شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
استاندارمقتدایی خطاب به فرمانداران :
استاندارخوزستان درپایان این نشست تاکید کرد : درسال جدید باید فراتر از چارچوب و وظایف محوله برای خدمت به مردم حرکت کنیم . من اعتقاد دارم کار و مسوولیتی که می پذیریم, روزمرگی نباشد . کسی که می خواهد کاری انجام و جامعه ازش انتظار دارد , باید فراتر عمل کند .
 عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان دردیدار نوروزی  فرمانداران این استان با وی , بااشاره به شعارامسال دولت , ملت همدلی  و هم زبانی , تاکید کرد که فرمانداران درسال 94 عزم خود را برای خدمت بیشتر به مردم جزم و فراترازحد معمول حرکت کنند .

 دکتر مقتدایی خدمت بی منت به مردم و اقناع افکارعمومی را یکی از مولفه های تحقق همدلی ملت با دولت  قلمداد کرد و افزود: انتظارمن این است که دوستان درکارهای جاری فراترازمعمول حرکت کرده  و نوآوری داشته باشند.

 استاندارخوزستان نسبت به انجام کارعلمی و تخصصی درتمامی بخش ها تاکید و افزود: ازوجود افراد نخبه به عنوان مشاور دربخش های فرهنگی ,اجتماعی و اقتصادی بهره ببرید و برای پیشگیری ومقابله با یک بحران  و نیز اجرای طرح های ابداعی , نسخه علمی و کارشناسی ازپیش تعیین شده , بپیچید.

مقتدایی افزود: دیگر فرصت آزمون و خطا نیست لذا برای کاهش عوارض احتمالی کارها , ازمشاوران مشورت بگیرید. کارهای ما باید براساس شاخص های علمی باشد.

 استاندارخوزستان به طرح احداث شهرک های کشاورزی , دامپروری و شیلات درخوزستان اشاره کرد و گفت : 15 نقطه مشترک با توجه به ظرفیت ها و استعدادی مناطق برای احداث این شهرکت ها شناسایی شده است  که فعلا 5 منطقه عملیاتی می شود.

   دکتر مقتدایی نسبت به پیگیری مفاد تفاهم نامه احداث شهرک های کشاورزی , دامپروری و شیلات ازسوی شهرستانهای درگیراین طرح  مشترک  تاکید کرد و گفت :  تفاهم نامه ها و موافقت نامه هایی طی سال  گذشته دراین زمینه و سایرامور  منعقد شده  باید عملیاتی شود . دراجرای طرح  شهرک های کشاورزی در مناطق مشترک  , شهرستان های مشمول آن , هم افزایی و مشارکت  داشته و پیگیر مصوبات  موافقت نامه ها ازجمله  موافقت نامه گردشگری که مبادله شده ,  باشند و سهم خود را دراین تفاهم نامه ها ایفانمایند.

  استاندارخوزستان به طرح توسعه پایدار استان اشاره کرد و گفت : این طرح برای محرومیت زدایی حاشیه شهرها و مناطقی که دارای مشکلات زیاد هستند ,  اجرایی می شود . تاکنون 8 تا 10 نقطه که دارای شاخص ها و ویژگی های مشترک محرومیت هستند , شناسایی شده و بناست ردیف اعتباری درسال جاری برای آن درنظرگرفته شود.

  مقتدایی افزود: این طرح  که دارای قالب های فرهنگی , آموزشی , رفاهی و اقتصادی است باید تا اردیبهشت ماه نهایی و  آماده شود .


   استاندارخوزستان افزود: مناطقی درشهرستانها که دارای شاخص محرومیت ازحد متوسط به بالاهستند ست ودرقالب طرح توسعه پایدار می گنجند , پیشنهاد و  پروژه ای  برای آن تعریف کنید و تاقبل از تصویب اعتبارات مربوطه ارایه دهید .

دکتر مقتدایی استاندارخوزستان همچنین فرمانداران استان خوزستان را به  برگزاری دو رویداد مهم سیاسی سال 94 یعنی  انتخابات مجلس و خبرگان رهبری  توجه داد و برفراهم ساختن زمینه مشارکت هرچه بیشتر مردم , گروهها و تشکل ها دراین دو رویداد سیاسی تاکید کرد.

 استاندارخوزستان همچنین نسبت به تعامل فزاینده  فرمانداران با شخصیت ها ی ذینفوذ مردمی و مسوولان نهادها دراین زمینه تاکید داشت .

 مقتدایی گفت : درانتخابات همواره  بیطرفی سیاسی خود را حفظ کنید  و اجازه استفاده از هرگونه امکانات و  ظرفیت های دولتی به نفع شخص و یاگروه خاصی ندهید.

  مقتدایی ازتلاش مسوولان دستگاههای اجرایی و فرمانداران دراجرای طرح های عام المنفعه قدردانی کرد و گفت :   به لطف خدا آثار کارهای سال  93  یکی پس از دیگری خود را نشان داده است . امسال باید کارهای جدیدی عملیاتی کنیم واتفاق میمونی دراستان بیفتد تا رضا مندی مردم تبدیل به رضایت  پایداری بشود.

  استاندارخوزستان به برخی از طرح های مهم اقتصادی و عمرانی استان درسال 93 درمناطق مرزی ازجمله ساماندهی , نوسازی و راه اندازی پایانه های صادراتی چزابه , شلمچه , راه اندازی بندرشادگان و نیز طرح های گردشگری آبی اشاره کرد و گفت : درپی این هستیم که اتفاق همگون و پایداری درمرزهای استان  بیفتد  تا با مدد این طرح های اقتصادی و رونق کسب وکار مرزنشینان , جمعیت را درمرزها  تثبیت و امنیت پایداری را دراین مناطق ایجاد کنیم .

   مقتدایی گفت : درحوزه گردشگری  حدودا 6 پهنه فرهنگی تعریف کرده ایم که تمام الزامات فرهنگی درآن رعایت شده است . جزئیات آن ارایه می شود.

  استاندارخوزستان درپایان این نشست تاکید کرد : درسال جدید باید فراتر از چارچوب و وظایف محوله برای خدمت به مردم حرکت کنیم . من اعتقاد دارم کار و مسوولیتی که می پذیریم, روزمرگی نباشد . کسی که می خواهد کاری انجام و جامعه ازش انتظار دارد , باید فراتر عمل کند .

   مقتدایی افزود: سال گذشته ما یک استراتژی تعریف کردیم که براساس آن 80 مورد کارجدید و ابتکاری انجام شد که اگرصورت نمی گرفت  کسی ما را بازخواست نمی کرد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار