اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
معاون برنامه ریزی استاندارخوزستان در بازدیداز پروژه های گردشگری آبی اهواز :
دکتر امید حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان از پروژه های گردشگری آبی ساحل رودخانه کارون بازدید کرد. در این بازدید که مهدی مداری مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون نیز حضور داشت معاون استاندار خوزستان از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت پروژه های ساحل کارون قرار گرفت.
دکتر امید حاجتی معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان  از پروژه های گردشگری آبی ساحل رودخانه کارون بازدید کرد. در این بازدید که مهدی مداری مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون نیز حضور داشت معاون استاندار خوزستان از نزدیک در جریان روند پیشرفت و کیفیت پروژه های ساحل کارون قرار گرفت. 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان  با تشریح ویژگی ها و اهداف پروژه های گردشگری آبی اهواز  توضیح داد: در مسیر آغاز توسعه طرح های گردشگری آبی، سه پروژه  در ساحل غربی رودخانه کارون در مناطق  عامری  ، گلستان، کیانپارس  تعریف شده است.

حاجتی ادامه داد: سازمان عمران ساحل کارون به عنوان مجری و پیمانکار طرح های گردشگری آبی با نظارت استانداری خوزستان عزم خود را جذب کرده است که این رسالت مهم و استراتژیک استاندار فهیم خوزستان را به بروز و ظهور برساند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان به ویژگی های پروژه تفریحی و گردشگری ساحل غربی کیانپارس گفت: این مجموعه تفریحی شامل فروشگاه ، کافی شاپ ، پارکینگ ، رستوران ، اسکله قایقرانی می باشد که برای نخستین بار در خوزستان ، اسکله قایقرانی با ویژگی جت اسکی ساخته می شود.

حاجتی با بیان اینکه در حوزه گردشگری آبی با درایت استاندار خوزستان اقدامات خوبی صورت گرفته است عنوان کرد: در مسیر تحقق این اهداف از حمایت استاندار خوزستان برخوددار هستیم. به گونه ای که تمامی این پروژه های از محل منابع استانداری خوزستان تامین خواهد شد.

 این مقام مسئول بیان داشت: ایده های استاندار خوزستان در طراحی این پروژه ها لحاظ شده است. در این میان وجود مجموعه کارآمد و پرتلاش  در سازمان عمران ساحل کارون به عنوان مجری این پروژه ها  در تسریع پروژه های گردشگری آبی جدیت خوبی داشته اند. به طوری این پروژه ها همزمان با تامین اعتبار از سوی استانداری به خوبی پیش می رود.

حاجتی ادامه داد: در حال حاضر پروژه های از سرعت و کیفیت مناسبی برخوددار است. وی پیش بینی کرد که در سال های آینده خوزستان به مقصد گردشگری آبی و تفریحی تبدیل خواهد شد. این مهم می تواند تاثیر بسیار زیادی در حوزه افزایش گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان  با اشاره پیامدهای مثبت طرح های گردشگری آبی در اشتغال زایی تصریح کرد:اشتغال زایی یکی از پیامدهای این پروژه است. بر این اساس طبق برآورد دقیق ، چهارصد  نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است. ضمن اینکه برای صدها نفر نیز به طور غیرمسقیم درآمد کسب شده است.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان سرمایه گذاری در دریاچه سدهاو تالاب های استان را از دیگر اقدامات برای توسعه گردشگری خوزستان عنوان کرد و گفت: با توجه به روند حذف تحریم ها ، برنامه هایی برای ایجاد بسترهای سرمایه گذاری خارجی به صورت مستقیم و یا فایناس مطابق پتانسیل ها و مزیت های خوزستان در دستور کار داریم.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان بیان داشت: هرچند در این حوزه تامین اعتبار صورت گرفته است. ولی نباید قرار بر این باشد که همه سرمایه گذاری های توسط دولت صورت بپذیرد و مشارکت بخش خصوصی در پروژه های مذکور می تواند به عنوان آغاز کار نمونه و الگویی از مشارکت بخش خصوصی باشد. 

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد حوزه گردشگری با توجه به پتانسیل های آن می تواند اولویت اساسی برای اشتغالزایی محسوب می شود و اگر موانع بهره برداری از حریم و بستر رودخانه ها برداشته شود و همچنین سرمایه گذاران بسیار قوی تمایل به مشارکت در پروژه های را داشته باشد.

 این مقام استانداری خوزستان از آمادگی استانداری در جهت حمایت و همکاری با بخش خصوصی در توسعه مراکز گردشگری و تفریحی استان خبرداد و گفت:  استانداری خوزستان در مرحله  مکان یابی برای توسعه طرح های آبی گردشگری در شهرستان های درفول ، باغملک و شادگان  نیز می باشد. 

گفتنی است هفت پروژه گردشگری در حوزه رودخانه کارون،بهمنشیر و تالاب شادگان اجرای می شود. در مجموع پنج طرح گردشگری در مقطع اهواز تا شهرستان کارون ،یک طرح در جزیره شادمانی آبادان و یک طرح نیز در شهرستان شوشتر اجرا می شود که سازمان عمران ساحل کاورن تلاش دارد تا در موعد مقرر خود این پروژه ها آماده بهره برداری شود.









گزازش :پدرام طاهری ؛ عکس : راضیه خادمی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار