اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:
موالی زاده : خوزستان از استان های نادر کشور است که هنوز یک زن نماینده را راهی مجلس نفرستاده است

  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: سهم بانوان در پست های مدیریتی و اجرایی استان ناچیز است و باید این سهم به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش ایرنا الهه موالی زاده بعداز ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در اهواز بیان داشت:هم اکنون پنج تا شش خانم در سطح مدیریتی استان مشغول خدمت هستند که به نظر می رسد با توجه به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان این تعداد بسیار کم باشد.

وی گفت: تعداد کم بانوان در امور مدیریتی و اجرایی استان به معنای نادیده گرفتن ظرفیت ها و استعدادهای نیمی از جامعه بانوان است و این نمی تواند مطلوب جامعه بانوان استان باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در ادامه حضور زنان در پست های سیاسی و اجتماعی را به مراتب بسیار پایین تر از سهم مدیریتی و اجرایی استان دانست و گفت: با وجود آنکه زنان استان در حضور راهپیمایی و رای دادن همگام با مردان حرکت می کنند ولی از اینکه هنوز یک نماینده زن از استان خوزستان به مجلس شورای اسلامی راه نیافته جای شگفتی دارد.

وی گفت: استان خوزستان از استان های نادر کشور است که هنوز یک زن نماینده را راهی مجلس شورای اسلامی نکرده است و این می طلبد که نگاه به زنان در استان ما اصلاح شود.


* 13بوستان بانوان دراستان خوزستان در حال ساحت است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: هم اکنون 13بوستان بانوان در شهرهای مختلف استان خوزستان در حال ساخت یا تحویل است و امیدواریم در سال 1394 تعدادی از این بوستان ها در خدمت بانوان استان قرار گیرد.

وی گفت: دختران و بانوان ما نیاز دارند فضای اختصاصی برای تفریح و ورزش داشته باشند و معتقدیم این می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی زنان منجر شود.

خانم موالی زاده افزود: نخستین بوستان بانوان به تازگی در اهواز افتتاح شد ولی چون هنوز بخش هایی از آن تکمیل نشده در زمان حاضر از آن استفاده نمی شود.

* ما زنان نیز مقصر هستیم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: ما زنان هنوز به خودباوری کامل نرسیده ایم و از این بابت که نتوانسته ایم در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی استان ظرفیت های خود را در جامعه اسلامی به منصه ظهور برسانیم مقصر هستیم.

خانم موالی زاده در ادامه گفت: ما زنان نیمی از جمعیت استان هستیم ولی نیمی از اشتغال را در دست نداریم و با اینکه 65درصد جمعیت دانشگاهی ما زنان هستند ولی 40درصد مشغول به کار هستند و این بی عدالتی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان معتقد است که برای تغییر وضعیت موجود باید خودباوری و اعتماد به نفس زنان بالا برود و مسوولان ارشد استان نیز در نگاه خود به قشر زنان تجدید نظر کنند تا بتوانند زنان حضور بیشتری در عرصه های مختلف داشته باشند.

وی گفت: برای اینکه زنان بتوانند سهم بیشتری در امور مدیریتی داشته باشند باید در درجه اول تحصیلات تکمیلی و دکترا داشته باشند و در مباحث کارآفرینی و اقتصادی توانایی خود را بالا ببرند.


*دو هزار برنامه فرهنگی برای گرامیداشت مقام زن در خوزستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: برای گرامیداشت و تجلیل از مقام زن در استان دو هزار برنامه فرهنگی در سطح استان تدارک دیده شده است.

وی گفت: این برنامه ها باید به گونه ای باشد که توان و ظرفیت های عظیم فرهنگی و فکری زنان را به جامعه نشان داده و سطح خودباوری و اعتماد به نفس آنان را ارتقا دهد.

هفته گرامیداشت تجلیل از مقام زن در فروردین ماه 1394می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار