اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴
سعید الماسی- این روزها با بهره برداری بهنگام پل سوم اهواز، مسیر ارتباطی شرق و غرب رودخانه کارون جلوه ای دیگر پیدا کرده است و خوشبختانه در آستانه نوروز 94، شهروندان اهوازی و میهمانان نوروزی، دیگر شاهد کلافگی و عصبیت های ناشی از ترافیک در پل سوم اهواز نخواهند بود.
پل سوم اهواز به لحاظ تاریخی، سومین پل احداث شده بر روی رودخانه کارون پس از پل سیاه(یا پل پیروزی) و پل سفید(یا پل معلق) اهواز است که در بهمن ماه سال49 به بهره برداری رسید. با این وجود با گذشت بیش از بیش از 4 دهه از احداث آن، گسترش شهر در دو طرف رودخانه و افزایش عبور و مرور از روی پل، مورد مرمت و تعریض قرار نگرفت. بهمین دلیل، این پل به یکی از نقاط ترافیکی شهر اهواز تبدیل شده بود. پلی که ارتباط شهروندان از شهرک نفت، کوروش، زیتون کارمندی، فرودگاه، مسیر ورودی ماهشهر و اصفهان مسجدسلیمان، و کیانپارس و کیانشهر و مرکز شهر اهواز و همینطور مسیر اندیمشک و تهران را ایجاد می کرد و به مهمترین محور ارتباطی در کلانشهر اهواز تبدیل شده بود.
احداث و بهره برداری از این پل در موعد مقرر و در بازه زمانی کمتر از یکسال و اجرای با کیفیت و دقت آن این روزها باعث خوشحالی و خرسندی شهروندان اهوازی شده است چرا که ضمن از بین بردن گره ترافیکی در این مسیر و کاهش هزینه استهلاک خودروها و صرفه جویی در مصرف سوخت، از وقوع برخی حوادث ناگوار هم جلوگیری خواهد شد.
از طرفی این پروژه، نمای زیبایی را بر روی رودخانه کارون ایجاد نموده و رفت و آمد خودروها را به لحظاتی دل انگیز تبدیل نموده است.
سیدخلف موسوی با بهره برداری خاموش اما بموقع این پروژه مهم نشان داد که عزم مدیریت جهادی در شهرداری اهواز، برداشتن گام های جدی و بلند برای رفع مشکلات کلانشهر اهواز است. موسوی نشان داده است که می توان کارهای بزرگ و ماندگار را در کمترین بازه زمانی ممکن انجام داد و اینک خیز بلند شهرداری برای اجرای پروژه های بزرگ دیگری چون زیرگذر شریعتی و تقاطع غیرهسطح میدان شهید بندر(چهارشیر) و دیگر پروژه های شهری آغاز شده است.
این مسیر و تلاش جهادی را باید به فال نیک گرفت و از شهردار و مجموعه مدیریت شهری حمایت نمود. حجم و نوع پروژه های اجرا شده در ماه های اخیر امیدواری بسیاری را در میان شهروندان خوزستانی نیز ایجاد نموده است چرا که پروژه های مهم شهرداری اهواز این روزها بعنوان پروژه هایی تحول زا و اثرگذار در سطح استان مطرح است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار