اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۸۹
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
جانعلی خورشیدی:
شهردار محترم کلانشهر اهواز با همت والا و جدیت به انجام وظایف خود مشغول هستند
اشاره: انتصابات اخیر در شهرداری اهواز؛ درج اخبار مختلف در شبکه های اجتماعی و رسانه ها در خصوص برپایی نشست هایی توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز با محوریت انتخاب جایگزین برای سید خلف موسوی شهردار اهواز منجر به گفت و گو با جانعلی خورشیدی، معاون اجرایی شورای اسلامی کلانشهر اهواز شد که با هم می خوانیم: 

*نظر شما در خصوص انتصاباتی که در اواخر سال گذشته و ابتدای سال جدید در شهرداری کلانشهر اهواز صورت گرفت چیست؟ 

خورشیدی: در واقع عقیده من مبنی بر اینکه نصب ها باید همواره از عزل ها سنجیده تر و با معیاری سنگین تر باشند همچنان به قوت خود باقی است؛ هرگونه تغییر و تحولی در سیستم شهرداری در حیطه اختیارات شهردار است و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز به این اصل احترام گذاشته و خواهند گذاشت؛ وظیفه ما در مقابل مردم و منتخبان خود قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است و یک قانون عقلایی و منطقی وجود دارد که بر مبنای آن نمی توان پذیرفت به طور مثال یک مدیر توانمند و مجرب حذف و فردی با توانایی و تجربه و تخصص کمتر جایگزین وی شود از این روی اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز نسبت به تبدیل به احسن شدن انتصابات نظارت خواهند داشت و از هر انتصابی که با این رویکرد صورت بگیرد حمایتی قاطعانه می نمایند.

*در اواخر سال گذشته اخباری مبنی بر برگزاری نشست هایی توسط اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز با محوریت انتخاب جایگزینی برای شهردار فعلی در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه ها منتشر شد؛ این اخبار تا چه میزان صحت دارند؟ 

خورشیدی: این اخبار و این قبیل گمانه زنی ها به طور کل شایعه می باشد و شهردار محترم کلانشهر اهواز با همت والا و جدیت به انجام وظایف خود مشغول هستند و نباید با انتشار و دامن زدن به چنین شایعات بی پایه و اساسی در روند انجام امور توسط شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اهواز خلل وارد نمود. 

*یکی از مسائل و معضلاتی که همواره شهرداری اهواز با آن درگیر بوده است عدم پرداخت عوارض توسط نفت بوده است چه اقداماتی تاکنون برای رفع این مساله صورت گرفته است؟

خورشیدی: شورای اسلامی کلانشهر اهواز عوارض نفت را تصویب نموده و فرماندار محترم نیز این مصوبه را تایید نموده است؛ استاندار محترم خوزستان نیز به طور جدی پیگیر وصول مطالبات قانونی شهرداری از صنعت نفت و سایر صنایع آلاینده می باشد؛ در واقع اعتقاد داریم که با پرداخت مطالبات شهرداری شهری زیبا و در خور شان و منزلت شهروندان کلانشهر اهواز خواهیم داشت در صورتی که دستگاه های آلاینده از پرداخت این مطالبات خودداری نمایند قطع به یقین دستگاه های ذیربط پیگیر وصول این مطالبات از مجاری قانونی می شوند؛ اما یک نکته قابل تامل در این زمینه وجود دارد که ما به سمت و سویی برویم که نه جزیره ای نگاه کنیم و نه جزیره ای عمل کنیم؛ چنان چه تمامی مسئولان اهواز را متعلق به خود بدانند در می یابند خدمت کردن به مردم از وظایف اصلی یکایک ما است؛ قاطعانه و صریحانه این مطلب را می گویم که بدون پرداخت به موقع عوارض و نظارت نمایندگان شورای اسلامی کلانشهر اهواز شهری توسعه یافته و زیبا نخواهیم داشت.

*با وجود وارد شدن به سال جدید همچنان برخی از سازمان های تابعه شهرداری اهواز بدون مدیر به فعالیت خود ادامه می دهند؟ دلیل این تاخیر چیست؟ 

خورشیدی: سوال مناسبی است و مناسب بودن این سوال از این جهت است که گریزی به گفته های قبلی خود در مصاحبه های پیشین داشته باشم در آن گفت و گوها به مشکلات بسیاری در شهرداری اشاره داشته ام و به طور حضوری و خصوصی نیز این مسائل را به اطلاع مسئولان شهرداری رسانده ام اما متاسفانه جواب مناسب و قانع کننده ای دریافت نکردم به همین دلیل برخی از تذکرات خود را مجددا یادآوری خواهم نمود. 

از شهردار محترم کلانشهر اهواز می خواهم شهرداری های مناطق را بر اساس ضوابط موجود سازماندهی نماید، چرا تکلیف شهرداری منطقه 5 مشخص نمی شود؟ چرا سازمان زمین و مسکن که اساسنامه آن به تصویب شورای شهر و فرماندار محترم کلانشهر اهواز رسید سازماندهی نمی شود تا با گلایه های نمایندگان شورا مبنی بر به تاراج رفتن زمین های اهواز مواجه نباشیم و یک عزیز را به دلیل مقابله با ساخت و ساز غیرقانونی از دست ندهیم؟

چرا در مرکز شهر عملیات احداث پارکینگ تسریع نمی یابد؟ چرا بهایی به سامانه 137 و درخواست های مردمی داده نمی شود؟ تکلیف نیاز مبرم ساکنان مناطق کمتر توسعه یافته به فرهنگ سراها چه می شود؟ اگر خشکسالی نباشد، چه جوابی برای مردم در خصوص آب های سطحی داریم؟ تکلیف برخی مسئولان که با حکم سرپرستی چندین ماه است مشغول کار هستند چرا روشن نمی شود در حالی که قانون اداره کردن توسط سرپرست را بیش از سه ماه جایز ندانسته است؟ 

برای چندمین بار تکرار میکنم سرپرست در مدیریت معنا ندارد مگر در شرایط اضطراری در فاصله مابین انتخاب مدیر مناسب و به طور موقت یک سرپرست تعیین نمود اما با وجود گذشت چندین ماه همچنان برخی از سازمان ها با سرپرست اداره می شوند لذا باز هم یادآور می شوم آقای شهردار! به قید فوریت به وضعیت اداره شدن سازمان ها با سرپرست خاتمه دهید و با مرور مصاحبه فعلی و پیشین بنده که مطالبات به حق شهروندان هستند پاسخ مناسبی به این مطالبات ارائه نمایید. 

*سال 93 از جنبه های مختلف سال پر فراز و نشیبی برای شورای اسلامی کلانشهر اهواز بود شما عملکرد شورا و شهرداری را در سال 93 چگونه می بینید؟ 

خورشیدی: جا دارد از زحمات و تلاش های مدیران استان در تمامی سطوح و رده های شغلی تقدیر و تشکر نمایم که این امر فقط منحصر به سال گذشته "سال 93" نمی شود بلکه در چند سال گذشته با وجود تحریم ها و شرایط سختی که وجود داشته است مسئولان از جان و دل خدمت نموده اند؛ چنان چه مقایسه ای بین عملکرد اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز و مردم داشته باشیم قطعا و یقینا عملکرد مردم نسبت به ما بسیار چشمگیرتر و حائز اهمیت تر بوده است چرا که ما توسط مردم هدایت می شویم و به این نکته اذعان داریم که شهر اهواز از زوایای مختلف و جنبه های گوناگون دارای مشکلات بسیاری است و هر اقدامی هم که صورت می گیرد در مقابل بزرگواری و حمایت شهروندان ولایت مدار اهواز ناچیز است؛
در سال گذشته یک اقدام قابل توجه و پروژه ای بزرگ به نام تعریض پل شهید دقایقی " پل سوم" حد فاصل کیانپارس و میدان پنج نخل صورت گرفت که از پروژه های شاخص به شمار می رود؛ انجام دادن مطالعات و تحقیقات در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح میدان شهید بندر " چهارشیر" نیز از اقدامات جالب توجه در سال 93 بوده است که عملیات احداث آن در سال 94 اجرایی خواهد شد و یکی از بهترین پروژه های سال جاری با اعتباری حدود 580 میلیارد ریال محسوب می شود .

*در رابطه با پیمانکار تقاطع غیر همسطح شهید بندر و پایبندی این پیمانکار به تعهدات زمانی خود برخی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز در مصاحبه های خود اظهار نگرانی نموده اند! آیا این نگرانی منطقی است؟

خورشیدی: پیمانکار این پروژه که شرکتی شناخته شده است طی فرایند مناقصه برگزیده شد و البته همانگونه که همکاران بنده اشاره نموده اند ریسک این کار بسیار بالا است و مسئولین ذیربط باید با جدیت و پشتکار پیگیر این موضوع باشند بنده نیز پیشنهاد می دهم با توجه به حساسیت مکانی این پروژه کمیته ای متشکل از شورا و شهرداری در راستای اعمال نظارت فنی و زمانی بر این پروژه تشکیل شود تا از اجرای اصولی و مطابق برنامه زمان بندی شده اطمینان خاطر داشته باشیم. 

*یکی از مطالبی که شما همواره در نطق های پیش از دستور و مصاحبه های خود به آن تاکید داشته اید رعایت عدالت بوده است آیا در تدوین و تصویب بودجه شهرداری در سال جاری به این اصل توجه شده است؟ 

خورشیدی: نگارش و تدوین بودجه یک موضوع است و اجرای اصولی و دقیق آن موضوعی دیگر که این دو موضوع با یکدیگر تفاوت دارند؛ در بازنگری و تصویب لایحه بودجه به رعایت اصل عدالت در اجرای آن توجه داشته ایم و اکنون نیز از شهردار محترم کلانشهر اهواز انتظار دارم دستور دهند که مجریان بودجه عدالت را بر اساس ردیف های تعیین شده در اجرای بودجه مد نظر داشته باشند که این عدالت باید علاوه بر توزیع خدمات و پروژه های عمرانی در مناطق مختلف کلانشهر اهواز در حقوق و مزایای پرسنل زحمتکش شهرداری اهواز نیز نمود پیدا کند. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره داشته باشم نیز این مساله است که به زودی تفاهم نامه ای بین شورای اسلامی کلانشهر اهواز و صدا و سیمای استان خوزستان منعقد خواهد شد که به واسطه این تفاهم نامه نظرات نخبگان، مسئولان، شهروندان، صاحب نظران و اقشار مختلف جامعه شهروندی را از مجرای رسانه ملی دریافت نموده و از انتقادات و پیشنهادات سازنده این عزیزان برای رسیدن به آرمان شهری ایده آل بهره مند شویم.

*حرف آخر؟
خورشیدی : من به همشهریانم این مژده را می دهم که نمایندگان شما در شورای اسلامی کلانشهر اهواز با همت و جدیت امور بزرگی را در سال جاری " سال 94" انجام خواهند داد البته که نخواهیم توانست جوابگوی بزرگواری و همت والای شما باشیم که قطره ای از آن را در روز 22 بهمن سال 93 زیر رگبار گرد و خاک مشاهده نمودیم، از طرفی با توجه به اینکه استان ما در منطقه گرمسیری واقع شده است و چند سالی است که نزولات آسمانی کمتر شده اند جا دارد از همین جا از همکاران بزرگوارم در شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ شهردار محترم کلانشهر اهواز درخواست نمایم نسبت به ایجاد و گسترش فضاهای سبز، پارک ها، درخت کاری و تکمیل کمربند سبز اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که اینگونه فضاها روحیه نشاط و امید به زندگی در جامعه را افزایش می دهد و از سوی دیگر معادله گرمایی و صدمات زیست محیطی را به هم می زند. 
البته ایجاد کمربند سبز پروژه ای است که تحقق آن از مسیر تخصیص اعتبارات ملی میسر می باشد بنابراین از استاندار مردمی و متعهد استان خوزستان نیز درخواست دارم اعتباری خاص و خارج از قید و بندهای اداری برای چنین پروژه ای تعریف نموده و تمامی مسئولان در رده های مختلف شغلی را به اجرای این امر مهم دعوت نمایند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲۰
comment
comment
مصطفی 52
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
0
3
comment سلام علیکم : آقای خورشیدی برادر عزیز فرمایشات شما به روی چشم ، آیا این شایعه صحت دارد شما با آقای حسین حیدری برای شهردار شدن ایشان توافقاتی کرده اید ؟ لطفا برای تنویر افکار عمومی در مورد این موضوع به صراحت توضیح دهید . ممنون از آقای خورشیدی و شوشان
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
comment سلام دوست عزیز خیر شایعه است
comment
علی
|
United States
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
0
5
comment آقای خورشیدی لطفا در خصوص حمایت های خود از مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با وجود تمامی مشکلات و نابسامانی‌های تاکسیهای شهر اهواز کمی صحبت کنید
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
comment با تشکر از انتقاد سازنده حضرتعالی از همه مدیران وشهرداران که خدمتگزار مردم هستن حمایت میکنیم و هر گونه نقد وانتقاد را با جان دل پذیرفته ودر رفع مشکلات از شما یاری میطلبم
comment
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
comment آقای خورشیدی سلام لطفا در خصوص مدیران ضعیف سازمانها و اینکه چرا عملکرد آنها بررسی نمی شود توضیح دهید . باسپاس از روشنگری شما و سایت شوشان
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
0
3
comment آقاي خورشيدي چرا اسمي از سازمان زيباسازي نميبريد چرا نميگيد كه اين سازمان ... افتاده و آيا اين شايعات حقيقت دارد كه شهردار اهواز درصدد است كه يك خانم كارمند جزء را كه سايقه استخدام ايشان كمتر از سه سال است را مديرعامل اين سازمان كند؟!!!!!
چرا نميگوييد كه افسار سازمان زيباسازي به دست يك ... به نام ... افتاده كه فرصتي پيدا كرده تا تمام عقده و حقارت خودش رو تخليه كنه
پاسخ ها
comment
پویان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
comment دوست عزیز وقتی ایشون میگن سرپرست گذاشتن غیرقانونیه زیباسازی هم شامل میشه
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
comment چشم در جای خود به این موضوع خواهم پرداخت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
comment
3
1
comment جناب آقای خورشیدی از زحمات شما تشکرمی کنیم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
comment
0
3
comment لطفا شوراي شهر اهواز پاسخگو باشد آيا اين شايعات وقعيت دارد كه مديرعاملي سلزمان زيباسازي را ميخواهند به يك... كه كارمند زيباسازي است و اصلا تجربه اي ندارد ...
comment
اسکندر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
comment
1
1
comment سلام آقای خورشیدی من از نزدیک برای کاری به دفتر شما مراجعه کردم و شاهد صداقت و پیگیری شما بودم ومی دانم که نگاه انتقادی به شهردار دارید امیدوارم مدیران امثال جنابعالی رو به افزایش باشند
پاسخ ها
comment
خورشیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
comment از لطف شما سپاسگزارم منتظر پیشنهادات و یا انتقادات شما خواهم بود
comment
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
comment
1
2
comment جناب خورشیدی فرهنگی وارسته سلام می خواستم در مورد فرجام ساختمان نهج البلاغه و آپارتمانهای آن که 2 سال گذشته پیش فروش شدند اطلاع رسانی کنید. متشکرم
comment
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
comment
1
2
comment جناب خورشیدی فرهنگی وارسته می خواستم در مورد فرجام پروژه نهج البلاغه و آپارتمانهای آن که 2 سال گذشته پیش فروش شد اطلاع رسانی کنید . متشکرم
پاسخ ها
comment
خورشیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
comment با سلام وتشکر از لطفتان اگر تمایل دارید به دفتر بنده مراجعه کرده و بیشتر توضیح دهید تا ان شاالله پیگیری جدی شود
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
comment
0
1
comment لیاقت شهردار اهوازرو فقط ... دار.
comment
پیمانکار اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
comment
0
2
comment سلام آقای خورشیدی سوالی داشتم از شما و انتظار دارم جواب قانع کننده بدهید چرا با توجه به ظرفیت پیمانکاران اهوازی بعضی قراردادهای کلان شهرداری را سازمانها به پیمانکاران غیر بومی واگذار می کنند ؟ با آرزوی موفقیت بیش از پیش شورا در امر خدمت به مردم
پاسخ ها
comment
خورشیدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
comment
comment با سلام وتشکر از حسن نظر حضرتعالی اگر صلاح میدانید مصداقی بفرما تا با کمال میل پیگیری کنم متشکرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار