اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
آیت الله العظمی نوری همدانی با حمایت از مذاکرات ایران و 1+5، مذاکره کنندگان ایرانی را افرادی «متدین، انقلابی و سختکوش» توصیف کرد.ایشان افزودند :وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم. این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آن ها نشان دهیم تا بدانند که آن فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.
حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، موفقیت دولت را موفقیتی برای نظام و انقلاب دانستند و با تقدیر از خدمات دولت یازدهم تصریح کردند: دولت در عرصه های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام های خوبی برداشته است.

نوری همدانی در دیدار که روز پنجشنبه و در جریان سفر استانی دولت تدبیر و امید به قم، در بیت معظم له برگزار شد، با تاکید بر اینکه «بنای ما بر این است که بطور کلّی از دولت حمایت کنیم»، افزودند: برای پیشرفت دولت، نقد و پیشنهاد دلسوزانه را وظیفه خود می دانیم و این پیشنهادها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.

ایشان با اشاره به اینکه آنچه امروز بیان می شود قطعاً برای پیشرفت دولت و انقلاب و از روی علاقه و دلسوزی است، به ضرورت تقویت فرهنگ تسلیم ناپذیری اشاره کردند و گفتند: حضرت امام(ره) شخصیتی بودند که هیچ گاه به غیر از خدا در مقابل کسی تسلیم نشدند و خوفی به خود راه ندادند و با این قدرت توانستند عزت اسلام و تشیع را در جهان زنده نگهدارند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی اظهار داشتند: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم. این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آن ها نشان دهیم تا بدانند که آن فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع به مذاکرات هسته ای اشاره کردند و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره کنندگان ایرانی به افرادی «متدین، انقلابی و سخت کوش» گفتند: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

ایشان افزودند: باید دقت کنیم که غرب از ما کینه در دل دارد و حاضر به گفت وگو در شرایط برابر نیست و از طرفی برخی ایادی آنان در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخریب نظام اسلامی هستند. توقع ما از دولت این است که با دشمنان به همان شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع گیری ها، همان طور که از امام آموختیم، هیچگاه خدای ناکرده ضعف و سستی به خود راه ندهیم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر بخاطر اینکه غرب زیاده خواهی دارد، عزّت ما زیر سؤال می رود و خون شهداء پایمال می شود، به نتیجه نرسیم، هیچ عیب و نقص برای دولت نیست بلکه عزّت است.

این مرجع عالیقدر عالم تشیع در ادامه به بحث مسایل اقتصادی کشور پرداختند و با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمات کشیده است، اظهار داشتند: مردم می خواهند اقتصاد در سر سفره آنها اثر بگذارد و گاهی مردم به ما مراجعه می کنند که اجناس گران شده است.

ایشان با بیان اینکه عدم نظارت بر قیمت ها و حضور دلالان و واسطه ها باعث می شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معیشت مردم تأثیر نگذارد، گفتند: اقتصاد کشور باید همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند بر مبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی از ضروریات است چه تحریم داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در بخش دیگری از رهنمودهایشان به اهمیت تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با حوزه اشاره کردند و افزودند: ارتباط بیشتر با حوزه خصوصاً در مسائل فرهنگی ضروریست تا خدای ناکرده به نام دولت کاری نشود که موجب ناراحتی متدینین و حوزویان شود. باید به مسائل فرهنگی دقت شود که موازین انقلابی و منطبق با اسلام و تشیع باشد. باید ارتباط با مراجع و جامعه مدرسین بیشتر باشد. جامه مدرسین نهادی است که از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسوولان ارشد دولت نیز حضور داشتند و سپس حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و رییس جمهوری در جلسه ای خصوصی به گفت وگو در خصوص مهمترین مسایل کشور پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار