اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
شهردار بستان:
سعیدی در ادامه، نوسازی و بازسازی اماکن عمومی و 15خیابان شهر، بهسازی بوستان ها و مبلمان شهری و توسعه فضای سبز و نصب علایم شهری با گرایش مذهبی، شیعی و ملی و ساحل سازی دو سوی رودخانه کرخه را از مهم ترین اقدامات انجام شده شهرداری در چهار ماه اخیر عنوان کرد.
شهردار بستان گفت: این شهر با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه کربلا، داشتن روابط تجاری با عراق و همجواری با هورالعظیم، قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری و گردشگری استان خوزستان را دارد.

 سیدکریم سعیدی شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در شهر بستان گفت:این شهر قبل از جنگ 50 هزار تن جمعیت داشت، ولی با مهاجرت مردم شهری و روستایی و بازنگشتن آنان به موطن خود، جمعیت آن به 15 هزار نفر کاهش یافته است.

وی به عبور 300 هزار زائر در اربعین حسینی امسال و گذر روزانه 300 دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای غیرنفتی از این شهر و صادرات از مرز چذابه به عنوان مزیت نسبی این شهر اشاره کرد و گفت:در صورت بهره مندی از این مزیت و پشتیبانی و سرویس دهی به ناوگان صادراتی، محور چذابه می توان با ایجاد درآمد و اشتغال، در راستای ارتقاء این شهرداری بستان از رتبه پنجم به رتبه ششم گام برداشت.

سعیدی به همجواری شهر بستان به تالاب هورالعظیم و رونق صنعت گردشگری در این منطقه اشاره کرد و گفت:بسیاری از مردم استان خوزستان از توانمندی های اقتصادی، کشاورزی، دامپروری و موقعیت تجاری این منطقه آگاهی کافی ندارند و اگر اطلاع رسانی مناسبی از ظرفیت های این منطقه از سوی رسانه ها صورت گیرد، سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این منطقه رغبت نشان می دهند.

*** چهره شهر بستان در چهار ماه اخیر متحول شده است

شهردار بستان همچنین با بیان اقدامات انجام شده در سال جاری در این شهر، گفت:چهره عمومی و شهری بستان با اجرای طرح های عمران شهر تغییر یافته و شرایط برای زندگی شهروندان بستانی بهتر از گذشته شده است.

سعیدی در ادامه، نوسازی و بازسازی اماکن عمومی و 15خیابان شهر، بهسازی بوستان ها و مبلمان شهری و توسعه فضای سبز و نصب علایم شهری با گرایش مذهبی، شیعی و ملی و ساحل سازی دو سوی رودخانه کرخه را از مهم ترین اقدامات انجام شده شهرداری در چهار ماه اخیر عنوان کرد.

وی خرید قیر برای آسفالت خیابان ها و معابر عمومی با اعتباری بیش از دو میلیارد و 570میلیون ریال، خرید یک دستگاه لودر برای امور عمرانی شهر به مبلغ دو میلیارد ریال، کشت چمن مصنوعی از نوع هلندی در یکی از بوستان های شهر به مبلغ 900میلیون ریال و گلکاری معابر و بوستان ها به مبلغ 500میلیون ریال، جدول گذاری و زیرسازی خیابان های کوی مسکن مهر و زیرسیازی خیابان پشت موتوری شهرداری را از دیگر پروژه های انجام شده شهرداری بستان عنوان کرد.

شهردار بستان به اقدامات خدماتی این نهاد به رانندگان کامیون های حامل کالاهای صادراتی به چذابه نیز اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد آسایش برای رانندگان عبوری از شهر، در پارکینگ شهرداری امکاناتی همچون نمازخانه، تلویزیون، سالن استراحت، اتاق ورزش، حمام و سرویس بهداشتی تدارک دیده شده که سبب رضایتمندی رانندگان شده است.

***مطالبات معوق پرسنل شهرداری بستان پرداخت شد

شهردار بستان همچنین از پرداخت مطالبات معوقه، حق بیمه و حقوق 215 کارگر و کارمند شهرداری خبر داد.

وی گفت: حق بیمه همه پرسنل ماهانه به مبلغ یک میلیارد و 360میلیون ریال، پرداخت دو میلیارد ریال برای بازنشستگی 17نفر از پرسنل و پرداخت حقوق ماهانه کارکنان به مبلغ دو میلیارد ریال پرداخت شده است و می توان گفت هم اکنون هیچ مطالبه معوقه ای وجود ندارد.

وی گفت: مبلغ سه میلیارد ریال دیون معوقه شهرداران سابق بستان به کارکنان شهرداری به مبلغ سه میلیارد ریال نیز به طور کامل پرداخت شده است.

سعیدی به بیان اینکه شهرداری بستان به سمت چابک سازی سستم و برقراری انضباط مالی حرکت می کند، افزود:شهرداری بستان با 50 درصد نیروی فعلی می تواند به وظایف خود عمل کند از این رو قصد نداریم به شمار پرسنل خود اضافه کنیم بلکه کاهش نیروها را از طریق بازنشسته کردن قانونی کارکنان دنبال می کنیم.

*** 45میلیارد ریال امسال صرف عمران شهری بستان شد

شهردار بستان با اشاره به اینکه امسال 45میلیارد ریال برای عمران شهری و بودجه جاری هزینه کرده است گفت: این رقم در سال 1394با مصوبه شورای اسلامی شهر به 60میلیارد ریال افزایش یافت.

سعیدی افرود: در صورت افزایش درآمدهای شهرداری ، بیش از این مبلغ در شهر بستان کار عمرانی و خدماتی انجام می دهیم.

***درآمد ماهانه دو میلیارد ریالی شهرداری از بازارچه مرزی

شهردار بستان گفت:این هخاد همچنین از محل دریافت عوارض قانونی، ماهانه دو میلیارد ریال از بازارچه مرزی چذابه درآمد کسب می کند.

وی گفت:در صورت استفاده از همه ظرفیت های طبیعی و گردشگری و جذب سرمایه گذار می توان درآمد شهرداری بستان را افزایش داد.

سعیدی، آینده این منطقه و شهر را با توجه به قرارگرفتن در محور صادرات کالاهای غیرنفتی و مسیر زائران عتبات عالیات و کاروان راهیان نور روشن و امیدبخش خواند و گفت:همه باید تلاش کنیم شهر بستان را به موقعیت و جایگاه شایسته ارتقاء دهیم و این تنها در تلاش جهادی و مدیریت کارآمد و بهره گیری از نیروهای دلسوز و توانمند میسر خواهد بود.

شهردار بستان همچنین از کمک های شهرداری تهران به شهرداری بستان تقدیر کرد و گفت:بستان مامن خون پاک شهدای عزیز از سراسر کشور است و همه باید برای آبادانی این شهر که هشت سال مقابل تجاوز بعثی ها ایستاد و نگین درخشان مقاومت ملت ایران لقب گرفت جدیت و خدمت بی منت کنیم.

*** یک کارخانه در غرب خوزستان وجود ندارد

شهردار بستان در این نشست خبری با اشاره به اینکه با توانمندسازی اقتصادی مردم مرزنشین امنیت پایدار در مرزها برقرار می شود، گفت:در حالی که یک کارخانه و بنگاه بزرگ اقتصادی در این منطقه مرزی و در غرب خوزستان وجود ندارد چگونه می توان به آینده اقتصادی منطقه امیدوار بود.

وی گفت: امنیت مناطق مرزی با رفاه و اقتصاد مرزنشینان گره خورده است و باید شهرهای مرزی و بخصوص بستان را به مرتبه ای از رفاه و معیشت برسانیم که مناطق مرزی ما از نظر اقتصادی جذاب و مهاجر پذیر باشند.

* سهم ناچیز شهرداری از مالیات ارزش افزوده

شهردار بستان در این نشست خبری همچنین با انتقاد از نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده از سوی اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان، گفت:سهم شهرداری بستان از مالیات ارزش افزوده ماهانه 500 میلیون ریال است.

وی گفت: توزیع مالیات بر ارزش افزوده باید به صورت استانی و نه منطقه ای دیده شود چون مناطق کمتر توسعه یافته همچون بستان به کمک بیشتری نیاز دارند تا بتوانند عقب ماندگی های ناشی جنگ تحمیلی و پس از آن جبران کنند.

به گزارش ایرنا، خبرنگاران رسانه های گروهی سپس از پروژه های عمران شهری که تعدادی از آنان از آماده بهره برداری هستند بازدید کردند.

بستان در فاصله 80 کیلومتری شمال غرب مرکز استان خوزستان قرار دارد و میعادگاه شهدای عملیات غرورآفرین طریق القدس در سال 1360 بوده است.





نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار