شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۱

مديركل تعزيرات حكومتي خوزستان گفت:‌ 500 واحد صنفي شهر اهواز در ارديبهشت‌ماه در راستاي اجراي احكام و پرداخت نكردن جزاي نقدي پلمپ شدند و تقريبا 90 درصد اماكن پلمپ شده در زماني كوتاه و پس از پرداخت جريمه نقدي، فك پلمپ شده‌اند.

سيدرضا جابري در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: در صورتي كه يك واحد تجاري به دليل تخلفات صنفي و گرانفروشي به پرداخت جريمه نقدي محكوم شود، ولي حاضر به پرداخت جزاي نقدي نباشد، محل كسب پلمپ مي‌شود؛ سوابق كسبه هر دو سال يك‌بار از سيستم حذف مي‌شود و برخي صنوف با سه‌بار تخلف در دو سال محكوم به تعطيلي محل كسب مي‌شوند كه اين تعطيلي حتي با پرداخت جزاي نقدي، رفع نمي‌شود و محل كسب به مدت يك تا سه ماه تعطيل مي‌شود. تعطيلي محل كسب علاوه بر جزاي نقدي فروشنده متخلف است و در صورتي كه مبلغ جريمه پس از چهارمين مرتبه تخلف به بيش از 20 ميليون ريال برسد، محل كسب تعطيل مي‌شود.

جابري تصريح كرد: تعطيلي و پلمپ محل كسب بيشترين بازخورد را براي كسبه و متخلفان دارد و شهروندان كمتر متوجه چنين برخوردها مي‌شوند؛ اين تاثيرگذاري در بازار مشهود بوده و منجر به كاهش 10 تا 15 درصدي قيمت اقلام شده است.

مديركل تعزيرات حكومتي خوزستان با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده در زمينه برخورد با گرانفروشي، خاطرنشان كرد: سير صعودي نرخ برخي اجناس متوقف شده و با توجه به اعمال نظارت و كنترل بازار، اكنون كاهش قيمت برخي اقلام مشهود است.

وي اظهار كرد: 3 هزار و 500 پرونده مرتبط با گرانفروشي در شهرستان‌هاي خوزستان نيز به اداره‌كل تعزيرات حكومتي وارد شده كه از اين تعداد، 3 هزار و 100 پرونده مختومه و حكم مناسب صادر شده است؛ بيشتر متخلفان اين پرونده‌ها براي نخستين مرتبه مرتكب تخلف گرانفروشي شده‌اند.

جابري گفت: در شهرستان اهواز به دليل گستردگي بازارها، كسبه حاضر به پرداخت جزاي نقدي نمي‌شوند، ولي در ديگر شهرستان‌هاي استان پرداخت جزاي نقدي سريع‌تر انجام مي‌شود؛ البته در شهر اهواز اطلاع‌رساني در اين زمينه گسترده نبوده و شهروندان اطلاع چنداني از نحوه فعاليت اداره‌كل تعزيرات حكومتي ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار