اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
 زمان بابادی شوراب



طرح تحول نظام سلامت که بعنوان هدف اصلی دولت یازدهم از آن نام برده می شود و هنوز برای بسیاری از مردم جامعه قابل لمس نبوده،به مانند داستان آن رداي معروف شده که خیاطی خاص برای شخصی ویژه دوخته و هرکسی قادر به دیدن آن نیست.

متاسفانه اینجانب هم جز آن دسته از افراد آن داستان معروف در آن مقطع زماني نيستم که قادر به مشاهده آن لباس فاخر نبوده و همچنین این جسارت را در خود می بینم که از خیاط و و سفارش دهنده،به مانند یک نابینا که به توصیف قانع می شوند پرسش کنم.
شاید عیب در بینش و فهم من بوده که در زمره ستایشگران صاحبان این طرح بزرگ نیستم و علاقه دارم این جامه ی به توصیف دیگران قشنگ را بر تن هموطنان علی الخصوص هم استانی های عزیز خود ببینم.

 چون نه اكنون آن مقطع تاريخي آن داستان استنه مردمان امروز ما رعاياي آن قصه اند. بنده(شاید دیگرانی همچون اینجانب)سئوالاتی در ذهنشان بوجود آمده که ابتدا قصد آن كردم بصورت علمی دسته بندی نموده و طرح نمایم(طرح های کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت)ولی ترجیح دادم برای بهتر فهمیدن خود با زبان ساده مطرح کرده و جواب ساده بگیرم:

 1 – هر روز این طرح ها که ظاهرا روند صعودی داشته،با توصیفات کلی و اختصاص بودجه های کلان مطرح می شود،به چه علت در جامعه سلامت استان هیچ تغییری احساس نمی شود؟
 2 – براستی چه مقدار به فضاهای درمانی استان افزوده شده است؟
 3– چه تعداد پرسنل به کادر پزشکی استان-این جامعه فداکار-اضافه شده است؟
4 – بهداشت مناطق به چه میزان توسعه پیدا کرده است؟
5 – کدام داروی پرمصرف بیماران ارزان تر شده است؟
 7- ویزیت پزشکان چند درصد ارزان تر شده است؟
 8 – چه تجهیزات و لوازم پزشکی به فضاهای درمانی استان اضافه گردیده است؟
 9– چه پژوهش هایی درباره ریزگردها- بطور خاص در خوزستان- صورت گرفته و آیا نوع بیماری ها و اثرات آن و همچنین نحوه پیشگیری(براثر عامل ریزگردها)توسط این موسسات درمانی پژوهشی علمی مشخص گردیده است؟
 10- آیا نوع بیماری هایی که ازاین طریق بوجود می آید و در حال گسترش بوده را به مسئولین رده بالا خود گزارش داده اید؟ و آنها را با مردم که خط اول این آسیب ها هستند،در میان گذاشته اند؟ چرا مردم قانع و مهربان ما بایستی تاوان نظارت بد و سهل انگاری بعضی ها را در قبال این پدیده غیرطبیعی- دست ساز بوجود آمده است - از جیب خود پرداخت نمایند؟
(رایگان نمودن درمان و دارو جهت کمک به افراد مبتلا شده  به بیماریها بدلیل عامل ریزگردها تا زمان بر طرف شدن پیش بینی شده است  )

 به چه دلیل نظام سلامت کشور تقبل پرداخت این خسارات را(حداقل در حد درمان عمومی)به عهده نمی گیرد؟آیا توزیع ماسک آن هم مشخص نیست که با چه قیمتی از جیب بیت المال حساب شده،کفایت درد و آلام این مردم را می کند؟

 آیابهتر نیست  مسولین محترم با شجاعت،جسارت و خارج از دیدگاه های سیاسی امانتی را که  مردمی به  دست انان سپرده اند به  درستی مراقبت کنند  و از اهمال کاری پرهیز و  دوری نمایند ؟

 شایدعنوان فرمایید یکی از ویژگی های این طرح افزایش تعداد بیمه شدگان باشد،اما باید پرسید   که آیا با وجود همان امکانات محدود قبلی که بیمه شدگان سابق را جوابگو نبود،این افزایش مراجعین که باعث کاهش کیفیت خدمت رسانی شده سطح نارضایتی بیمه شدگان را نسبت به سیستم سلامت استان بالا نبرده است؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار