اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان
عماد با اشاره به اینکه این شورا پنج کمیته دارد، گفت: مهندسی نقشه راه و ساختار دولت و خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت منابع انسانی، صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و نظارت و ارزیابی عملکرد از جمله اهداف تشکیل جلسات شورا هستند.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: عدم امکان جذب نیروی جدید در استان از چالش های نظام اداری در خوزستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عماد در اولین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، این شورای راهبری با اهدافی از جمله ساماندهی به منظور اجرای سیاست های اداری و ابلاغی مقام معظم رهبری، تعیین نقشه راه و سازماندهی کمیته های اجرایی استان تشکیل شد.

وی افزود: جلسات شورای راهبردی توسعه خوزستان هر سه ماه یک بار برگزار شده و تصمیمات اخذ شده آن در سایت استانداری درج می شود تا مردم هم با خبر شوند. این شورا متناسب با مباحث مدیریتی استان در خصوص تهیه نقشه راه تصمیم گیری می کند.

عماد با اشاره به اینکه این شورا پنج کمیته دارد، گفت: مهندسی نقشه راه و ساختار دولت و خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت منابع انسانی، صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و نظارت و ارزیابی عملکرد از جمله اهداف تشکیل جلسات شورا هستند.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۳ هزار و ۲۵۱ نفر در استان کارمند دولت هستند که از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۹ نفر زیر دیپلم، ۲۴ هزار و ۶۰ نفر دیپلم و ۳۴ هزار و ۱۶۵ نفر فوق دیپلم هستند. همچنین ۸۰ هزار و ۶۸۶ نفر از کارمندان دولتی استان لیسانس، هشت هزار و ۸۴۴ نفر فوق لیسانس و یک هزار و ۳۷۴ نفر نیز دکترا هستند. به صورت کلی ۹۳ هزار و ۶۲۴ نفر از کارمندان استان را مردها (۵۷ درصد) و مابقی یعنی ۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر را نیز زنان تشکیل می دهند.

عماد ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر از کارکنان دولتی خوزستان در اهواز و ۱۴۱ هزار و ۳۸۱ در شهرستان ها مشغول به کار هستند. ۴۶ هزار و ۶۴۱ نفر دارای پست با تصدی، ۲۳ هزار و ۶۷۸ نفر هم پست بدون تصدی دارند. تعداد کل پست های اداری استان ۷۰ هزار و ۳۲۸ هستند.

وی بیان کرد: ۱۰۳ هزار و ۸۴۴ نفر از کارمندان استان رسمی، ۱۷ هزار و ۳۰ نفر پیمانی و ۲۲ هزار و ۳۷۶ به صورت قراردادی هستند. همچنین ۱۳ هزار و ۲۹۷ به صورت کارگری و شش هزار و ۶۶۴ نفر به صورت سایر مشغول به کار هستند. تعداد کارمندان خروجی در زمان برنامه چهارم توسعه ۱۲ هزار و ۹۱۱ نفر و در برنامه پنجم نیز ۹ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.

عماد تصریح کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان، فعالیت های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، تجلیل از پژوهشگران نمونه استان، تکریم از بازنشستگان نمونه استان، راه اندازی بانک اطلاعاتی مدیران، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری نشست هایی در خصوص تبیین نقشه راه مدیریت استان، راه اندازی نمایشگاه فناورزی اطلاعات، تکمیل بانک اطلاعات بازرسی و توسعه خدمات دولت در دفاتر از ۱۰۰ خدمت به ۴۰۰ خدمت را انجام داده است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان تصریح کرد: چالش هایی در استان وجود دارد که مانع اجرای نقشه راه اصلاح نظام اداری استان می شود. عدم وجود منابع لازم، نیروی متخصص و کارآمد و بودجه مورد نیاز، عدم وجود زمینه لازم برای ایجاد اشتغال، خروج نیروی انسانی، عدم امکان جذب نیروی جدید، وجود پدیده های مضر ریز گرد که منجر به تهدید سلامت افراد می شود، عدم تفویض اختیارات به دفاتر نیروی انسانی، بلاتکلیفی در تامین اعتبار طرح های پژوهشی، کم توجهی به برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کارکنان از جمله این چالش ها هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار