اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 


اوضاع فیس‌بوک و اینستاگرام ظریف پس از ماجرای جده
در حالی که بنا بر آخرین اخبار منتشره معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه از شناسایی و بازداشت عاملان تعرض به دو نوجوان عمره گذار ایرانی خبر داده است، موج درخواست‌ واکنش کاربران فضای مجازی توسط وزیر امورخارجه کشورمان همچنان ادامه دارد. در حال حاضر صفحه اینستاگرام و فیس‌بوک محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان که هر کدام هواداران بسیاری هم دارند، به محلی برای بحث و نظر‌ درباره ماجرای تجاوز به دو نوجوان عمره‌گذار و درخواست از ظریف برای برخورد قاطع با این اقدام تبدیل شده است. 

عقب‌نشینی زیرپوستی کری از تهدید ایران
وزیر خارجه آمریکا در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با شبکه‌ای آمریکایی تأکید کرده ایران باید تشخیص دهد که ایالات متحده به تماشا نخواهد ایستاد تا بی‌ثباتی منطقه و ورود برخی به درگیری‌های فرا ملی را نظاره کند و در این موضوع در کنار متحدان خود خواهد ایستاد. 

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تأکید کرد، این گفته او به معنای درگیری مستقیم آمریکا با ایران نیست بلکه آمریکا می‌خواهد این پیام را به تهران بدهد که واشنگتن در کنار متحدان خود و کشورهایی از منطقه که از رفتارهای ایران احساس خطر می‌کنند خواهد ایستاد. 

هزاران نسخه از فیلم «مصاحبه» با بالون به کره شمالی فرستاده شد
هزاران نسخه از فیلم کمدی جنجالی «مصاحبه» (درباره نقشه قتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی) با بالون وارد خاک این کشور شده است. لی مین بوک از پناهندگان کره‌ای مدعی شده که دی وی دی‌ها را همراه چند بسته دلار آمریکا و اعلامیه‌هایی در انتقاد از رژیم کیم جونگ اون با بالون به آن سوی مرز کره شمالی فرستاده است. مدت کوتاهی پس از ساخت فیلم «مصاحبه» در شرکت سونی در آمریکا، کامپیوترهای این شرکت مورد حمله سایبری قرار گرفت و هزاران ایمیل از کارمندان این شرکت هک شد. سپس سینماهای نمایش دهنده این فیلم مورد تهدید تروریستی قرار گرفت. اف بی‌آی گفته است که کره شمالی پشت این هک و تهدید‌ها بوده است ولی کره شمالی این اتهام‌ها را رد می‌کند. 

نظر سردار نقدی درباره ورزشگاه رفتن زنان

سردار محمدرضا نقدی در همایش بین المللی میلاد کوثر با طرح این پرسش که آیا حضور در ورزشگاه‌ها خواسته واقعی زن ایرانی است، گفته: حضور زنان در ورزشگاه‌ها فضیلتی برای زنان نیست بلکه زن ایرانی نقش آفرینی در صحنه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و عرصه‌های مهم دیگر را می‌خواهد. 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، تشکیل گردان‌های کوثر را نشانگر آمادگی زنان ایرانی برای این نقش آفرینی بزرگ دانسته و اظهار داشت: زن ایرانی حضور و نقش آفرینی در کمک به مظلومان بحرین، یمن، فلسطین، عراق و... را می‌خواهد، خواسته زن ایرانی حضور و نقش آفرینی در آزادی بیت المقدس است. 

توصیه سیداحمد خاتمی به منتقدان هسته‌ای

سیداحمد خاتمی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید صیاد شیرازی در ستاد کل نیروهای مسلح گفته: گاهی هم منتقدین طوری رفتار می‌کنند که گویی مذاکره کنندگان همه چیز را فروخته‌اند از طرفی مسئولین نیز نباید منتقدین را تخریب کنند. با این حال می‌بینیم که در صحن علنی مجلس تخریب‌های بسیاری صورت می‌گیرد؛ هر دوی این برخورد‌ها اشتباه است. وی همچنین تأکید کرده که مسئولین طوری صحبت نکنند که انگار حضرت آقا در جریان مذاکرات نیست بلکه تمام خطوط کلی تحت نظر ایشان است. 

اعتراض زنانه به آزمون استخدامی سال جدید

شرایط بازار کار برای زنان سبب شده که برخی از رسانه‌ها درباره آزمون استخدامی دولتی جدید بنویسند: طرح آزمون استخدامی دولت هم مزید بر علت شده تا روند بیرون راندن زنان از چرخه کار و درآمدزایی سریع‌تر شود. برخی مسئولان، از جمله شهلا مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان از «تبعیض و محرومیتی آشکار برای زنان» در رابطه با این طرح سخن گفته، اما علیرغم مخالفت‌های برخی مسئولان و وعده‌های برخی دیگر، روشن نیست که چرا طرح‌های تبعیض‌آمیز حتی در دوره دوساله حسن روحانی نیز راه یافته‌اند! 

علم‌الهدی: تجاوز جده ریشه سیاسی دارد، نه اخلاقی

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نمی‌توان این حرکت جانور صفتانه را تنها یک فساد اخلاقی دانست، خاطرنشان کرد: این کار یک حرکت سیاسی بود تا اهانتی صریح به ایران و ایرانی انجام دهند. 

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص تعرض مأموران فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی، با بیان اینکه من معتقد هستم این کار یک جنایت و فاجعه اخلاقی نیست بلکه این حرکت یک حرکت سیاسی بود، گفت: ما هرسال در جریان عمره و حج در عربستان با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم که به افراد توهین می‌شود و اموالشان به سرقت می‌رود. این جریان سرکوبی حجاج ایرانی در بقیه مکان‌ها نیز وجود دارد که این جریان‌ها به ‌طور مکرر یا در رهگذر‌ها، هتل و یا در مسجدالحرام و مسجدالنبی رخ می‌داد اما این‌که در یک موقعیت نظامی و امنیتی این اتفاق بیفتد، مسئله است. در موقعیتی که حجاج در حال عبور از گمرک و بخشی که کاملاً در طول مدیریت انتظامی دولت عربستان هست، این جنایت صورت بگیرد، حتماً ریشه سیاسی دارد زیرا هیچ مأمور دولتی در اجرای برنامه کثیفی در زمان انجام مأموریت، جرأت نمی‌کند آن‌هم دستگاه انتظامی عربستان که آن‌قدر محدود و تحت کنترل شدید است. 

دفاع رضا رشیدپور از خواهرزادهٔ روحانی

رضا رشیدپور که خود از دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به همراهان روحانی پیوسته در پاسخ به انتقادات از نقش اسماعیل سماوی خواهرزاده رئیس‌جمهور در دفتر وی نوشته: «یک چیزی را صادقانه بگویم. من که هیچ نفع و ضرری در این داستان ندارم و فقط از روی وجدان می‌گویم که انصافا اسماعیل سماوی پسر بسیار خوش فکر و با شخصیتی است و حداقل من ندیدم که از روابط ویژه با دایی‌هاش استفاده ‌ی نامطلوب و... کند. بندهٔ خدا همیشه حواسش به چیزهایی هست که دیگران در نهاد کاملا از آن‌ها غافل هستند. به نظرم بهتر بود نظر شخصیم را در این باره بگویم». 

حمله سعودی‌ها به صفحه مهدی طارمی

حمله سعودی‌ها به پیج مهدی طارمی در اینستاگرام با واکنش متقابل هزاران ایرانی و حمله به صفحه باشگاه النصر مواجه شد. در دیدار پرسپولیس و النصر مهدی طارمی تک گل میزبان را در حضور ۱۰۰ هزار ایرانی به ثمر رساند. طارمی در واکنش به لباس النصر در این دیدار که لباس پلنگی و کماندویی به تن داشتند نوشته است؛ هی فلانی... اگه تو پلیسی، ما پرسپولیسیم…

بهار اصلاح‌طلبان در زمستان می‌رسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رقیب جریان اصلاحات مصمم است اجازه ندهد پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس به مانند انتخابات ریاست جمهوری تکرار شود، گفت: بهار اطلاح‌طلبان در زمستان امسال رخ می‌دهد. محمدرضا عارف طی سخنانی در اولین نشست شورای زنان بنیاد امید ایرانیان ضمن تبریک سال جدید و میلاد حضرت فاطمه (س) به نامگذاری سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: دولت اگر بخواهد برنامه‌های خود را عملیاتی کند به پشتیبانی و همراهی مردم نیاز دارد. قوای دیگر از جمله مجلس شورای اسلامی هم باید در پیشبرد برنامه‌های دولت با حفظ وظیفه نظارتی خود به قوه مجریه کمک کند. 

زائری: بدجوری داریم بی‌غیرت می‌شویم! 

حجت‌الاسلام محمد رضا زائری فعال فرهنگی به اخبار مربوط به حرمت شکنی دو مأمور عربستان سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده واکنش نشان داد. زائری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: باید فقط از شرم سرمان را بیندازیم پایین! یا خبر تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده چنان که ظاهرا وزارت خارجه مدعی است صحت ندارد یا چنان که در برخی رسانه‌ها منتشر شده درست است. اگر صحت ندارد باید مسئولان با کسانی که خبری چنین حساس را به دروغ منتشر کرده‌اند چنان برخوردی بکنند که دیگر کسی جرأت تکرارش را نکند (موضوع گم شدن چمدان سوغاتی یک زائر که نیست!) و اگر صحت دارد ـ که از همین رو در بیانیه وزارت خارجه از مجازات مجرمان سخن گفته‌اند ـ باید یک اتفاقی بیفتد، باید یک چیزی بشود، باید مسئولان یک لحظه فقط تصور کنند خودشان به جای تردد از مسیر ویژه مثل همه شهروندان بیچاره و بدبخت از مسیر عادی سفر کرده‌اند و فکر کنند خودشان جای خانواده بدبخت این دو نوجوان باشند! راستش همه‌مان بدجوری داریم بی‌رگ و بی‌غیرت می‌شویم! و سرعت و نسبت بی‌غیرت شدنمان خیلی بیشتر از اندازه تحمل شعارهایی است که داده‌ایم و هنوز می‌دهیم! 

نامه رئیس الازهر به آیت‌الله مکارم‌شیرازی

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: بعد از برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری در قم، دانشگاه الازهر مصر نیز کنگره‌ای برگزار کرد که در آن احمدالاطیب رئیس دانشگاه الازهر نیز سخنرانی و بیان کرد: بنده سخنرانی ایشان را گوش کردم و بسیار خوب و علیه تکفیری سخنرانی کرده بود که پس از آن نامه‌ای به ایشان نوشته و بیان کردم که باید با هم همکاری کرده تا تکفیری‌گری را از بین ببریم. این مرجع تقلید اظهار کرد: بعد از مدتی وی جواب نامه را داد و در آن نامه ابتدا بابت تأخیر در پاسخ عذرخواهی کرد و گفته بود ما درگیری‌هایی در کشور داریم و به همین دلیل تأخیر افتاد و از سوی دیگر نیز تأکید کرده بود که ما آمادگی داریم در این عرصه با شما ‌‌نهایت همکاری را داشته باشیم و باید دست به دست هم دهیم. آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: این رابطه و نوشتن نامه می‌تواند نقش موثری داشته باشد و باید ارتباط خود را با الازهر ادامه دهیم. 

به جای سایت فردو باید بگوییم «سوهان فردو و پسران!» 
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به تحلیل مذاکرات لوزان پرداخته و نوشته است: فعال نگه داشتن سایت فردو جزء خطوط قرمز بوده است. با بیانه اخیر مبنی بر اینکه غنی سازی در فردو انجام نشود و هزار سانتریفیوژ بدون گاز بچرخد، کاملاً مشخص است که به معنی تعطیلی عملی فردو در حوزه انرژی اتمی است و پیشنهاد نماینده محترمی مبنی بر نامگذاری سایت به «سوهان فردو و پسران» طنزی است که شاید به وقوع به پیوندد. تبدیل این سایت به یک مرکز پژوهشی نیز ربط چندانی به تحقیق و توسعه اتمی ندارد، چرا که در تحقیق و توسعه باید تولید و در ابعاد نیمه صنعتی خروجی داشت و باید نسل بعدی جایگزین نسل قبلی شود و غیره. بنابراین به وضوح معلوم است که این خط قرمز از بیخ و بن محو شده است و این خاکریز شکسته که هیچ، بلکه نابود می‌شود. از طرفی ایجاد و راه اندازی مراکز تحقیقاتی در درون دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هم مقرون به صرفه‌تر و هم عملیتر است. 

شهر ۳۰۰ هزار نفری که یک آمبولانس دارد
شهرستان ۳۰۰ هزار نفری قرچک در بخش اورژانس فقط یک دستگاه آمبولانس دارد. قرچک با وجود نزدیکی به تهران، از داشتن بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی محروم بوده و مردم این شهرستان مجبورند تا برای دسترسی به خدمات درمانی به تهران و یا شهرهای اطراف نظیر ورامین و پاکدشت مراجعه کنند. تنها بیمارستان دولتی در دست ساخت این شهرستان به دلیل مشکلات معارض و کمبود اعتبارات با مشکل ساخت مواجه شده و بیمارستان خصوصی حیان طب این شهرستان نیز مراحل اولیه ساخت را سپری می‌کند. در شرایط عادی، بیماران این شهرستان خود را به شهرهای اطراف می‌رسانند، ولی مشکل زمانی رخ می‌دهد که بیماران اورژانسی نیازمند خدمات سریع و ویژه امدادی هستند. در صورت اعزام تنها آمبولانس قرچک برای انتقال یک بیمار اورژانسی به بیمارستان‌های اطراف، این شهرستان از وجود آمبولانس بی‌بهره شده و در صورت بروز حادثه و یا بیماری اورژانسی امکان خدمات رسانی سریع به آن وجود ندارد و باید از آمبولانس شهرستان‌های ورامین و یا پیشوا که فاصله زیادی تا این شهرستان دارد استفاده شود که از دست رفتن زمان می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه داشته باشد. 

مهمانی «غیرعلنی» بنیاد شهید برای نمایندگان مجلس

بنیاد شهید و امور ایثارگران جمعی از نمایندگان مجلس را به مناسبت آغاز سال نو به میهمانی خصوصی در هتل هویزه دعوت نمود. به گزارش شهدای ایران؛ این مهمانی که روز یک شنبه برگزار شد دستور جلسه‌ای خاص و علنی نداشت و تاکنون خبری از آن در رسانه رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران منتشر نشده است. برخی از نمایندگان مجلس در جلسه‌ای که در ابتدای روی کار آمدن حجت الاسلام شهیدی محلاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتند، بعد از ۲ سال از فعالیت گروه تحقیق و تفحص در بنیاد شهید اعلام کردند موضوع اختلاس‌ها کذب بوده است و تاکنون گزارش تحقیق و تفحص را به هیأت رئیسه مجلس ارائه نکرده‌اند. 

رشد ۴.۹ هزار واحدی شاخص بورس در یک هفته

در معاملات این هفته شاخص کل با ۴ هزار و ۹۷۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۷۰ هزارو ۶۸۵ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۴ هزارو ۳۳ واحد افزایش به رقم ۵۲ هزار و ۲۷ واحد بالغ شد و شاخص بازار دوم با ۷ هزار و ۲۷۹ واحد افزایش عدد ۱۳۹ هزارو ۳۱۲ واحد را تجربه کرد. در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۸۶۶۴ میلیارد ریال بالغ شد و ۹۲۴۶ میلیون سهم در ۶۱۸ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.
نجوای اذان روحانی در گوش نوه شهید هسته‌ای

سیلی آقای حاشیه بر صورت بازیکن النصر

روزنامه خبر ورزشی در گزارش خود از حواشی بازی روز گذشته به حرکت عجیب پیام صادقیان اشاره کرد. این بازیکن که در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار نداشت در هنگام درگیری بازیکنان دو تیم در نیمه دوم در حال گرم کردن بود که خیلی سریع خودش را به زمین رساند و یک سیلی زیر گوش بازیکن النصر خواباند. از خوش‌شانسی او بود که دعوای اصلی در گوشه دیگری در جریان بود و داور بازی حرکت او را ندید تا تنها یک کارت زرد جریمه او باشد. مزدک میرزایی در حین گزارش این صحنه در توصیف صادقیان گفت «این بازیکن خودِ حاشیه است».

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار