شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
حجت الاسلام رضا کلاه کج
کلاه کج گفت:خوزستان بدلیل محرومیت ها و مشکلات مختلف و بدی آب و هوایش نیازمند اجرای بیشتر برنامه های نشاط آور و شادی بخش بارعایت موازین اسلامی است .خوزستان با این همه اماکن دیدنی و طبیعی فاقد بسترهای لازم برای استفاده رفاهی و تفریحی مردم است که انشاالله با همت مدیران ومسئولین خوزستان تبدیل به استانی بانشاط و امیدوارتر به آینده شود.
رضا کلاه کج مدیر کل مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان گفت : اسلام هیچ مخالفتی با شادی و نشاط مردم ندارد چراکه :

1- چون دین از منبع لایزال حیات سرچشمه می گیرد، پیام آن هم حیات واقعی است و تمام هستی از منظر دین در جنبش و حرکت و بالندگی است و این کاملاً با شادابی و نشاط نوع بشر سازگار است.

2- شادی، بر اساس ارزش ها و اهداف مقدس قرآن، نشانه ای از پیروزی موحدین بر مشرکین است.
3- دین داری بر شادابی می افزاید و آدمی را از خمود و تنبلی رهانده، سرزنده و سرحال می سازد.

4- نگرش قرآن به شادی، خوشحالی و سرور، نگرشی مثبت است و از مردم می خواهد که در بروز احساسات و عواطف خویش نسبت به امور مثبت، کنترل و مدیریت احساسات خود را با رعایت حد اعتدال در اختیار گیرند.

5- شادی به دو قسم پسندیده و ناپسند تقسیم می شود. نتیجه گیری؛ 1- اسلام به هیچ وجه با شادی و نشاط مخالفتی ندارد و نیاز به شادی و نشاط نیازی غریزی است. بدون نشاط نه امور دنیوی انسان به انجام می رسند و نه امور اخروی.

6- به تجربه ثابت شده شادی و نشاط، ماده اولیه تغییر جامعه و تحول و تکامل درونی انسان ها است. در جامعه خوشحال و خرسند، تولید بهتر، اشتغال بیشتر و اقتصاد، سالم تر خواهد بود. 

کلاه کج در ادامه گفت : استان خوزستان بدلیل محرومیت ها و مشکلات مختلف و بدی آب و هوایش نیازمند اجرای بیشتر برنامه های نشاط آور و شادی بخش بارعایت موازین اسلامی است .خوزستان با این همه اماکن دیدنی و طبیعی فاقد بسترهای لازم برای استفاده رفاهی و تفریحی مردم است که انشاالله با همت مدیران ومسئولین خوزستان تبدیل به استانی بانشاط و امیدوارتر به آینده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار