شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مدیرکل محیط زیست خوزستان:
پیگیری روند اجرایی شدن مصوبات ستاد استانی مبارزه با ریزگردها
 مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: گرد و غبارهای اخیر در خوزستان اعتراض طبیعت به بی توجهی مسوولان نسبت به محیط زیست بود.

به گزارش ایرنا؛ احمد رضا لاهیجان زاده شامگاه شنبه در دومین نشست دولت پاسخگو و رسانه در باشگاه شرکت نفت اهواز افزود:در سال های گذشته هیچ کدام از دولت ها و نماینده های ادوار مختلف مجلس توجهی به مسایل زیست محیطی نداشته اند.

وی گفت: در حوزه های مختلف زیست محیطی سال ها است که سازمان محیط زیست به تنهایی پیگیر مشکلات است و هیچ کدام از مسوولان اهمیتی به مسایل زیست محیطی نداده اند.

وی افزود: با وجود پیگیری تخریب های مجموعه نفت در تالاب هور العظیم توسط محیط زیست، و معرفی برخی از مدیران متخلف به دادگاه، هیچ حمایتی از مدیران محیط زیست صورت نگرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مشکلات زیست محیطی خوزستان به واسطه آلودگی های نفتی، فعالیت طرح های نیشکر و طرح انتقال آب بهشت آباد گفت: تمامی کسانی که مدعی هستند در 15 سال گذشته در کنار محیط زیست بوده اند اگر مدارکی دارند به مردم ارایه دهند.

لاهیجان زاده در خصوص موضع گیری نماینده های خوزستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تالاب هورالعظیم و تاثیر خشک شدن این تالاب بر افزایش گردو غبارها افزود:نماینده های خوزستان در ادوار مختلف مجلس اگر مستنداتی دارند که برای خشک نشدن این تالاب اقدامی را انجام داده اند ارایه دهند.

وی اظهار کرد: در 30 سال گذشته محیط زیست، دغدغه هیچ کدام از دولت ها و هیچ کدام از ادورا مجلس نبوده،و در سال های گذشته همیشه حداقل امکانات،تجهیزات و نیرو به محیط زیست داده شده است.

وی گفت: درخوزستان بیش از شش میلیون هکتار اراضی جنگلی و حفاظت شده وجود دارد که تنها 80 محیط بان از این اراضی محافظت می کنند.

لاهیجان زاده ادامه داد: در بسیاری از موارد که محیط زیست به طور جدی وارد مسایل زیست محیطی شد، برای رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی یا نظارت های محیط زیست حذف شد و یا این اقدامات منجر به برکنار شدن مدیران و یا تغییر قوانین شد.

وی گفت: حادثه گردو غبارهای چندی پیش در خوزستان حادثه ای تلخ بود که فشارهای بسیاری از نظر روحی،روانی و جسمی به مردم وارد کرد اما اگر میلیارد ها تومان هزینه می کردیم که به مسوولان و مردم ثابت کنیم که محیط زیست هم حق داشته و در روح و روان جامعه موثر است قادر به این کار نبودیم اما این حادثه به طور شفاف این مساله را به همگان ثابت کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص مصوبات هیات دولت برای مبارزه با ریزگردها بیان کرد: در این خصوص مصوبات خوبی در هیات دولت به تصویب رسیده اما شرط لازم برای حل این مشکلات اجرایی شدن مصوبات است.

لاهیجان زاده به تشکیل ستاد استانی مبارزه با ریزگردها اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هفته جاری برای پیگیری روند اجرایی شدن این مصوبات ستاد استانی مبارزه با ریزگردها به ریاست استاندار خوزستان برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های سال آینده اداره کل محیط زیست خوزستان اظهارکرد: در سال آینده سعی کرده ایم هیچ حوزه ای مغفول نماند و از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل احیای تالاب های خوزستان ، برگزاری جلسات مدیریت پسماند شهرستان ها، انتقال چندین راس گوزن زرد به سایت کرخه و اجرای کامل طرح آماک (سوزاندن گازهای همراه نفت چاه های نفتی) است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار