شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰

عضو فراکسیون روحانیان مجلس گفت: مسولان برای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی در عرصه ورزش، باید فکری اساسی کنند وبا تبیین ورزش پاک، آن را از لوث وجود برخی بی اخلاقی‌ها و صحنه‌های غیر فرهنگی پاک کنند.

سید محمد سادات ابراهیمی درگفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت در ارتباط با اهمیت اخلاق در ورزش با اشاره بر این‌که تعمیق فرهنگ و اخلاق موجب رشد و هدایت جامعه است، گفت: اگر رشته‌های ورزشی از اخلاق فاصله بگیرند،بی ارزش و فاقد اعتبار می‌شوند.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ورزش یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: وقتی نقش فرهنگ و اخلاق در ورزش کم‌رنگ شود، دیگر نمی توان انتظار داشت که درمبارزه با تهاجم فرهنگی نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: متاسفانه برخی مسئولان ورزشی کشور بیشتر از آن‌که به موضوع فرهنگ توجه داشته باشند به کمیت‌های ورزش و نتایج قهرمانی آن در میادین مسابقه دلخوش کرده‌اند، در حالی‌که تکیه بر این امر موجب خواهد شد تا در دراز مدت، محتوای ورزش از فرهنگ و اخلاق خالی شود.

سادات ابراهیمی با اشاره به این‌که هدف از ترویج ورزش تربیت جسم و روح است و ورزش باید در کنار پرورش جسم، روح را نیز پرورش دهد، ابرازداشت: طبق اصول تربیت درآموزه‌های اسلام، تربیت جسم و روح به موازات یکدیگر قرار دارند و لازم است برای رشد انسان به هردو توجه داشت.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان این‌که آنچه گاه در صحنه‌های ورزشی دیده و شنیده می‌شود و موجب آزردگی جامعه و خانواده‌هارا فراهم می‌آورد، نشان  کم توجهی مسئولان ورزش به فرهنگ است یادآورشد:  ضرورت دارد مسولان  برای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزش فکری اساسی کنند وبا تبیین ورزش پاک، عرصه آن را از لوث وجود برخی بی اخلاقی‌ها و صحنه‌های نا زیبا پاک کنند./


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار