاري هاي فراواني روي آن انجام شد. امروزه يکي ازبارزترين نشانه هاي دولت الکترونيک درکشورهاي پيشرفته تعامل شهروندان بادولت درنظامهاي مالياتي است که دراين بخش سازمان امورمالياتي کشورتاکنون اقداماتي راانجام داده است.
در ادامه کارگروههای تخصصی توسعه مدیریت ومنابع ،برنامه ریزی،ارزش افزوده،دادستانی،حراست،حقوقی تشکیل گردید که مهمترین اولویتها وبرنامه ها واهداف بشرح زیر تعیین گردد
و در کارگروه توسعه مدیریت ومنابع انسانی
1-تاکید بر تأمین وسائط نقلیه وابلاغ اعتبار مربوط به اجاره خودرو ازطریق شرکت درحمل ونقل و یا آژانس های دارای مجوز
2-    درصورت امکان سیستم حضوروغیاب به صورت متمرکز یا به ضمیمه رهیافت تهیه گردد.
3-    برنامه ریزی برای تأمین هزینه های خارج ازآموزشهای مدون که درتقویم آموزشی قبلا دیده نشده است ازجمله طرح جامع مالیاتی
4-    قبل ازابلاغ اعتبارمربوط به طرح جامع نیازسنجی ومحدودیت دراستان ها لحاظ شود.
5-    حتی المقدورآموزشهابصورت منطقه ای اجرا شود.
درکارگروه برنامه ریزی
1-    برنامه عملیاتی برای آموزش و ارتقا نیرو های جدیدالاستخدام(بازنگری 219)
2-    بازنگری درسهمیه ادارات کلی (شرکت های بزرگ که با رکود مواجه شده اند)
3-    عوارض آلایندگی چراازپرونده عملکرد رسیدگی میشود.
4-    مناطق ویژه و مناطق آزاد پروژه تحقیقاتی
5-    مقررگردیدنسبت به تشکیل کارگروه برای شناسایی مؤدیان جدیدبا توجه به سند وزارت (مطالعه وپیاده سازی پروژه واحد یابی)
6-    برون سپاری نقل وانتقال املاک / بازنگری در فرآیند بصورت کوتاه مدت
7-    بازنگری نظام ارتقا شغلی کارکنان مالیاتی
8-    سیاستگذاری درخصوص موضوعات محوری نظام مالیاتی
9-    بررسی ظرفیت های مالیاتی ادارات درقالب پروژه های تحقیقاتی
10-    نشست مدیران مالیاتی با مقام معظم رهبری برنامه ریزی شود
11-    تمرکز گروه های مالیات های مستقیم وVAT  (شناسایی پرونده های جدید با تمرکزبرآنها)
و موضوع    کارگروه جلسه ارزش افزوده
1-    اصلاح قانون برای روش اخذ مالیات وعوارض ارزش افزوده از روش تفریقی غیرمستقیم به روش تفریقی مستقیم با رویکردشفافیت ازطریق ماده 169 قانون مالیات های م.م
2-    ایجاد شفافیت ازمبدأبانظارت کامل برعملیات مؤدیان بزرگ
3-    ترمیم واصلاح ساختار،اختصاص نیروی انسانی متخصص باتوجه به انتظارات
4-    ایجاد مرکز فرماندهی متمرکز برای تسهیل وتعامل درارتباط
5-    بکارگیری نرم افزارهای موردتأیید سازمان برای تسهیل فرآیند حسابرسی با توجه به حجم پرونده ها ونیروی انسانی کم
6-    چاپ صورتحساب ازطریق مراجعه رسمی برای برخی ازفعالیت پر ریسک ازجمله طلا به منظورنظارت مؤثربرعملیات مؤدیان
7-    الزام مأموران مالیاتی دربخش عملکردبه بررسی خرید مؤدیان ازمؤدیان صوری وکاغذی و رعایت مقررات دراین خصوص
8-    تصویب قوانین بازدارنده،برای مؤدیان صوری درصورت عدم اصلاح روش اخذ مالیات
9-    آموزش هیأت های حل اختلاف مالیاتی برای آشنایی با عملکرد غیرواقعی مؤدیان صوری
10-    صدوردستورالعمل وبخشنامه های خاص برای مؤدیان صوری توسط معاونت مالیات برارزش افزوده درخصوص نحوه حسابرسی،شناسایی و ...
11-    ایجاد تغییرات قانونی برای ثبت شرکت ها والزام آنان به رعایت مواردی ازجمله ثبت نام درطرح جامع مالیاتی وداشتن شناسنامه مالیاتی
12-    ارائه رمزخرید وفروش در زمان تسلیم اظهارنامه به صورت الکترونیک برای ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز و کنترل متقابل مؤدیان
لازم به ذکر است محوریت کلیه کارگروه های تخصصی تکریم مودیان ، تسریع در خدمات دهی ، والزام کلیه کارکنان امورمالیاتی کشور به منشور حقوق مودیان محترم مالیاتی می باشد
    ضمنا شماره پیامک 300072287 پل ارتباطی مودیان محترم با مدیرکل امورمالیاتی خوزستان  جهت نظرات ،انتقادات وپیشنهادات ، همچنین آخرین اخبار را  می تواننداز سامانه اینترنتی www.tax.gov.ir را دریافت نمایند

روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی خوزستان

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
comment
0
0
comment چه خوب است مسیولین وکارشناسان متعهد سازمان امور مالیاتی کشور در مورد صدور فاکتورهای جعلی وغیر واقعی که هرروز برای فرار مالیاتی پر رونق تر میشود فکری بکنند البته دراین عمل غیر قانونی متاسفانه شرکتهاواشخاصی که امور حسابداری شرکتها واشخاص حقوقی را انجام میدهند کاملا دست دارند زیرااین افراد با پرداخت 3درصد به صادر کنندگان فاکتورهای جعلی از یک طرف با بالا بردن اعتبار خرید در ارزش افزوده بیش از 50درصد مالیات بر ارزش افزوده را که از فروش کالا وصول شده به نفع مودی پایمال میکنند واز طرف دیگر با افزایش هزینه ها در مالیات عملکرد از پرداخت مالیات عملکرد جلوگیری مینمایند . پس مسیولین باید هرچه زودتر برای جلوگیری از این فساد ترفندی بیاندیشند زیرا با همه گیر شدن این عمل دامنه فرار مالیاتی گسترده تر می شود سازمان امور مالیاتی باید جراتم سنگینی برای کسانی که صادر کننده این فاکتورهای جعلی هستند وکسانی که رابط تهیه وبکار بستن ان هستند وضع نماید ودر رسانه ها اخطارهای شدید نماید تا این بساط جمع شود .زیرا در وضعیت عادی بیشتر مشمولین ارزش افزوده کمتر از یک سوم وحتی یک دهم وصولی را عیان میکنند ومتاسفانه با این فاکتور سازی هادوباره بیش از نصف انرا بعنوان اعتبار خرید بالا میکشند البته با کمی بررسی صادر کنندگان فاکتورهای جعلی را میتوان شناخت اگر اراده ای باشد.یکی از صادر کنندگان این فاکتورها برخی از نمایندگان شرکتهای روغن های صنعتی وروغن موتور هستند که چندین تعویض روغنی دارند وروغنهای مصرفی در کارگاههای خود وفروش به سایر تعویض روغنیها را که ارزش افزوده انرا وصول نموده فاکتورش را به سایرین می فروشند زیرا مصرف کننده جز احتیاجی به فاکتور ندارد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار