اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
معاون تشریفات دفتر رییس جمهور در مسجدسلیمان:
حسین پور گفت: ورزش گلف در کشور همچنان ناشناخته مانده است.

معاون تشریفات دفتر رییس جمهوری گفت: ورزش گلف در کشور همچنان ناشناخته مانده و تبلیغ خوبی در زمینه این رشته ورزشی صورت نگرفته است.

بهمن حسین پور عصر پنج شنبه در حاشیه آغاز چهاردهمین دوره مسابقات سراسری گلف کشور در مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ورزش گلف به عنوان پیاده روی با انگیزه نام برد و اظهار کرد: این ورزش، ورزش سیاستمداران و دیپلماتهاست اما به دلیل اینکه تبلیغ خوبی در این زمینه صورت نگرفته آشنایی چندانی در مورد آن حتی دربین اعضای فدراسیون گلف وجود ندارد.

وی با اشاره به قدمت 97 ساله رشته گلف در مسجد سلیمان و کشور و تاسیس فدراسیون گلف در سال 1372 افزود: افرادی که از ابتدای تاسیس فدراسیون تا کنون ریاست آن را برعهده داشتند اصلا این رشته ورزشی را نمی شناسند و این بزرگترین ضعف فدراسیون محسوب می شود.

حسین پور ادامه داد: ورزش گلف تنها ورزشی است که داور ندارد و اخلاق در آن حرف اول و آخر را می زند.

عضو هیات رییسه فدراسیون گلف کشور همچنین با اشاره به کشف اولین چاه نفت در مسجدسلیمان و ورود آمریکایی ها و اروپایی ها به این شهر یادآوری کرد: همزمان با ورود این افراد، ورزش گلف به همراه تعداد دیگری از ورزش ها به عنوان ورزش های مفرح وارد مسجدسلیمان شد و به همین خاطر مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین ها معروف است.

وی از جمله رشته های ورزشی که برای نخستین بار در مسجد سلیمان تاسیس شده اند به فوتبال، اسب سواری، والیبال، تنیس، بسکتبال، شنا، بدمینتون و گلف اشاره کرد و گفت: نخستین زمین رسمی گلف در مسجد سلیمان و توسط کارمندان خارجی نفت ساخته شد و در طی آن ایرانیانی که تحصیل کرده و وارد شرکت نفت شده اند از این ورزش ها استفاده می کردند و در زمینه رشته گلف این رشته قهرمانان بسیاری را از مسجدسلیمان در عرصه های ملی و بین المللی معرفی کرده است.

حسین پور اظهار کرد: در زمان قبل از انقلال اسلامی، ایران در بین شرکتهای اکتشاف و بهره برداری از نفت در حوزه خلیج فارس در مسابقات گلفی که برگزار می شد شرکت می کرد و مرحوم شهباز حسین پور دو بار در مسابقات کویت و عربستان قهرمان خاورمیانه شد.

سفیر اسبق ایران در تانزانیا ، اتیوپی و ترکیه با اشاره به سابقه این رشته ورزشی در کشورهای مختلف جهان اضافه کرد: پس از انقلاب هم به دلیل نبود فدراسیون گلف، علاوه بر زمین گلف رسمی در مسجدسلیمان یک زمین نیمه چمن در اهواز و یک زمین استاندارد دیگر در تهران برای این رشته ورزشی تاسیس شد.

وی گفت: در سال 1372 فدراسیون گلف کشور تاسیس شد و بنده و مرحوم شهباز حسین پور از حامیان و بنیانگذاران این رشته ورزشی بودیم.

چهاردهمین دوره مسابقات گلف کشور با حضور 17 تیم از استانهای مختلف کشور در زمین گلف مسجدسلیمان از امروز آغاز شده و فردا با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان می دهد.

:بهمن حسین پور شهنی، از نخبگان بختیاری و متولد ۱۳۳۲ در مسجدسلیمان است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع لیسانس رشته اقتصاد و مقطع فوق لیسانس رشته ارتباطات سیاسی به پایان برده و به زبانهای انگلیسی و فرانسه مسلط است. بهمن حسینپور، پیش از این در سمتهای کاردار سفارت ایران در تانزانیا (۱۳۶۰)، معاون اداره پنجم سیاسی در وزارت امور خارجه (۱۳۶۴ تا ۱۳۶۳)، رئیس اداره چهاردهم سیاسی در وزارت امور خارجه (۱۳۶۶ تا ۱۳۶۵)، سفیر ایران در اتیوپی (۱۳۷۰ تا ۱۳۶۶)، رئیس اداره نمایندگیهای خارجی در وزارت امور خارجه (۱۳۷۱)، رئیس اداره تشریفات وزارت امور خارجه (۱۳۷۳)، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول (۱۳۸۳ تا ۱۳۷۹)،  مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه (۱۳۸۷ تا ۱۳۸۳) و سفیر ایران در ترکیه (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲) انجام وظیفه کرده است.

بهمن حسین پور، که لقب "دیپلمات ورزشکار" را از آن خود کرده، در رشته های ورزشی از جمله سوارکاری، گلف، تنیس و تکواندو مهارت دارد. وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به همراه برادرش مرحوم "شهباز حسین پور" با پیگیری های خود به شکل گیری فدراسیون گلف و ثبیت جایگاه مسجدسلیمان در این فدراسیون و کسب قهرمانی های مکرر برای ورزشکاران منطقه بختیاری کمک فراوانی کردند و از ابتدای شکل گیری فدراسیون گلف تاکنون، عضو هیأت رئیسه فدراسیون گلف ایران بوده است.

به گزارش شوشان حسین پور به رغم مشغله در مأموریتهای بین المللی، ارتباط خود را با منطقه بختیاری حفظ کرده است. وی در چهاردهم اسفندماه سال 1393 مهمان ویژه و سخنران «آئین افتتاحیه مسابقات گلف کشور در مسجدسلیمان» بود و در سخنان خود، از اینکه هنوز مشکلات اساسی شهر مسجد سلیمان مرتفع نشده و امکانات اولیه برای مردم این شهر تأمین نشده، انتقاد کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند مسجدسلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
comment
0
1
comment جناب آقای حسین پور عزیز و گرامی
سلام و عرض ادب
خواهشمند این پیام را که بر سر هواپیمایی نفت چه آورده اند را به رئیس جمهور محبوب مردم جناب آقای دکتر حسن روحانی منعکس فرمایید .
با تشکر فراوان
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
comment
0
0
comment خوزستان در هرچیزی که بگید سرآمد است قدمت تاریخی و تمدن این استان زرخیز زبانزد است
مردم این استان روبط اجتماعی بالایی با سایر ملل دنیا داشته اند به همین دلیل فرهنگ غنی تری دارند این تبادل فرهنگی با سایر ملل باعث شوکفا شدن وتبلور خواهد شد
بیشترین رشته های ورزشی از این استان آغاز شد که بعضی از این رشته ها در این استان به فراموشی سپرده شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار