اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
رونمایی ازبسته آموزشی کیفیت بخشی درپایه سوم
ازبسته آموزشی کیفیت بخشی درپایه سوم آموزشی ( فوق برنامه و تقویتی  آموزش دوره دوم متوسط درخوزستان ) به عنوان گام نخست طرح جامع ارتقا کیفیت آموزش پرورش خوزستان  , روزسه شنبه درنشست شورای آموزش پرورش استان  به ریاست عبدالحسن مقتدایی  استاندار خوزستان رونمایی شد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان , این بسته آموزشی که شامل برآورد تعداد کلاس ها , ساعت و مبلغ هزینه برای تشکیل کلاس های فوق برنامه آموزشی به ویژه برای کنکوری ها ست ,  کلیات آن  باموافقت  اعضای شورای آموزش پرورش استان خوزستان قرارگرفت .

   عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گفت : بحث ارتقا کیفیت آموزشی باید بصورت مقطعی اجرا شود . باتوجه به  فرصت اندک باقی مانده به کنکوسال 94 , این بسته آموزشی با هدف کیفیت بخشی درپایه سوم عملیاتی می گردد.

  استاندارخوزستان افزود:  90 درصد بسته پیشنهادی مذکور مورد تایید استان هست . هزینه های آن با کمک مجتمع های صنعتی و غیرصنعتی قابل تامین است  و هر دستگاه در حد توان خود می تواند مشاركت لازم را داشته باشد. درواقع راهكارهای لازم فراهم شده است.

 نماینده عالی دولت درخوزستان افزود:  اتاق های بازرگانی و تعاونی های مرزنشینان هم باید برای اجرای طرح درمناطق محروم پای كار بیایند. مناطق محروم جزو اولویت های من بوده و باید به روستاها هم كمك كرد بنابراین اجرای طرح باید با كیفیت هرچه تمام تر در این مناطق هم عملیاتی شود.

    مقتدایی گفت : خوزستان دارای استعداد خوبی است که باید تلفیق شود . در برخی مواقع مدیران , انتزاعی برخورد كرده و این عقیده را دارند كه بهتر است تا هر مسئول تنها به وظیفه خودش عمل كند در صورتی كه اگر در این طرح مشاركت و همفكری مسئولان مختلف را داشته باشیم قطعا بهتر نتیجه خواهد داد.

 استاندار خوزستان ادامه داد :‌ سبك مدیریت در كشور ضمن اینكه باید راهبرد داشته باشد باید استقرایی هم باشد. فصل تابستان باید بسیاری از فعالیت ها را برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه ریزی كرد و این زمان در حقیقت اوج كار خواهد بود. مناسب ترین زمان به منظور برنامه ریزی های لازم برای بهتر اجرا شدن طرح ارتقای كیفی همین تابستان است.

وی گفت : بحث ارتقا کیفیت آموزش وپرورش خوزستان را باید همه بصورت حیثتی دنبال کنیم .این امر باید به عنوان حثیت آموزش پرورش و فرهنگیان بدل گردد. ‌ خط مقدم دفاع از حیثیت فرهنگیان ,  خود جامعه آموزش و پرورش هستند. باید به موازاتی كه سراغ خانواده می رویم از معلمان نیز كمك بگیریم.

وی خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش استان گفت: نگران هزینه ها نباشید فقط اولین كاری كه باید انجام شود این است كه موج دفاع از آموزش و پرورش توسط خود فرهنگیان را ایجاد كنیم. در حقیقت همه فرهنگیان باید پای كار آمده و نهضتی را در آموزش و پرورش تشكیل دهند تا بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا كنیم.

مقتدایی تاكید كرد: نداشتن رتبه علمی پائین و یا عقب نماندن جوانان خوزستانی درکنکور نسبت به سایر استان ها باید آبروی خود آموزش و پرورش بدل شود .

   مقتدایی افزود: موج دومی كه باید در استان شكل بگیرد در حقیقت ایجاد رقابت مثبت و سالم بین دانش آموزان و  میان خانواده ها است. در این میان باید به دانش آموزانی كه در خانواده های بی سرپرست هم توجه ویژه ای شود.

وی عنوان كرد: علاوه بر اینكه جامعه استان باید فضای كاملا علمی داشته باشد بلكه باید یك فضای كاملا رقابتی در آن ایجاد شده و دستگاه های دولتی و غیر دولتی نیز برای مشاركت بیشتر با آموزش و پرورش به رقابت با هم بپردازند.

استاندار خوزستان بیان كرد:‌ در صورت امكان می توان یكی از سالن های هر شهر را به عنوان سالن كنكور معرفی كرده تا تمامی داوطلبان بتوانند در آن به مطالعه بپردازند. مدرسان نیز می توانند در این سالن حضور پیدا كرده و اشكالات داوطلبان را برطرف سازند.

 نماینده علی دولت درخوزستان  در پایان گفت: یكی دیگر از طرح هایی كه قابلیت اجرا دارد اعزام گروه آموزشی به همه مناطق است كه نام آن را می توان كاروان علمی استان گذاشت. در هر صورت باید از همه امكانات استفاده كرده و این مسئله را مدنظر داشته باشیم كه تنها مصوب كردن مهم نیست بكه باید اجرای مصوبات هم به نحو احسن انجام شود.

مقتدایی دستور داد : حداكثر ظرف ۱۰ روز اینده باید یك جلسه مشترك را با فرمانداران، بخشداران و مدیران آموزش و پرورش برگزار كنیم تا كار به شكل جدی عملیاتی شده و از توان این افراد نیز استفاده شود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
دانش آموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
comment
0
0
comment مشکل ما قبولی در کنکور نیست و قبولی در کنکور اعتبار برای خوزستان نمی آورد بلکه ما دانش آموزان از طریق کنکور دانشگاه سراسری و آزاد وارد داانشگاه خواهیم شد . ولی مشکل ما اشتغال و بزار کار است . مسئولین استان برای کنکوریهای قبلب که وارد دانشگاه شدند و فارق التحصیل شدند چکار کردند و خیلی از فارغ التحصیلان بی کار هستند . قبولی در کنکور و برگزاری آزمون و کلاسهای فوق برنامه فقط بسود موسسات بر گزار کننده کنکور های آزمایشی است که منابع مالی را می بلعند و مراکز اشتغالی بوجود نمی آورند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار